printlogo


کد خبر: 204592تاریخ: 1397/10/19 00:00
اخبار

سرنوشت لیگ برتر و بحران خط دفاعی لیورپول
آدام بیت: حتی «ویرجیل فان دایک» هم نیاز به زوجی در خط دفاعی دارد. مصدومیت «دژان لوورن» در بازی دیشب لیورپول مقابل ولوز که به حذف این تیم از اف‌ای‌کاپ منجر شد اما فان دایک را برای حداقل 2 بازی آینده در لیگ برتر تنها خواهد گذاشت. با توجه به مصدومیت جو گومز و جوئل ماتیپ، یورگن‌کلوپ باید راهی برای گذر از این بحران جدی پیدا کند.
وقتی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی از کلوپ پرسیده شد آیا مصدومیت لوورن سردردی برایش ایجاد می‌کند؟ او پاسخ داد: «معلومه! نظر خودت چیه؟» جواب اندکی تند کلوپ شاید به این خاطر بود که او نه‌تنها از مصدومیت لوورن کلافه بود، بلکه دستش را برای استراحت دادن به مدافع کرواتش هم قبل از این بازی بسته می‌دید. لوورن تنها بازیکنی بود که در تمام 6 بازی اخیر لیورپول در ترکیب اصلی به زمین رفت: «دژان نباید امروز بازی می‌کرد و باید روی نیمکت می‌نشست».
لیورپول هفته آینده در لیگ مقابل برایتون قرار می‌گیرد و هفته بعدش به جدال کریستال پالاس می‌رود. این دو بازی‌ای است که در آنها کلوپ فقط فان دایک را به عنوان مدافع میانی تخصصی خواهد داشت. امید کلوپ به این است که حداقل برای بازی مقابل لستر یکی از میان گومز، ماتیپ و لوورن از مصدومیت برگردد. تا آن روز اما مربی آلمانی قرمزپوشان آنفیلد باید راهی برای چیدن تیمش مقابل برایتون و پالاس و کسب 6 امتیاز از این دو بازی پیدا کند.
در بازی مقابل ولوز، فابینیو زوج لوورن در مرکز خط دفاعی بود و بعد از اینکه لوورن بیرون رفت «کی‌جانا هوور» 16 ساله جایش را در زمین گرفت. این پدیده جدید لیورپول با اینکه نشانه‌های مثبت زیادی در بازی‌اش دیده شد، مشخصا هنوز راه زیادی برای بدل شدن به مدافعی قابل اطمینان دارد. فابینیو هم با اینکه با همان اعتماد به نفس همیشگی بازی می‌کرد، روی گل «رائول خیمنز» مقصر بود.
منطقی است فکر کنیم کلوپ برای 2 بازی آینده از زوج فان دایک و فابینیو در قلب خط دفاعی‌اش استفاده کند. این دو بازیکن قطعا بازی‌سازترین زوج خط میانی لیگ برتر را تشکیل خواهند داد اما مشکل اینجاست که فابینیو عادت دارد با پوششی پشت‌سرش بازی کند و برای تطبیق با پست جدیدش باید کمتر دست به ریسک بزند. مشکل بعدی هم ضربه‌ای است که به خط میانی لیورپول به خاطر عقب رفتن فابینیو می‌خورد. در شکست مقابل منچسترسیتی جای خالی فابینیو در این خط کاملا احساس می‌شد.
گذر از بحران‌های مصدومیت معمولا بخشی از راه قهرمانی در لیگ برتر بوده است. سیتی در ابتدای فصل با این مشکل روبه‌رو بود، وقتی بهترین بازیکن فصل گذشته‌شان، کوین دبروینه و بهترین گلزن یک دهه اخیرشان، سرخیو آگوئرو را در اختیار نداشتند. حالا نوبت به لیورپول رسیده که از این چالش عبور کند. رد شدن از این بحران می‌تواند شانس لیورپول برای شکستن طلسم 3 دهه‌ای را بیشتر کند اما اگر شاگردان کلوپ مقابل برایتون و پالاس امتیاز از دست بدهند، سرنوشت لیگ برتر دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد.


بازگشت عراقی‌ها و کسب ۳ امتیاز
تیم ملی فوتبال عراق برابر ویتنام کامبک کرد و با نتیجه ۳ بر ۲ این تیم را شکست داد. دیروز 2 تیم هم‌گروه ایران در جام ملت‌های آسیا یعنی ویتنام و عراق برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری ۳ بر ۲ عراقی‌ها به پایان رسید. در این بازی 2 تیم فوتبال جسورانه‌ای را به نمایش گذاشتند. ابتدا در دقیقه ۲۴ مسابقه در شلوغی دروازه، علی فائز به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا ویتنام با یک گل از حریف خود پیش بیفتد. با این حال عراقی‌ها جلو کشیدند و در دقیقه ۳۵ مسابقه مهند علی توانست به زیبایی با عبور از 2 بازیکن، دروازه ویتنام را باز کند. بعد از این گل، بازیکنان ویتنام صاحب یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه
شدند ولی نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده کنند اما در نهایت نگوین کونگ در دقیقه ۴۲ موفق شد روی ریباند، دروازه عراق را برای بار دوم باز کند تا نیمه نخست با برتری ۲ بر یک ویتنامی‌ها به پایان برسد. در نیمه دوم عراقی‌ها که بشار رسن و طارق همام را به عنوان بازیکن تعویضی در زمین بازی داشتند، توانستند گل تساوی بخش را در دقیقه ۶۰
به ثمر برسانند. طارق همام بازیکن استقلال توانست در این صحنه با هوشیاری گلزنی کند. در دقیقه ۷۲ جلال دروازه‌بان عراق خوش درخشید و مانع باز شدن دروازه تیمش روی شوت مهاجم ویتنامی شد. در ادامه بازی 2 تیم کند شد و از سرعت بازی کاسته شد تا اینکه عراقی‌ها
در دقیقه ۸۷ صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که علی عدنان توانست به زیبایی دروازه ویتنام را باز کند. این دیدار در نهایت با برتری ۳ بر ۲ عراقی‌ها
به پایان رسید.


Page Generated in 0/0079 sec