printlogo


کد خبر: 204557تاریخ: 1397/10/19 00:00
اخبار

پیرو دستور ریاست قوه‌قضائیه صورت گرفت
حضور هیأت ویژه کارشناسی قوه‌قضائیه در خوزستان
علی‌اکبر بختیاری، رئیس دفتر دادستان کل کشور اعلام کرد: با توجه به دستور رئیس محترم قوه‌قضائیه به منظور بررسی شایعات و ادعا‌ها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت‌تپه، هیأت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و دیروز این هیأت برای رسیدگی به موضوع در استان خوزستان حضور یافت. به گزارش میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسؤولان عالی قضایی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها مبنی بر شکنجه یکی از کارگران بازداشتی کارخانه نیشکر هفت‌تپه تاکید کرد: به دادستان محترم کل کشور دستور می‌دهم که همین امروز با تشکیل هیاتی مستقل و اعزام این هیأت به منطقه، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و هر چه سریع‌‌‌‌‌‌تر نتیجه بررسی‌ها را به اطلاع اینجانب و مردم عزیزمان برسانند. رئیس قوه‌قضائیه ادامه داد: چنین مسائلی برای ما بسیار مهم است زیرا هیچگاه بنای جمهوری اسلامی، دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی چنین تخلفاتی نبوده و ما آن را به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع می‌دانیم. ممکن است کارگری متخلف باشد اما به هیچ عنوان برخورد خلاف قانون با او پذیرفته نیست.

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی برگزار شد
شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز سه‌شنبه به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهور و با حضور رئیس مجلس و معاونان قوا تشکیل جلسه داد. به گزارش ایسنا، در آغاز جلسه، گزارشی از همکاری‌‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و توافق‌‌های انجام‌شده برای گسترش مبادلات کالا و خدمات و سرمایه‌گذاری‌‌های مشترک ارائه شد و تسریع در انجام توافقات مورد تأکید قرار گرفت. همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت خودروهای سواری وارداتی که در انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی هستند، ارائه داد و شورای عالی با تأکید بر اجرای مصوبه اخیر هیأت وزیران در این زمینه، تصمیم‌‌های لازم جهت تسریع در ترخیص خودروهای مشمول این مصوبه و رسیدگی قضایی به تخلفات و جرائم متخلفان در واردات خودرو را اتخاذ کرد. در ادامه این جلسه، رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از پیشنهادها و اقدامات در جهت اصلاح نظام بانکی ارائه کرد و شورای عالی با هدف سلامت نظام بانکی، صیانت از حقوق سپرده‌گذاران در موسسات اعتباری، بهبود مدیریت و اصلاح این موسسات و نحوه تقویت نظارت بانک مرکزی در این زمینه، تصمیم‌‌های لازم را اتخاذ کرد.

هیچ روادیدی برای ایرانیان در گرجستان صادر نمی‌شود
سفارت ایران در تفلیس با اشاره به توافقنامه لغو روادید بین ایران و گرجستان و با اعلام اینکه هیچ روادیدی برای ایرانیان در داخل یا خارج از گرجستان صادر نمی‌شود، هرگونه تبلیغات سودجویانه در این زمینه را تخلف خواند. به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در اطلاعیه‌ای با اشاره به تبلیغات انجام شده در کانال‌های تلگرامی مبنی بر امکان تمدید و اخذ روادید (ویزا) در قبال وجه برای شهروندان ایرانی در گرجستان اعلام کرد: «بر اساس موافقتنامه لغو روادید بین جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، هیچگونه روادیدی برای اتباع ایرانی در داخل یا خارج گرجستان صادر نمی‌شود». سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس هشدار داده است که هرگونه تبلیغات با اهداف سودجویانه در شبکه‌های اجتماعی پیرامون روادید گرجستان، فاقد وجاهت قانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

سومین سالگرد شهادت «سعید سیاح‌طاهری» برگزار می‌شود
مراسم سومین سالگرد شهادت مدافع حرم اهل‌بیت(ع) و مجاهد عرصه فرهنگی شهید سعید سیاح‌طاهری برگزار می‌شود. به گزارش مهر، سومین سالگرد شهادت مدافع حرم اهل‌بیت(ع) و مجاهد عرصه فرهنگی شهید سعید سیاح‌طاهری ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه در فرهنگسرای جوان (خاوران) تهران برگزار می‌شود. سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این مراسم حضور خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0137 sec