printlogo


کد خبر: 204673تاریخ: 1397/10/20 00:00
اخبار

افزایش ١٥ میلیون لیتری تولید بنزین کشور
مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه فاز سوم این پالایشگاه به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با افتتاح این فاز، شروع تولید ١٢ تا ١٥ میلیون لیتر بنزین از 19 دی‌ماه رقم ‌خورد. به گزارش ایسنا، محمدعلی دادور با اعلام این خبر اظهار داشت: برای تحقق این امر ٦٠ میلیون دلار علاوه بر فازهای یک و دو و مشترکات فاز 3 هزینه شده است. وی با بیان اینکه تولید بنزین تا 18 دی در ستاره خلیج‌فارس ٣٠ میلیون لیتر بود، افزود: با راه‌اندازی فاز سوم، میزان تولید بنزین در ستاره طی هفته آینده به ٤٥ میلیون لیتر می‌رسد. به گفته دادور، این پالایشگاه مجاز است میزان گوگرد در بنزین را تا ١٠PPM رعایت کند اما میزان گوگرد نیم PPM است.


رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار:
دولت نهاده‌های انبار کرده را به مرغداران بدهد
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه واردات نهاده‌های دام و طیور به دلیل مسائل بانکی دچار مشکل شده، گفت: در صورت ادامه این روند با افت شدید تولید روبه‌رو خواهیم بود. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر اضافه کرد: واردکننده بخش خصوصی در این حوزه، به دلیل مشکلات بانکی موفق به انجام حواله پول نشده و با وجود آنکه چندین کشتی در بندر است، اجازه تخلیه داده نمی‌شود. نبی‌پور ادامه داد: در پی اختلالات ایجاد شده، قیمت هرکیلوگرم سویا از حدود ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان به حدود ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان رسیده بود. همچنین قیمت ذرت حداکثر ۱۲۰۰ تومان بود که این رقم 18 دی در بندر به ۱۳۸۰ تومان رسید. وی با بیان اینکه بسیاری از مرغداران سویا پیدا نمی‌کنند که به مرغ‌های خود بدهند، گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ نیز در روزهای اخیر حدود ۱۰۰۰ تومان گران شده و میانگین هر کیلوگرم آن در مرغداری بین ۷۵۰۰ تا ۷۶۰۰ تومان است. وی تاکید کرد: در صورت ادامه این روند باید منتظر افت شدید تولید باشیم، چرا که گله‌هایی که دچار افت می‌شوند حدود 2 هفته طول می‌کشد به شرایط اولیه بازگردند. نبی‌پور خاطر‌نشان کرد: انبارهای دولت از نهاده‌های دام و طیور پر است و در جلسه‌ای که با مسؤولان مربوط داشتیم قرار شد هر چه سریع‌تر نهاده را بین تولیدکنندگان توزیع کنند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. 

صادرات گوجه و حبوبات آزاد شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس‌کل گمرکات صادرات انواع حبوبات، انواع گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی را بلامانع دانست. به گزارش تسنیم، رضا رحمانی در ابلاغیه‌ای به رئیس‌کل گمرک ایران، صادرات انواع گوجه‌فرنگی، رب و دیگر حبوبات را از 20 دی 97 تا 30 بهمن 97 آزاد کرد. در این نامه دلیل این رفع ممنوعیت صادرات تولید مازاد بر نیاز و کاهش تقاضای مردم عنوان شده است. گفتنی است، قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی در بازار تهران تا 7 هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت رب گوجه‌فرنگی نیز در مقایسه با ماه‌های ابتدای سال حدود 3 برابر و حبوبات 2 برابر افزایش یافته است. در این نامه همچنین آمده است صادرات محصولاتی مانند کاغذ بسته‌بندی، تخم‌مرغ خوراکی و غیرخوراکی، پشم خام و نخ الیاف پشمی تابیده شده، پلیه کرم ابریشم ممنوع شده است.


شرکت «دومان توکان» مجوز بورس نداشت
متهمان «شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان» هیچ‌گاه مجوزی از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت نکرده‌اند و منشأ تعقیب کیفری آنها، در واقع پیگیری‌ها و شکایت کیفری سازمان بورس بوده است. به گزارش تسنیم، «شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان» و مدیران آن در بازار سرمایه کشور، بدون داشتن مجوز از بانک مرکزی یا سازمان بورس و اوراق بهادار و برخلاف قوانین و مقررات کشور و با ارسال پیامک‌های انبوه و بیان وعده پرداخت سودهای گزاف برای سرمایه‌گذاری، اقدام به جذب سپرده نقدی از مردم در قالب انعقاد قرارداد مشارکت مدنی
کرده‌اند.


Page Generated in 0/0064 sec