printlogo


کد خبر: 204628تاریخ: 1397/10/20 00:00
چهارگوشه

سخنگوی کرملین: رسانه‌های صهیونیستی را نخوانید!
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه دیروز با تکذیب گزارش‌های برخی رسانه‌های صهیونیستی، توصیه کرد مردم رسانه‌های اسرائیلی را نخوانند. به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف وقتی با سوال خبرنگاران درباره گزارش‌هایی در رسانه‌های عبری به نقل از رئیس آژانس امنیت داخلی اسرائیل مواجه شد که مدعی شده بود «یک کشور خارجی در تلاش برای مداخله در روند برگزاری انتخابات است» با خونسردی به آن واکنش نشان داد و گفت: «این گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی را نخوانید. روسیه در انتخابات هیچ کشوری در جهان دخالت نمی‌کند، دخالت نمی‌کند و حتی قصد دخالت نیز ندارد». این در حالی است که «ناداو آرگامان» رئیس شین‌بت با مطرح کردن ادعای فوق بدون اشاره به نام فدراسیون روسیه عملا همان ادعای تکراری 2 سال اخیر توسط مقامات امنیتی آمریکا، انگلیس و فرانسه را علیه روس‌ها مطرح کرده و گفته بود: «من با مطرح کردن این حرف، دقیقا می‌دانم درباره چه مساله‌ای و کدام کشور صحبت می‌کنم».

سفر مرد امنیتی اسد به عربستان
رسانه‌های لبنانی از سفر رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به عربستان سعودی خبر داده‌اند. به گزارش روزنامه الجمهوریه، علی المملوک چند روز قبل به ریاض سفر کرد. به نوشته این روزنامه، این سفر در چارچوب مقدمه‌چینی‌ها برای مرحله جدیدی از روابط میان 2 طرف انجام شده است. این سفر کمی بعد از اقدام امارات در بازگشایی سفارت خود در سوریه انجام شده است. منابع تاکید کردند گرم‌ شدن روابط دیپلماتیک کمی زمان می‌برد و عربستان برای این مساله استراتژیک خود را آماده می‌کند. این رویکرد عربستان ممکن است به این دلیل باشد که بخواهد با توازن‌های موجود و تحولات صورت گرفته همسویی ایجاد کرده یا اینکه بخواهد بشار اسد را از ایران دور کند.

دیدار سران سازمان‌های اطلاعاتی عربی با رئیس موساد
رئیس سازمان جاسوسی موساد اوایل دسامبر گذشته در پایتخت یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس با سران سازمان‌های اطلاعاتی عربستان‌سعودی، امارات و مصر دیدار داشته است. بر اساس گزارش میدل‌ایست‌آی، محور اصلی این دیدار بررسی راه‌های کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و ترکیه بوده است. ماه پیش نیز یک رسانه صهیونیستی فاش کرده بود رئیس موساد، در سال 2017 بارها به عربستان سفر کرده و با مقامات سعودی دیدار کرده است. این شبکه در خبر دیگری به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال اعلام کرد دولت سعودی تجار صهیونیست را از داشتن ویزا برای سفر به عربستان معاف کرده است تا هنگام ورود به این کشور، نیازی به ارائه ویزا به مأموران فرودگاه نداشته باشند.

هشدار روسیه به آمریکا درباره  ونزوئلا
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است مسکو با نگرانی و ناراحتی شاهد تلاش‌های آمریکا برای تحکیم جبهه ضد چاوز علیه ونزوئلا در کشورهای آمریکای لاتین است و این را نشانه‌ای هشداردهنده می‌داند. سرگئی ریابکوف گفت: به‌ رغم این بن‌بست، حتی دولت‌های آمریکای لاتین که تندترین موضع را علیه کاراکاس دارند، گزینه مداخله نظامی علیه امور ونزوئلا را در نظر نگرفته‌اند. هرگونه تلاش برای استفاده از قدرت نظامی، یک تحول فاجعه‌بار به دنبال خواهد داشت. ما به افراد بی‌پروا در واشنگتن علیه چنین وسوسه‌ای هشدار می‌دهیم.

عمرالبشیر و کابوس سقوط
همزمان با ادامه اعتراضات به وضعیت معیشتی در مناطق مختلف سودان، رئیس‌جمهوری این کشور می‌گوید سودان هرگز سقوط نخواهد کرد. عمرالبشیر با نسبت دادن اعتراضات خونین در این کشور به عوامل خارجی، روز گذشته گفت: توطئه‌هایی علیه سودان انجام شد و ما برای اینکه سودان به زانو درآید، هدف جنگ و محاصره قرار گرفتیم. گزارش‌ها حاکی‌ است روز گذشته هزاران شرکت‌‌کننده در تظاهرات‌های ضددولتی، توماری را همراه داشتند که در آن خواستار سرنگونی حکومت عمرالبشیر و کناره‌گیری وی از قدرت بودند. این در حالی است که دولت سودان اقدام به سازماندهی تجمعاتی در پایتخت این کشور در دفاع و حمایت از خود کرده است و سعی دارد با انجام برخی اصلاحات اقتصادی قدری از شدت اعتراضات بکاهد.
 


Page Generated in 0/0066 sec