printlogo


کد خبر: 204562تاریخ: 1397/10/19 00:00
اخبار

معرفی برندگان  سومین جشنواره امین‌الضرب
گروه اقتصادی: سومین دوره مراسم اعطای لوح، نشان و تندیس امین‌الضرب روز گذشته از سوی اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم که به مناسبت 135 سالگی اتاق تهران برپا شد، علاوه‌بر اعطای تندیس و تقدیر از 2 کارآفرین برتر و ویژه بخش خصوصی، 8  چهره فعال و اثرگذار در حوزه اقتصاد کشور مورد تقدیر و تشویق اتاق بازرگانی تهران قرار گرفتند. بر این اساس 2 پژوهشگر فرهنگی، 2 صنعتگر، 2 پیشکسوت و 2 فعال استارت‌آپی در این مراسم موفق به دریافت نشان و لوح امین‌الضرب شدند. بنا بر این گزارش، ابتدا از استاد محمدعلی موحد و استاد عزت‌الله فولادوند به عنوان 2 چهره فرهنگی و پژوهشگر اثرگذار در حوزه اقتصاد تقدیر به عمل آمد. پس از آن از سیدابوالقاسم مرتضوی، بنیانگذار کارخانه آرد ستاره و لئون آهارونیان، مدیرعامل شرکت ستی و از فعالان صنعت حمل‌ونقل به عنوان 2 چهره پیشکسوت صنعت و اقتصاد با اهدای لوح و نشان امین‌الضرب تقدیر به عمل آمد. همچنین لوح و نشان امین‌الضرب به سلطان‌حسین فتاحی، بنیانگذار کارخانه تولید لوازم خانگی امرسان و اکبر ابراهیمی، رئیس هیات مدیره گروه صنعتی پاکشوما به پاس فعالیت‌های صنعتی‌، تولید و ایجاد اشتغال از سوی اتاق بازرگانی تهران اهدا شد. در ادامه این مراسم، محمدجواد شکوری‌مقدم، بنیانگذار سایت‌های آپارات و فیلیمو و همچنین سعید و حمید محمدی، بنیانگذاران سایت دیجی‌کالا موفق به دریافت لوح و نشان امین‌الضرب از اتاق تهران شدند. از سوی دیگر، 2 کارآفرین برتر بخش خصوصی عباسعلی قصاعی، بنیانگذار چینی زرین ایران و حمیدرضا هاشمی‌نیا، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره شرکت‌های تکوین الکترونیک، سام الکترونیک و سام سرویس به عنوان کارآفرینان برتر، برنده تندیس امین‌الضرب از اتاق بازرگانی تهران شدند.


رئیس‌کل بانک جهانی استعفا کرد
رئیس‌کل بانک جهانی با اینکه حدود ۳ سال از مدت ریاستش باقی مانده است از سمت خود کناره‌گیری کرد. به گزارش فارس، جیم یونگ کیم، رئیس کل بانک جهانی از سمت خود استعفا کرد و از روز اول فوریه به طور رسمی پست خود را ترک می‌کند. کیم 59 ساله برای دوره‌های اول و دوم خود از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به این سمت برگزیده شده بود و این دومین دوره ریاست وی بر بانک جهانی است. وی با سیاست‌های ترامپ در حوزه آب و هوا مشکل جدی داشت اما همواره از مخالفت با ترامپ در عموم خودداری می‌کرد. کیم در دوران ریاست بر بانک جهانی همواره از تخصیص اعتبار به پروژه‌های مبتنی بر انرژی‌های پاک و سبز حمایت می‌کرد و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آلاینده و مرتبط با زغال‌سنگ توسط این بانک را متوقف کرده بود.


دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه ادعا کرد
تعلیق 150 هزار‌ کارگر قطعه‌ساز
از ابتدای سال تاکنون در صنعت قطعه‌سازی تعداد ۱۳۰ هزار نفر تعدیل و ۱۵۰ هزار نفر تعلیق شده‌اند. به گزارش تسنیم، آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور در گردهمایی قطعه‌سازان خودرو از سراسر کشور با اشاره به وضعیت اشتغال در صنعت قطعه‌سازی افزود: اگرچه قطعه‌سازی یکی از صنایع اشتغال‌زای کشور به شمار می‌آید اما 280 هزار نفر از ابتدای سال تاکنون بیکار شده‌اند. وی با بیان اینکه از حدود 1200 قطعه‌سازی فعال در کشور، 400 واحد تعطیل و نیمه تعطیل هستند، افزود: قیمت‌های فروش قطعات، به‌‌رغم افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده‌های تولید هنوز از سوی خودروسازان اصلاح نشده و بر همین اساس، قطعه‌سازان با زیان قابل توجهی روبه‌رو هستند. به‌گفته وی، مجموع مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان به بیش از 20 هزار میلیارد تومان می‌رسد. محبی‌نژاد اضافه کرد: مطالبات معوق سررسید گذشته قطعه‌سازان اکنون به رقمی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان رسیده، علاوه ‌بر اینکه مشکلات حاد زنجیره تامین خودروسازی کشور نیز همچنان ادامه دارد. وی در ادامه اظهار داشت: مشکل قیمت فروش قطعات خودرو نیز باید حل شود. وی همچنین تصریح کرد: خودروسازان 31 درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته و 60 درصد نسبت به برنامه، افت تولید داشته‌اند که اگر با چنین روندی وضعیت ادامه یابد، تولید تا پایان سال به صفر می‌رسد.


Page Generated in 0/0069 sec