printlogo


کد خبر: 204647تاریخ: 1397/10/20 00:00
کوتاه و گویا

 دبیر علمی بخش زنان، نازایی و ناباروری سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به اینکه پزشکی شخصی، تحولی عظیم در جنبه‌های گوناگون سلامت شامل پیشگیری، تشخیص و درمان بر اساس یافته‌های مولکولی ژنتیکی هر فرد  است، گفت: ‌در این روش افراد، سرویس پزشکی متناسب با ژنتیک خود دریافت می‌کنند. سهیلا انصاری‌پور در آستانه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران در ارتباط با پزشکی شخص‌محور یا پزشکی شخصی در نازایی و IVF اظهار داشت: فارماکوژنومیکس یک روش نویدبخش و نوین در حوزه پزشکی امروزی است و در واقع این شیوه تحولی عظیم در جنبه‌های گوناگون سلامت شامل پیشگیری، تشخیص و درمان بر اساس یافته‌های مولکولی ژنتیکی هر فرد است.
 پس از ابلاغ دستورالعمل پیش‌بینی بودجه سال 98، شهرداری منطقه 9 تهران ضمن برگزاری جلسات کارشناسی، اقدام به تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی کرد. سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار در ورودی غربی پایتخت تلاش زیادی شده و ما شاهد اتفاقات خوبی در منطقه هستیم اما همچنان در جهت ارتقای سرانه‌‌های خدماتی در محلات نیازمند اقدامات ویژه‌ای هستیم.
 امیر آریازند، قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران درباره آخرین روند بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در شورای شهر اظهار داشت: پس از اینکه نسخه اولیه برنامه اوایل مهرماه تقدیم شورای شهر شد، با توافق اعضای شورای شهر مقرر شد این برنامه دوباره در اختیار معاونت برنامه‌ریزی قرار گیرد تا در یک همکاری مشترک با کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر، مورد بازآرایی و استانداردسازی قرار گیرد.
 بابک عمرانی‌راد، عضو انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران در حاشیه ششمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه ایران اظهار داشت: بزرگ‌ترین چالشی که مراقبت‌های ویژه ایران با آن مواجه است، کمبود امکانات جدید و مستهلک بودن امکانات قدیمی است به طوری که حدود 60 درصد از امکانات مراقبت‌های ویژه در حال حاضر مستهلک بوده و نیاز به جایگزینی با امکانات جدید دارد. وی با اشاره به اینکه این مسأله نیازمند هزینه‌های زیاد است، افزود: امیدواریم شرایطی فراهم شود که همه بیمارستان‌های خصوصی و دولتی بتوانند با شرایط ویژه با تسهیلات ویژه نسبت به نوسازی امکانات خود اقدام کنند.


Page Generated in 0/0064 sec