printlogo


کد خبر: 204585تاریخ: 1397/10/19 00:00
اخبار

انصراف ۲ فیلم کوتاه دیگر از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر
بعد از فیلم کوتاه «تشریح» 2 فیلم کوتاه دیگر هم از سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم‌های کوتاه «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش و «S» به کارگردانی حامد اصلانی با انتشار بیانیه‌ای از حضور در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند. در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «اینجانب حامد اصلانی کارگردان و بهنام سنایی تهیه‌کننده فیلم کوتاه «S» و کتایون پرمر و محمد روح‌بخش کارگردانان فیلم کوتاه «تو هنوز اینجایی» به‌رغم فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده برای حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه فجر، صرفا به دلایل فنی و شرایط زمانی امکان کوتاه کردن فیلم‌های خود را نداشتیم. از این رو انصراف خود را برای حضور در این جشنواره اعلام می‌کنیم». پیش از این سیاوش شهابی، کارگردان فیلم کوتاه «تشریح» نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده بود، زمان این فیلم، شرایطی را ندارد که بتوان برای حضور در جشنواره فیلم فجر، ۵ دقیقه از آن را کم کرد و با همین استدلال از حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر انصراف داد.


رونمایی از «شهربانو»؛ راوی سال‌های دلبستگی یک مادر شهید
مراسم رونمایی از کتاب «شهربانو» نوشته مریم قربان‌زاده با حضور سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سعید تشکری نویسنده برجسته کشور و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در مشهد برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این مراسم با همکاری نشر ستاره‌ها، فرهنگسرای پایداری مشهد و انتشارات آستان قدس رضوی چهارشنبه 19 دی‌ماه ساعت 17 در فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات آستان قدس رضوی واقع در بلوار سجاد چهارراه بزرگمهر برگزار می‌شود. کتاب «شهربانو» توسط نشر ستاره‌ها منتشر شده و در مدت یک سال به چاپ چهارم رسیده است، این اثر روایتگر برش‌هایی از 20 سال زندگی یک مادر 80 ساله است که از همه سال‌های زندگی‌اش، همین برش‌ها را غنیمت نگه داشته تا برای امثال ما بگوید. «شهربانو» جزو معدود آثار دفاع‌مقدس است که بخوبی توانسته از زاویه نگاه مادران به جنگ بپردازد، در این رمان احساسات مادرانه به زیبایی به تصویر کشیده شده است و دلبستگی مادر به فرزند خود را روایت می‌کند.


تا ۵ سال زندان در انتظار «کوین اسپیسی»!
پس از اتهامات اخلاقی به «کوین اسپیسی»، این بازیگر برنده اسکار برای نخستین‌بار در یک دادگاه حاضر شد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،‌ ستاره سریال «خانه پوشالی» برای نخستین‌بار برای رسیدگی به اتهام آزار و اذیت یک پسرجوان ۱۸ ساله در کافه‌ای در جزیره نانتاکت آمریکا به دادگاه رفت و در صورت گناهکار شناخته شدن تا ۵ سال زندان در انتظار او خواهد بود! در جریان برگزاری این دادگاه «اسپیسی» صحبتی نکرد اما «الن جکسون» وکیل مدافع وی تمام اتهامات وارده را رد و قاضی دادگاه را متقاعد کرد تا دستور دهد که فرد شاکی تمام مستندات و اطلاعات مبنی بر ادعای خود شامل اطلاعات تلفن همراه خود را به فاصله 6 ماه پس از تاریخ ۷ جولای ۲۰۱۶ (زمان اعلام شده برای وقوع جرم) در اختیار دادگاه قرار دهد. وی همچنین این اتهامات را بر اساس اطلاعات دروغ و اشتباه معرفی کرد. نخستین‌بار «آنتونی رپ» بازیگر هالیوودی در اکتبر ۲۰۱۷ «کوین اسپیسی» را به سوء‌رفتار اخلاقی در سال ۱۹۸۶ و زمانی که او ۱۴ ساله بوده متهم کرد که به عذرخواهی رسمی «اسپیسی» و متعاقب آن حذف وی از سریال معروف «خانه پوشالی» محصول کمپانی نتفلیکس و همچنین فیلم سینمایی «تمام پول دنیا» به کارگردانی «ریدلی اسکات» انجامید. «اسپیسی» برنده 2 جایزه اسکار برای فیلم‌های «مظنونین همیشگی» و «زیبای آمریکایی» است و تاکنون ۱۰ بار نامزد جایزه «امی» شده است. وی همچنین در کارنامه‌اش جوایز مهم دیگری همچون
«گلدن گلوب»، «تونی» و «بفتا» را نیز ثبت کرده است.


Page Generated in 0/0062 sec