printlogo


کد خبر: 204686تاریخ: 1397/10/22 00:00
اخبار

۵۰ هزار میلیارد تومان  فرار مالیاتی در کشور داریم
خطیب موقت جمعه تهران می‌گوید در حال حاضر در کشور، 40 تا 50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد. حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه باید شاهد تغییر در ساختار مالیاتی کشور باشیم، ادامه داد: امروز به اذعان صاحب‌نظران 40 تا 50 درصد فرار مالیاتی داریم؛ این یعنی اینکه 40 تا 50 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم، این عدد بسیار درشتی است، اصلاح نظام مالیاتی به معنای افزایش نرخ نیست. جامعه در راه رشد و رکود باید پرداخت مالیاتی داشته باشد، امروز در تعریف حکمرانی خوب، یکی از شاخص‌ها نظام مالیاتی فراگیر است که ما با آن فاصله زیادی داریم. به گزارش تسنیم، ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید از مالیات‌دهندگان بر اساس سودی که به دست می‌آورند مالیات دریافت کرد، افزود: اگر این اتفاق رخ ندهد توان رقابت از بین می‌رود و فساد اقتصادی تولید می‌شود. باید پایه‌های مالیاتی افزایش پیدا کند؛ کشورهایی که خود را از تورم نجات داده‌اند به این موضوع توجه‌ ویژه‌ای داشته‌اند. وی با اعلام اینکه در برخی مواقع از بسیاری حوزه‌ها مالیات دریافت نمی‌شود، اضافه کرد: افرادی که قوه قضائیه دستگیر کرده است فرار مالیاتی داشته‌اند و یک ریال هم مالیات پرداخت نکرده‌اند. دستگاه‌های مالیاتی برای دریافت مالیات نیازمند اطلاعات هستند که دستگاه‌های مختلف باید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهند. خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه اصلاح نظام مالیاتی باید دستور کار اول کشور باشد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس نیز باید به این موضوع بپردازند چون فرار مالیاتی خیانت به کشور و ظلم به افرادی است که مالیات پرداخت می‌کنند.

سفیر ایران در سازمان‌های بین‌المللی  مستقر در وین:
اروپا بهشت امن منافقین  و تروریست‌هاست
«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توئیترش نوشت:‌ «در حالی که اروپا بهشت امنی برای میزبانی از گروهک تروریستی منافقین و سایر تروریست‌هایی شده است که هزاران شهروند غیرنظامی ایرانی را ترور کرده‌اند، انتقاد از ایران و تحریم ایرانی‌ها، یک اقدام کاملا غیرقابل قبول و انحرافی در مسؤولیت خود است». به گزارش فارس، اتحادیه اروپایی سه‌شنبه براساس ادعای بی‌اساس دانمارک اقدام به تحریم یک نهاد و 2 فرد ایرانی کرد. پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچگونه مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد و جمهوری اسلامی ایران در همان زمان قویا این ادعا را تکذیب کرد. این اقدام اتحادیه اروپایی واکنش «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که در سفر هند به سر می‌برد را نیز در پی داشت. ظریف در این باره در توئیترش نوشت: اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین- گروهی که 12 هزار ایرانی را به قتل رساند و به صدام برای جنایت علیه کردهای عراق کمک کرد- و تروریست‌های دیگری پناه می‌دهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه‌گردانی می‌کنند. اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسؤولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا  نمی‌کند».

واعظی استعفای ظریف را تکذیب کرد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور شایعه استعفای محمد جواد ظریف را دروغ‌ مغرضانه خواند و بر ضرورت هوشیاری رسانه‌ها تاکید کرد. به گزارش مهر، محمود واعظی در توئیتی نوشت: خبر استعفای محمدجواد ظریف و خروج ایران از توافق برجام که به طور همزمان منتشر شده‌اند، هر 2 دروغ و مشتمل بر اهدافی مغرضانه و ضدمنافع ملی هستند. وی در توئیت خود افزود: لازم است رسانه‌ها نسبت به نشر اخبار مشکوک اینچنینی هوشیار و محتاط بوده و خدای نکرده تریبون و بلندگوی دشمنان داخلی و خارجی ملت نشوند. پیش‌تر علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز با انتشار توئیتی به شایعه خروج ایران از برجام و استعفای ظریف واکنش نشان داد. وی در توئیت خود نوشت: جریانی مشکوک در یک طراحی پیچیده، 2 روز است بر شایعه خروج ایران از برجام و استعفای ظریف، آن هم در خلال سفر پرثمر او به هند می‌دمد. معزی تصریح کرد: همراهی با این نوع اخبار دقیقا بازی در زمین دونالد ترامپ است که هدف اولش از تحریم‌ها، نه فقط معاش و اقتصاد کشور، بلکه به چالش کشیدن امید به آینده و آرامش مردم است.
 


Page Generated in 0/0058 sec