printlogo


کد خبر: 204698تاریخ: 1397/10/22 00:00
اخبار

سوختن دلارهای دوست‌داشتنی به اسم تراکتور
فرهاد عشوندی: خبر شوکه‌کننده‌ای بود، خبر جدایی ناگهانی محمد تقوی عزیز از تراکتورسازی تبریز. او خیلی توضیحی نداده اما ناگفته پیداست توقع داشته جای عنوان مربی موقت، قراردادش دائمی شود و سرمربیگری‌اش قطعی؛ کاری که از سوی مدیران تیم تبریزی انجام نشده است؛ گروه مدیریتی که خودشان هم دقیقا نمی‌دانند چه کرده‌اند. از ابتدای فصل 2 مدیر عوض کردند و حالا دومین سرمربی‌شان هم رفته. روند هزینه‌های‌شان سرسام‌آور بوده و همه اینها را فقط با یک توجیه می‌شود تحمل کرد، اینکه پول‌ها خرج تیمی می‌شود که بزرگ‌ترین سرمایه معنوی و بزرگ‌ترین نماد همبستگی در آذربایجان ما است. هزاران دلار که به پای جان توشاک و دستیارانش سوخت، قراردادهای ناباورانه با ملی‌پوشانی که برگشتند، پول‌هایی که به پای اروین دود شد و دلارهایی که امید است برای استوکس دوباره برگشته باد هوا نشود، همه حقایقی است درباره تراکتوری‌سازی زنوزی.
محمد تقوی، مربی جوان تحصیلکرده‌ از انگلیس برگشت و توانست تیم از هم‌گسیخته جان توشاک را جمع کند. او که عالی‌ترین مدرک مربیگری را از بهترین و معتبرترین نهاد صادرکننده مدرک مربیگری دنیا یعنی اتحادیه فوتبال انگلستان دارد، سال‌ها در عالی‌ترین سطح فوتبال ایران بازی کرده و یکی از خوش‌قلب‌ترین و باسوادترین مربیان حال حاضر فوتبال ایران است. با محمد اما چه کردید؟ فراری‌اش دادید. به چه امیدی؟ که مثلا کی‌روش بعد از جام ملت‌ها ناجی‌تان شود؟ کی‌روش تمام حسنش در این است که ۸ سال مربی ملی‌مان بوده، بیاید وسط کارزار لیگ که چه شود؟ آن هم لیگی که خیلی اعتقادی به سخت‌افزار و سطحش ندارد.  اصلا کی‌روش هم نه، خود مورینیو را بیاورید؛ عایدی‌اش برای فوتبال‌مان چه می‌شود؟ در سالی که روزهای سخت تحریمش در پیشند، اینگونه پول‌ بیت‌المال را آتش نزنید.
سرمایه‌های ملی را مثل آب خوردن هدر ندهید. به جوان‌هایی که اینچنین خوب و بی‌ادعا دانش روز را بومی‌سازی کرده‌اند، اعتقاد ندارید، فدای سرتان؛ فقط به یاد داشته باشید که چرخ روزگار هر روز به این شکل نمی‌چرخد و به یاد آورید سرنوشت همین متأخرینی که صاحب بخشی از بیت‌المال شدند و قدرش را ندانستند و چرخ فلک چه برای‌شان تقدیر کرد. یادتان هم باشد این دلال‌هایی که مدام در
گوش‌تان از فلان مربی خارجی بزرگ و فلان آدم جذاب می‌گویند و دل‌تان را می‌برند، برای تعالی‌تان نیست، که فقط چشم دوخته‌اند به کندن هرچه بیشتر از این سرمایه‌ای که هزینه کردنش قسمت‌تان شده، دوستان عزیز! باز یادتان باشد این پول‌ها، هر ریالی که به باد رود، سهم جوانان تبریز و شهرهای آذربایجان است که حالا هزینه‌کردنش قسمت‌تان شده!


اردن نخستین تیم صعودکننده جام هفدهم
 کار سوریه به بازی آخر کشید
تیم ملی فوتبال اردن با کسب دومین پیروزی به عنوان نخستین تیم مرحله بعدی هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا معرفی شد. در ادامه رقابت‌های مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا روز پنجشنبه تیم‌ملی فوتبال اردن به مصاف سوریه رفت و با برتری ۲ بر صفر برابر این تیم به مرحله بعدی جام هفدهم راه یافت. اردنی‌ها در حالی برابر سوریه به برتری رسیدند که در نخستین دیدار تیم قدرتمند و مدعی استرالیا را یک بر صفر شکست داده بودند. اردن با پیروزی برابر سوریه ۶ امتیازی شد و صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرد. گل‌های اردن را موسی النعمری در دقیقه ۲۷ و طارق خطاب در دقیقه ۴۳ به ثمر رساندند. سوریه هم که از دیدار اول یک امتیاز کسب کرده است برای مشخص شدن تکلیف صعودش باید به مصاف استرالیا برود. 3 امتیاز این دیدار می‌تواند تعیین‌کننده باشد. اردنی‌ها که در دیدار ابتدایی با شکست دادن استرالیا شگفتی‌ساز این رقابت‌ها نام گرفتند، در دیدار مقابل سوریه نیز کار را قدرتمندانه آغاز کردند و در همان نیمه اول به پیروزی ۲ بر صفر دست یافتند. نیمه دوم سوری‌ها چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه شافی ایجاد کردند ولی این حملات به نتیجه نرسید تا اردن ۳ امتیاز بازی را به دست آورد.


Page Generated in 0/0064 sec