گروه اجتماعی: دبیر کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهرتهران گفت: ظرفیت بالقوهای در حدود هزارمیلیاردتومان درآمد از طریق واگذاری ۸ مجتمع ایستگاهی وجود دارد که معاونت حملونقل اولویتی برای انجام و پیگیری آن ندارد. محمدعلی کرونی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نبود جدیت و پیگیری معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، بهرهگیری از ظرفیت درآمدزایی مجتمعهای ایستگاهی متروی تهران مغفول مانده است به مهر گفت: مجتمعهای ایستگاهی به علت ارزش افزوده قابل توجهی که پدید میآورند، کمک موثری در تامین منابع توسعه خطوط و ایستگاههای مترو هستند کما اینکه تا سال ۹۶، بیش از ۲ هزار و 500 میلیارد تومان از محل واگذاری مجتمعهای ایستگاهی، درآمد برای شهرداری حاصل شده بود. وی ادامه داد: به رغم پیگیریهای جدی کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر از آغاز بهکار دوره پنجم، درباره بازگشت شرکت مجتمعهای ایستگاهی به شرکت مترو به منظور احیای جایگاه اصلی شرکت و کمک به تامین منابع مالی مورد نیاز توسعه و ایجاد مترو، این امر از سوی معاونت حملونقل انجام نشد. به گفته کرونی، در حال حاضر، ظرفیت بالقوهای در حدود هزار میلیارد تومان درآمد از طریق واگذاری ۸ مجتمع ایستگاهی که در تملک مترو و شهرداری مناطق هستند و هیچگونه مشکلی خارج از مجموعه شهرداری اعم از تملک و سایر موارد ندارند وجود دارد که متاسفانه معاونت حملونقل و ترافیک اولویتی برای انجام و پیگیری آن ندارد.