printlogo


کد خبر: 204551تاریخ: 1397/10/19 00:00
اول یک توئیت عذرخواهی بزنید

حسین قدیانی: جناب محمدعلی ابطحی در نقد آیت‌الله یزدی توئیتی زده‌اند بدین منوال: «آیت‌الله یزدی گفته‌اند؛ «ما در این ۴۰ سال، اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کرده‌ایم». اما وقتی بنی‌صدر و موسوی و رفسنجانی و خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی را مطرود و خائن و منحرف می‌دانند، پس چه دولتی باعث شده ۴۰۰ سال پیشرفت کنیم؟!»
اشاره کنم به نکاتی در این باره؛
یکم- عجیب است آقای ابطحی! مگر به ادعای رفقای شما ۸۸ تقلب نشده بود؟! پس چطور اسم فرد پیروز آن انتخابات را آورده‌اید کنار رؤسای جمهور قانونی؟! آیا این هم مثل آن جمله دیگرتان؛ «تقلب، اسم رمز آشوب بود» تلویحی آشکارتر از تصریح، مبنی بر سلامت انتخابات ۸۸ نیست؟! اگر هنوز هم معتقدید احمدی‌نژاد با تقلب رئیس‌جمهور شد، پس این توئیت چیست؟! و اگر به ظاهر و باطن این توئیت‌تان واقعا اعتقاد دارید و احمدی‌نژاد را هم مثل آن الباقی که برشمردید رئیس‌جمهوری قانونی می‌پندارید، چرا پس نظام را متهم کردید به تقلب؟! و چرای مهم‌تر اینکه چرا یک کلام مرد و مردانه، بابت تهمت زشت تقلب که در وهله اول، مسبب فتنه شد و در وهله دوم باعث بخش بزرگی از تحریم‌ها، از ملت عذرخواهی نکردید؟!
دوم- اشتباه بزرگ شما آقای ابطحی این است که دولت و قوه مجریه را با آن همه بزرگی که از پاستور در تهران شروع و تا کوچه‌پس‌کوچه‌های همه شهرها و همه روستاهای کشور ادامه می‌یابد، خلاصه در آن فرد کرده‌اید که به عنوان «رئیس‌جمهور» شناخته می‌شود! دولت و قوه مجریه اما فقط شخص رئیس‌جمهور نیست! فرض کنید رئیس‌جمهوری ۶ سال خوب بوده و ۲ سال بد! آیا در این ۲ سال، می‌توانیم همه وزرایش، نیز همه استاندارانش را بد بخوانیم؟! یک وقت می‌بینی رئیس‌جمهور واقعا مشکل دارد یا حالا به هر دلیل حال خدمت ندارد، لیکن فلان بخشدار بهمان بخش واقعا دارد کارش را درست انجام می‌دهد! پس تقلیل همه آنچه «دولت و قوه مجریه» می‌خوانیم به شخص رئیس‌جمهور، هم نادرست است و هم بی‌انصافی! گاه می‌بینی رئیس‌جمهور رسما عامل بیگانه است اما دولتمردی در همان دولت به فیض شهادت هم رسیده! و این دولتمرد ممکن است رئیس مخابرات یک شهر مرزی باشد! پس سرنوشت همه دولت و همه دولتمردان را نمی‌توان با سرنوشت رئیس دولت، یکی گرفت! بله! یک وقت می‌بینی رئیس‌جمهوری، حین یا بعد از دوره مسؤولیتش، قدم در وادی فتنه یا انحراف گذاشته اما همکاران نزدیک و دورش که اسباب خدمت و پیشرفت را فراهم آورده‌اند، نه فتنه‌گر و منحرف، که همچنان مرد کارند و دنبال مجرایی برای گره‌گشایی از مشکلات! یقینا کسی هم مدعی نشده که مثلا تمام دوره مشهور به سازندگی، عصر بخوربخور بوده از صدر تا ذیل دولت! خود ما در همین «وطن امروز» اخیرا متنی نوشتیم که یک پاراگراف آن مختص دفاع از فرماندهی جنگ بود، حتی در مقطع پایانی ۸ سال دفاع‌مقدس! بله! قریب ۱۰ سال پس از ۸۸ هم، ما باز به مرحوم هاشمی و امثالهم نگاه منصفانه داریم و خدمت را خدمت می‌بینیم و صدالبته خیانت را خیانت!
سوم- من در مقام دفاع از جمله آیت‌الله یزدی، حالا البته نمی‌خواهم اشاره کنم به هسته‌ای و نانو و موشکی و این همه جاده و راه و برق و آب و گاز و چه و چه! یا اینکه به حیث علمی یا مثلا نظامی یا حتی ورزشی، قبل از انقلاب کجا بودیم و الان کجاییم! حرف من از قضا این است که اصلا و ابدا نمی‌توان فتوحات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را با متر و عیاری مثل ۴ قرن پیشرفت سنجه کرد! «پرورش انسان تراز اسلام» مظهر پیشرفت نهضت و نظام ماست؛ که اگر هنرمند باشد، بشود آوینی و اگر نظامی باشد، بشود حاج‌حسین خرازی! یعنی همه آن دردانه‌های بی‌بدیل از تبار باکری‌ها و باقری‌ها که به زعامت ولی‌فقیه توانستند حتی دل «ادواردو آنیلی» متمول غرب‌نشین را نیز ببرند!
مثل اینکه حججی توانست دلربایی کند از جوانان بحرینی! یا این همه محبوبیت جهان‌شمول حاج‌قاسم! که تو در راه کربلا و در ضیافت ممتاز و متمایز اربعین حسینی ببینی جوان کره‌ای را، جوان استرالیایی را و جوان سوئدی را که برداشته عکس سردار نیروی قدس سپاه ما را ‌زده پشت کوله‌اش! گذشت عصر لشکرکشی پادشاهان! انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از راه پرورش چمران، نه‌تنها خود را مفتخر به حضور احمدی‌روشن کرده، بلکه حتی می‌بینی مصطفای اول انقلاب، دل رهبر عربی حزب‌الله لبنان را هم ربوده! و این کار را با دل سیدحسن نصرالله، متوسلیان هم کرده! آری! ما سخن از آن پیشرفت می‌گوییم که هنرمندمان بعد از آن همه کافه‌گردی، مست خرابات فکه بشود و قلعه قلبش را دربست در اختیار حاج‌همت بگذارد! فرمانده شهید ما کجا و ژنرال پترائوس لشکر غرب کجا؟!
آقای ابطحی! درست در ایام سالگرد فتنه امثال شما- همین چند روز پیش!- جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران برای مظلومیت مردم یمن، یک هفته‌ای روزه گرفتند لیکن وعده ناهارشان را بردند مناطق محروم! حرکتی، کاری و ابتکاری شبیه آنچه ما از وزوایی‌ها و ورامینی‌ها و علم‌الهدی‌ها سراغ داشتیم! و آنجا که ما مدعی پیشرفت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستیم، اشاره دارد به همین مفاهیم تمدن‌ساز! و علمدار شهید کربلای هویزه، خود یک مفهوم بود و هنوز هم هست! و چه خوش که این روزها سالگرد شهادت سیدحسین علم‌الهدی است! چند ماه پیش، متنی در مدح این شهید نوشتم! به مناسبت تولدش! آن ایام مشغول مطالعه زندگی و جنگ این شهید بودم! حتم کردم دیگر روی دست علم‌الهدی، شهید دفاع مقدسی نمی‌آید! لیکن چه حتم بی‌خودی! پیچک را می‌خوانی، فکر می‌کنی او در قله است! چراغی را همین‌طور! دستواره‌ها را همین‌طور! دقایقی را همین‌طور! املاکی را همین‌طور! بروجردی را همین‌طور! قجه‌ای را همین‌طور! دیشب وسط اسباب‌کشی، چشمم خورد به کتابی درباره شهید محمود شهبازی! خدای من! این دیگر که بود! و بعد که دوباره بروی علم‌الهدی بخوانی، باز تصور می‌کنی که قله را یافته‌ای! یکی از یکی معجزه‌تر! و انسان‌تر! و آدم‌تر! ۲ شبانه‌روز شهید شهبازی نخوابیده باشد و بعد نیمه‌شب، او را ببینی که مشغول شستن لباس بچه‌رزمنده‌هاست و بعد هم بفهمی که رفته ایستاده به نمازشب! و های‌های گریه در قنوت! که ببخش خدایا! گناهانم را!
لطفا به نادرشاه افشار بگویید دیگر لشکر نکشد! این بچه‌ها از راه قلب وارد می‌شوند! و حججی هم نگاهش را تا قلب آن جوان ساحل عاجی امتداد داد که من در اربعین‌نوشت‌های امسالم، نوشتم! آری! پیشرفت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی این و الا حتی در محلات هنوز هم زاغه‌نشین ریودوژانیرو اداره برق وجود دارد! انقلاب اسلامی، سنگ‌بنای یک تمدن الهی است که ما تازه در ابتدای راه آن هستیم.
چهارم - آقای ابطحی! اشاره کنم اما به پیشرفتی دیگر! و کرامتی دیگر! و لطف و محبتی دیگر! شما با وجود این اعترافات و صدالبته بدون هیچ معذرتی، دعوت می‌شوید بیت رهبری! و آنکه از شما هم بیشتر در فتنه نقش داشت، وزیر می‌شود! شهردار می‌شود! و آن وقت این است برخورد فنارسه به قول جلال با معترضین! یا ترکیه! لذا کاش عوض این توئیت‌ها، یک توئیت عذرخواهی بزنید از ۴۰ میلیون رأی! نیز از حضرت آقا! ۸۸ اگر جلوی فتنه علیه انتخابات نمی‌ایستادند ایشان، والله ۹۲ و ۹۶ و هیچ سال دیگری، دیگر نمی‌شد در این کشور انتخابات برگزار کرد! آن روز که در بیت رهبری دیدم‌تان، در دل گفتم؛ ما کرامت این نظام و این رهبر را متوجه می‌شویم اما چند تا نقطه‌چین! عوض شما بودم، همین الان یک توئیت عذرخواهی بابت تهمت سخیف تقلب در انتخابات 88 می‌زدم، بلکه شهادت داده باشم به وجدانم! یا علی!


Page Generated in 0/0059 sec