printlogo


کد خبر: 204598تاریخ: 1397/10/19 00:00
اخبار

ازسرگیری پروازهای بحرین به دمشق
شرکت هواپیمایی «طیران‌الخلیج‌» بحرین اعلام کرد پروازهای مستقیم این شرکت از منامه به دمشق در سال جاری میلادی از سر گرفته می‌شود. بحرین پس از امارات دومین کشوری است که حدود ۱۰ روز پیش سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. سفارت این کشور در دمشق در سال ۲۰۱۲ به دنبال شدت گرفتن جنگ در سوریه تعطیل شده بود. هفته پیش به دنبال بازگشایی سفارت امارات در دمشق، «سیف السویدی» مدیرعامل سازمان هواپیمایی این کشور اعلام کرد کمیته ویژه‌ای را به دمشق اعزام کرده است تا گزارشی را درباره وضعیت فرودگاه بین‌المللی دمشق تهیه کند.

چهارمین سفر اون به چین
رهبر کره‌شمالی به دعوت رئیس‌جمهوری چین، به این کشور سفر کرده است. کیم جونگ‌‌‌اون به همراه همسرش، ری سول‌جو تا دهم ژانویه در چین خواهند بود. این چهارمین سفر اون به چین در یک سال گذشته است. به گفته تحلیلگران، سفر غیرمنتظره رهبر کره‌شمالی به چین علاوه بر اینکه منجر به یک دوره جدید از نشست‌ها درباره شبه‌جزیره کره می‌شود، می‌تواند تلاشی به منظور فشار وارد کردن به دونالد ترامپ همزمان با تداوم بن‌بست در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی نیز باشد.

خط و نشان گروه‌های مقاومت عراق برای آمریکا
گردان‌های حزب‌الله و جنبش عصائب اهل‌الحق عراق تهدید شدید‌اللحنی را علیه آمریکایی‌ها مطرح کردند. این 2 گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه‌هایی اعلام کردند تحرکات جدید نیروهای آمریکایی در این کشور را به دقت رصد می‌کنند. این گروه‌ها تأکید کردند گشت‌زنی معاون فرماندهی عملیات ارتش آمریکا در خیابان‌های بغداد نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بوده و توهینی وقیحانه به مردم این کشور به شمار می‌رود. این گروه‌ها خاطرنشان کردند در حال حاضر اتخاذ یک موضع قاطعانه در قبال اتفاق اخیر و همچنین تحرکات جدید آمریکایی‌ها در عراق را به دستگاه دیپلماسی، نخست‌وزیر و پارلمان عراق واگذار می‌کنیم اما در صورتی که دیپلماسی نتیجه ندهد، مقاومت عراق برای مقابله با اشغالگری‌های مستقیم و غیرمستقیم آمریکایی‌ها در این کشور آماده است ماشه پیروزی را به روی آنها بچکاند.

رایزنی‌ها برای تأخیر در اجرای بریگزیت
3 مقام اروپایی ادعا کردند مقام‌های انگلیسی و اروپایی درباره امکان تاخیر در زمان خروج لندن از اتحادیه اروپایی «بریگزیت» پنهانی رایزنی کرده‌اند. خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی ممکن است به تعویق بیفتد. توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی، موسوم به بریگزیت باید از 30 مارس 2019 اجرایی شود. توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی که 2 ماه پیش به موافقت سران 27 کشور اروپایی رسید، قرار است در مجلس عوام به رأی گذاشته شود. نمایندگان مجلس عوام انگلیس با بخش‌هایی از توافق بریگزیت در رابطه با مسائل مربوط به ایرلند شمالی مخالف هستند. ترزا می، نخست‌‌وزیر انگلیس، دسامبر 2018  مجبور شد از ترس شکست در پارلمان، رأی‌‌‌‌گیری درباره این توافق را به تعویق بیندازد. نتایج نظرسنجی موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد از میان آنهایی که با برگزاری همه‌پرسی مجدد درباره بریگزیت موافقند، 54 درصد مایلند در اتحادیه اروپایی بمانند و 46 درصد نیز موافق خروج از اتحادیه اروپایی هستند.

سناتور  برنی سندرز  با انتقاد از وضعیت دموکراسی در آمریکا:
میلیاردرها  انتخابات را می‌خرند
یک سناتور آمریکایی می‌گوید آمریکا هر روز در حال دور شدن از دموکراسی و نزدیک شدن به شکلی از دولت اُلیگارشیک است. برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی که به انتقاد از ساختارهای حکومتی آمریکا شناخته می‌شود در صفحه تایید شده خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «جیمی کارتر راست می‌گفت آنگاه که گفت آمریکا یک الیگارشی است با رشوه‌های سیاسی نامحدود». وی در این توئیت تصریح کرد که آمریکا هر روز از دموکراسی دورتر و به شکلی اُلیگارشیک از حکومت نزدیک می‌شود. سندرز نوشت: دموکراسی باید بر مبنای «هر فرد، یک رای» شکل بگیرد، نه اینکه میلیاردرها انتخابات را بخرند. سندرز بشدت منتقد سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده است. وی در انتخابات سال 2016 نیز رقیب هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون‌حزبی حزب دموکرات بود اما نتوانست به دور نهایی انتخابات راه پیدا کند.
 


Page Generated in 0/0138 sec