printlogo


کد خبر: 204618تاریخ: 1397/10/20 00:00
به بهانه دیدار پیش روی ایران - ویتنام
دیداری که برای این 3 نفر ویژه است

تیم ملی ایران در شرایطی عصر روز شنبه به مصاف تیم‌ملی ویتنام می‌رود که این دو تیم در بازی‌های آسیایی 2014 نیز با هم روبه‌‌رو شدند که بازیکنانی از آن بازی در ترکیب دو تیم به جا مانده‌اند.
یکی از بدترین نتایج کل دوران فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی 2014 اتفاق افتاد. ایران که همیشه در طول تاریخ یکی از قدرت‌های مطرح قاره کهن بوده در این مسابقات نتایج ناباورانه‌ای کسب کرد. شاگردان وینگادا در آن دوره با قرقیزستان و ویتنام هم‌گروه بودند و در شرایطی که از هر گروه 2 تیم صعود می‌کرد، ایران در گروه خود سوم شد و از مسابقات خداحافظی کرد. تیم‌ملی امید در آن بازی‌ها از بازیکنان زبده‌ای نظیر محسن مسلمان، کاوه رضایی، محمدرضا خانزاده، علی کریمی، مهدی شریفی، فرشید اسماعیلی و... استفاده می‌کرد که در حال حاضر جزو چهره‌های مطرح فوتبال ایران محسوب می‌شوند.
دیدار اول ایران برابر ویتنام بود که تیم‌ملی امید با نتیجه غیرقابل هضم و تحقیرآمیز 4 بر یک تن به شکست داد. بازی دوم دور گروهی ایران در جام ملت‌های آسیا 2019 مقابل ویتنام می‌تواند جنبه انتقامی آن شکست تلخ و سنگین را داشته باشد، البته ویتنام در بازی نخست خود مقابل عراق نشان داد پیروزی پرگل مقابل این تیم کار ساده‌ای نیست.
با تمام این اوصاف این دیدار برای 3 بازیکن تیم‌ملی حال و هوای متفاوت‌تری دارد؛ مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی و حسین کنعانی‌زادگان جزو بازیکنان تیم امید در آن دوره از مسابقات بودند که طبیعتاً انگیزه مضاعفی برای این دیدار خواهند داشت. در سمت مقابل، تیم‌ملی ویتنام نیز از وجود بازیکنان بازی‌های آسیایی 2014 بی‌بهره نیست. از آن تیم امید ویتنام که در آن دوره از مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد 2 بازیکن در تیم‌ملی فعلی ویتنام حاضر هستند. «انگوک ‌های» مدافع و «هوی هانگ» هافبک تیم ویتنام 2 بازیکن به جامانده از آن مسابقات هستند.
تمرکز ما روی بازی با ویتنام است
مربی تیم‌ملی فوتبال ایران تاکید کرد تمرکز این تیم روی بازی با ویتنام است و ملی‌پوشان جز این مسابقه که حکم یک فینال را دارد، به چیز دیگری فکر نمی‌کنند. مارکار آقاجانیان در حاشیه تمرین تیم‌ملی فوتبال ایران با اشاره به دیدار عراق با ویتنام، گفت: توقع نداشتیم ویتنام اینقدر خوب باشد. ویتنام ۱۳ بازی تدارکاتی برای آماده‌سازی داشته است که ۶ بازی آنها در ماه گذشته بوده است. ویتنام با آمادگی کامل آمده و برابر عراق مستحق باخت نبود. وی افزود: عراق هم طبق ادعای خیلی از کارشناسان مدعی اول گروه است؛ نه‌تنها مدعی اول گروه، بلکه مدعی قرارگیری در جمع 4 تیم برتر است. مقابل ویتنام بازی سختی خواهیم داشت. ویتنام هم یک فینال دیگر برای ما است. مربی تیم‌ملی درباره شرایط تیم‌ملی ایران و ملی‌پوشان تاکید کرد: بازیکنان تلاش می‌کنند و همدلی خوبی دارند. جا دارد بگویم خوشبختانه شرایط جهانبخش جوری است که با تیم تمرین می‌کند و آماده بازی بعدی با ویتنام است. با همدلی بیشتر سعی می‌کنیم نتایج درخور شأن بگیریم. باز هم تاکید می‌کنم فینال اول ما با ویتنام است. آقاجانیان در پایان درباره درگیری رسانه‌ای کی‌روش با برانکو هم گفت: تاکید می‌کنم تمام فکر و ذکر ما بازی با ویتنام است. این مسابقه، فینال بازی‌هاست و جز این به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.
تیم ملی فوتبال ایران که در بازی اول خود در جام ملت‌های آسیا با 5 گل یمن را شکست داد، در بازی دوم روز شنبه آینده به مصاف ویتنام می‌رود.


Page Generated in 0/0047 sec