printlogo


کد خبر: 204588تاریخ: 1397/10/19 00:00
بی‌تفاوتی رسانه‌های امارات به پیروزی ایران
بایکوت یا حسادت؟

 بنا به هر دلیلی سیاست بی‌تفاوتی نسبت به اخبار ایران در بین رسانه‌‌های میزبان جام ملت‌‌های آسیا همچنان ادامه دارد. حتی برد پرگل و قاطع تیم‌ملی برابر یمن هم نوار این بی‌تفاوتی‌ها را پاره نکرد تا جایی که جلد روزنامه‌‌های  امارات در تسخیر اخبار کره‌جنوبی، عربستان، هند و... قرار گرفت.
ایران با سیل عظیم طرفدارانش در ورزشگاه محمد بن‌زاید توانست پرگل‌‌‌‌‌ترین بازی جام هفدهم را با برد 5 بر صفر مقابل یمن رقم بزند اما حتی این نمایش و نتیجه هم بی‌تفاوتی‌ها نسبت به ایران را از بین نبرد تا تنها یکی از روزنامه‌ها در صفحات داخلی خود گزارشی کوتاه از اتفاقات رخ داده در ورزشگاه محمد بن‌زاید منتشر کند.
جالب‌تر اینکه روزنامه‌‌های امارات ترجیح دادند جلد خود را به اتفاقات بازی‌‌های روز سه‌شنبه که مهم‌‌‌‌‌ترین آن ورود عربستان به تنور داغ جام ملت‌ها بود اختصاص بدهند. برخی هم به بردهای کره‌جنوبی و چین اشاره کردند و برخی دیگر نیز ترجیح دادند چیتری، ستاره هندی‌ها را به عنوان سوژه داغ این روزها مد نظر قرار بدهند.
بسیاری از سایت‌‌های اماراتی نیز برای اینکه برد ایران را زیاد مهم جلوه ندهند ترجیح دادند به اخبار یمن بپردازند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. حتی در تیترهای خود نیز اشاره‌ای به ایران به عنوان تیم برتر نداشتند و مدعی شدند یمن  مقابل ایران تاب نیاورد، درست برعکس بازی‌‌های دیگر که به شکلی متفاوت از بازی تیم‌ملی ایران پوشش داده شد. به عنوان مثال، سایت‌‌های اماراتی با اشاره به اینکه کره از سد فیلیپین گذشت یا چین از سد قرقیزستان عبور کرد برای بازی تیم‌ملی برعکس عمل کردند و از یمن به عنوان تیم اصلی و میزبان نام بردند.
مسلما در اوج بی‌تفاوتی به اخبار ایران آن هم به عنوان یکی از مدعیان و تیم‌‌های محبوب جام در بین رسانه‌‌های میزبان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ادامه بازی‌‌های خوب و نتایج فوق‌العاده از سوی تیم‌ملی می‌تواند آنها را وادار به دست کشیدن از این بی‌تفاوتی و مانور بیشتر روی مدعی اول قهرمانی آسیا کند، چون چاره‌ای جز این نخواهند داشت.
بچه‌‌های ایران حالا وظیفه دارند بازی ها را طوری ببرند و پیش بروند که رسانه‌‌های مزدور امارات چاره‌ای نداشته باشند جز نوشتن از اقتدار ایران.


Page Generated in 0/0150 sec