printlogo


کد خبر: 204536تاریخ: 1397/10/18 00:00
آغاز توفانی تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های آسیا با پیروزی 5 برصفر مقابل یمن
خط و نشان برای جام

تیم‌ملی فوتبال ایران بازی با یمن را خیلی خوب شروع کرد و ۵ گل به حریفش در بازی نخست زد؛ شروعی که نشان می‌دهد چرا در اکثر سایت‌‌های پیش‌بینی، تیم‌ملی ایران به همراه کره‌جنوبی شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید.
تیم‌ملی فوتبال ایران برخلاف رقبای سرشناسش در رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا توانست در نخستین گام برد پرگل و مطمئنی را به دست آورد. در حالی که کره‌جنوبی، امارات، چین و استرالیا در دام بازی اول افتادند و بازی خوبی به نمایش نگذاشتند، ایران در بازی نخست خیلی زود توانست یمن را گوشه رینگ ببرد. شوت عالی آزمون و ریباند طارمی موجب گل اول ایران شد. کاشته تماشایی اشکان دژاگه و تیر دروازه و گلر یمن گل دوم‌مان را رقم زد و سانتر تماشایی رامین و ضربه سر دیدنی طارمی هم شد گل سوم ایران در کمتر از ۲۴ دقیقه! تیم‌ملی در نیمه دوم هم هجومی بود. گل چهارم را سردار زد؛ بعد از چند بار ناکامی، باز روی یک پاس به بیرون، او با بغل پا گل زد و تلاش دفاع یمن برای در آوردن توپ از روی خط بی‌اثر بود. زیباترین گل ایران در این بازی را اما تعویض طلایی کی‌روش زد. سامان قدوس که جای وحید امیری به زمین آمد با شوتی چکشی از پشت محوطه جریمه گل زد. یک گل دیدنی و کی‌روش هم تازه از بعد گل چهارم بود که خوشحالی کرد. در روزهایی که بزرگان جام را برابر کم‌نام‌ها بد شروع کردند، ایران بهترین نتیجه تا روز سوم را گرفته است؛ نتیجه‌ای که البته برای ما فقط 3 امتیاز داشت اما هشداری است برای رقبا. این بازی برای تیم‌ملی نکات مثبتی داشت؛ ایران گلزنی زیاد را بعد بازی سال‌ها قبل برابر بحرین در یک بازی رسمی تجربه کرد و ترابی در خط هافبک عالی نشان داد تا جا برای رقبایش مثل امیری و دیگران تنگ شود.
بهترین شروع
تیم‌ملی ایران توانست با پیروزی 5 گله یمن را در هم بکوبد و با تحقیر این تیم، جام ملت‌‌های آسیا را آغاز کند. برد با 5 گل باعث شد شاگردان کارلوس کی‌روش رکورد تیم جلال طالبی را شکسته و پرگل‌‌‌‌‌ترین افتتاحیه تاریخ جام ملت‌‌های ایران را رقم بزنند. پیش‌‌‌‌‌‌تر در سال 2000 تیم‌ملی موفق شده بود در نخستین بازی‌‌‌‌اش لبنان میزبان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد. نکته جالب اینکه در آن بازی هم یکی از بازیکنان تیم‌ملی همچون طارمی دبل کرد، آن روز حمید استیلی در دقایق 75 و 87 دروازه لبنانی‌ها را باز کرد و 2 گل بعدی را چهره‌‌های اساطیری فوتبال ایران، کریم باقری و علی دایی به ثمر رساندند، البته ایران فرصت این را داشت که بتواند گل‌‌های بعدی را هم به ثمر برساند اما ملی‌پوشان با بدشانسی و کم‌دقتی چند فرصت را از دست دادند تا اختلاف ایران و یمن همان 5 گل باقی بماند.
 


Page Generated in 0/0070 sec