printlogo


کد خبر: 204656تاریخ: 1397/10/20 00:00
اخبار

تماس ایران با طالبان به نفع افغانستان است
رئیس‌جمهور پیشین افغانستان تصریح کرد: گفت‌وگو و تماس ایران با طالبان به نفع افغانستان تمام خواهد شد. حامد کرزی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از گفت‌وگوهای ایران با طالبان گفت: ایران با طالبان در تماس است و این تماس ایران با طالبان بدون شک به نفع افغانستان تمام می‌شود. طی هفته‌های اخیر، موضوع گفت‌وگوی ایران با طالبان پس از سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به کابل مطرح شد و پس از آن نیز نمایندگانی از طالبان به تهران سفر کرده و با عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و
گفت‌وگو کردند.

سفر جابری‌انصاری به مسکو
دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی به منظور گفت‌وگو با مقامات روسیه درباره تحولات منطقه به مسکو سفر کرد. به گزارش فارس، در این سفر مسائل منطقه بویژه موضوع سوریه با مقامات این کشور مورد رایزنی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت. جابری‌انصاری اخیرا (24 آذر 1397) نیز در تهران میزبان الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در امور سوریه بود. همچنین نشست سه‌جانبه مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای ضامن روند آستانه (روند صلح سوریه)، شامگاه دوشنبه (۲۶ آذرماه ۱۳۹۷) در ژنو با حضور «حسین جابری‌انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و «سدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه و هیأت‌های همراه برگزار شد.

ارقام لایحه بودجه شفافیت لازم را ندارد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در لایحه بودجه اشکالات متعددی وجود دارد، از جمله اینکه موضوع شفافیت و دقت لازم، آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام وجود ندارد. به گزارش ایسنا، کدخدایی در حاشیه جلسه دیروز شورای نگهبان با اشاره به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اشکالات متعددی داریم و اشکال کلی که همیشه وجود دارد این است که شورای نگهبان همیشه در مضیقه قرار می‌گیرد و از فرصت 20 روزه خود نمی‌تواند استفاده کند. امیدواریم دولت و مجلس در سال‌های آینده به گونه‌ای عمل کنند که این فرصت را از شورای نگهبان نگیرند. وی افزود: نکته دوم درباره لایحه بودجه این است که اشکالات متعددی وجود دارد بویژه در موضوع شفافیت. دقت لازم آنطور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام نیست که این موضوع هم اخیراً در رسانه‌ها مطرح شده است. سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند و نکات و ایراداتی که اعضای شورای نگهبان در سال‌های گذشته نسبت به لایحه بودجه داشتند، تقاضای ما این است که نمایندگان محترم دقت بیشتری داشته باشند و با توجه به اشکالاتی که در سال‌های گذشته به لایحه بودجه داشتیم، ان‌شاءالله بودجه را تصویب کنند.

به اتهام جاسوسی برای ایران
وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به 11 سال حبس محکوم شد
«گونن سگو» وزیر پیشین انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی که متهم به جاسوسی برای ایران شده بود از سوی دادگاه به ۱۱ سال حبس محکوم شد. به گزارش ایلنا، جزئیات پرونده این مقام صهیونیستی نشان می‌دهد وی سال‌ها در نیجریه زندگی کرده و زمانی که به عنوان پزشک در ابوجا فعالیت کرده با منابع دیپلماتیک مختلف نیجریه‌ای، ایرانی و صهیونیستی ارتباط داشته و اطلاعات مربوط به مکان‌های استقرار سرویس امنیتی اسرائیل و نام مسؤولان این سرویس را به ایران ارائه کرده است. سازمان امنیت داخلی و اطلاعات اسرائیل مدعی است سگو 2 بار به ایران سفر کرده و یک جاسوس و عامل اطلاعاتی محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec