printlogo


کد خبر: 204653تاریخ: 1397/10/20 00:00
اخبار

جنایات پهلوی تبیین شود
حضرت آیت‌الله ‌العظمی نوری‌همدانی بخشی از حوادث قیام 19 دی مردم انقلابی قم را روایت و تأکید کرد که جنایات و خیانت‌‌های رژیم ستمشاهی باید تبیین شود. به گزارش رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، روز گذشته در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد قیام 19 دی مردم قم گفت: 19 دی یکی از ایام‌الله بسیار مهم در تاریخ انقلاب است که باید بزرگ داشته شود. وی عنوان کرد: زمانی مردم جرأت نمی‌کردند اسم امام را ببرند و نسبت به شاه ابراز تنفر کنند اما در قیام 19 دی شعار مرگ بر شاه طنین‌انداز شد، بعد از مردم قم مردم تبریز، یزد، قزوین، تهران و شهرهای دیگر دست به قیام زدند. این مرجع تقلید با تأکید بر بزرگداشت 19 دی خاطرنشان کرد: وقتی امام به قم تشریف آوردند به منزل ما آمدند و فرمودند انقلاب از قم شروع شده است، بنابراین باید 19 دی را گرامی داشت و جنایات و خیانت‌‌های رژیم ستمشاهی را تبیین کرد.

از اسراف‌ احتمالی در بودجه جلوگیری شود
دبیر شورای نگهبان با اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت: شورای نگهبان با توجه به شرایط اقتصادی کشور می‌تواند و باید در بررسی بودجه دقت بیشتری کند تا از اسراف و تبذیرهای احتمالی جلوگیری کند. به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی در جلسه دیروز شورای نگهبان با خیرمقدم به خاطر حضور مجدد آیت‌الله آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان، افزود: حضور آیت‌الله آملی مایه خوشبختی است و سوابق ارزنده وی در این شورا محفوظ است و امیدواریم با حضور این عالم عزیز حرکت جدیدی در کارهای شورا ایجاد شود. وی با بیان اینکه امسال سال تلخی برای شورای نگهبان بوده است، گفت: متأسفانه امسال برادر عزیز آقای علیزاده یا به تعبیری حافظه شورای نگهبان را از دست دادیم و بعد از آن آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، آن فقیه عالم عامل مرحوم شدند و اکنون هم با اظهار تأسف شاهد بیماری آیت‌الله مؤمن هستیم که از خداوند متعال شفای عاجل وی را خواستاریم. دبیر شورای نگهبان با برشمردن مراتب علمی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در حوزه‌های علمیه نجف و قم، از سوابق انقلابی و خدمات ارزنده وی در جایگاه‌های مختلف از جمله شورای نگهبان و قوه‌قضائیه نام برد و از درگاه الهی برای وی طلب مغفرت کرد. آیت‌الله جنتی با اشاره به ایام بررسی بودجه اضافه کرد: شورای نگهبان با توجه به شرایط اقتصادی کشور می‌تواند و باید در بررسی بودجه دقت بیشتری کند تا از اسراف و تبذیرهای احتمالی جلوگیری کند. دبیر شورای نگهبان در پایان به 19 دی، روز تاریخی که مردم شریف قم به حمایت از امام خمینی(ره) در پی اهانت رژیم طاغوت در روزنامه اطلاعات به ایشان به پا خاستند اشاره کرد و افزود: این حرکت پرخیر و برکت موجب شد در دیگر شهرها مردم علیه رژیم مستبد طاغوت به پا خیزند.

مراسم معارفه آیت‌الله آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان برگزار شد
جلسه معارفه آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان با حضور اعضای این شورا برگزار شد. به گزارش مهر، در این جلسه، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان از عضویت آیت‌الله آملی‌لاریجانی در شورای نگهبان ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد حضور وی، حرکت جدیدی در پیشبرد امور این شورا ایجاد کند.آیت‌الله آملی‌لاریجانی نیز در جریان این جلسه طی سخنانی گفت: خداوند متعال را شاکرم که می‌توانم در این نهاد مقدس، مؤثر و مهم خدمت کنم.وی با تشکر از مقام معظم رهبری به دلیل اعتماد و لایق دانستن وی برای حضور در شورای نگهبان افزود: امیدوارم بتوانم وظیفه‌ای را که به عهده دارم به نحو احسن انجام دهم. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه از زمان آغاز خدمت وی در شورای نگهبان، ۱۷ سال می‌گذرد، گفت: در مدت خدمتم در این شورا در محضر فقها و حقوقدان‌های عزیزی بودم که متأسفانه اکنون حاضر نیستند و امیدوارم خداوند متعال آنان را با پیامبر و اولیای خود محشور کند و مشمول رحمت الهی قرار گیرند و ما هم با توفیق الهی وظیفه کاری خود را مخلصانه انجام دهیم.
 


Page Generated in 0/0067 sec