printlogo


کد خبر: 204565تاریخ: 1397/10/19 00:00
نبض جامعه

وزیر رفاه خبر داد
سبد کالای کارگران  در انتظار بودجه دولت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لیست کامل بیمه‌شدگانی که زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند از سوی تامین اجتماعی تهیه شده و برای توزیع سبد کالا منتظر تخصیص بودجه هستیم. به‌گزارش مهر، محمد شریعتمداری در حاشیه نشست روسای کانون‌‌های بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش در جمع خبرنگاران به سبد کالای کارگران اشاره کرد و گفت: توزیع سبد کالا میان بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به پایان رسیده و مرحله بعد شامل بیمه‌شدگان شاغل در بخش‌‌های دولتی و غیردولتی است که کمتر از 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. به تمام این افراد سبد کالا تعلق می‌گیرد. وی گفت: لیست حقوق این افراد از سوی تامین اجتماعی ارسال شده و به محض دریافت اعتبار خزانه توزیع سبد کالا آغاز می‌شود. شریعتمداری افزود: همچنین درصدی از افراد هستند که در هیچ صندوقی سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و کمتر از 3‌میلیون تومان حقوق می‌گیرند که سبد کالا شامل حال‌ این افراد نیز می‌شود و تا پایان سال در میان آنها توزیع خواهد شد. وی گفت: کارگران فصلی، سربازان و قالیبافان از جمله این افراد هستند. شریعتمداری درباره مرحله دوم سبد کالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: مرحله اول این کار انجام شده و دستورش ابلاغ شده و مابقی مراحل طی خواهد شد. برای تخصیص سبد باید منتظر اعتبار باشیم.

کسر خدمت
در انتظار  مشمولان دارای فرزند
معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان دارای فرزند در صورت اعزام به خدمت به ازای هر فرزند، 3 ماه از مدت خدمت آنان کسر می‌شود؛ غیبت مانع بهره‌مندی از این تسهیلات نمی‌شود. به ‌گزارش «وطن‌امروز»، سرهنگ سیدمهدی تقوی، معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: در سال‌‌های اخیر ستادکل نیروهای مسلح به منظور خوشایندسازی خدمت سربازی مشمولان متاهل، تسهیلاتی را برای آنان در نظر گرفته است مبنی بر اینکه مشمولان متاهل در محل سکونت همسر خود به‌کارگیری شوند و در صورت داشتن فرزند، به ازای هر فرزند، 3 ماه از مدت خدمت آنان کسر شود. وی با بیان اینکه غیبت، مانع بهره‌مندی مشمولان متاهل دارای فرزند از این امتیاز نیست، گفت: مشمولان غایب و غیرغایب در صورت اعزام به خدمت به ازای هر فرزند از 3 ماه کسر خدمت بهره‌مند می‌شوند. معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: مشمولان متاهل حین ثبت درخواست اعزام به خدمت باید مدارک متاهلی خود را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ارائه دهند تا پس از اتمام دوره آموزش رزم مقدماتی در شهر محل سکونت همسر خود به‌کارگیری شوند.

ورود سامانه بارشی به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور خبر داد. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بارش برف و باران و در شمال غرب فارس، شرق خوزستان، جنوب لرستان و برخی مناطق ایلام بارش پراکنده برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد. وی ادامه داد: روز چهارشنبه (امروز) این سامانه در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج در مناطق مرکزی و شرق، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه ۲۰ دی‌ماه این سامانه در شمال شرق، شرق دریای خزر و ارتفاعات شرقی البرز فعال است، تصریح کرد: این سامانه بتدریج از اواخر وقت از سمت شمال شرق از کشور خارج می‌شود. وظیفه با اشاره به اینکه شدت بارش روز چهارشنبه (امروز) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان رخ می‌دهد، گفت: وزش باد شدید نیز در نیمه شرقی کشور و روز پنجشنبه (فردا) علاوه بر نیمه شرقی در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در تهران، البرز، قم و سمنان پیش‌بینی می‌شود.


Page Generated in 0/0116 sec