printlogo


کد خبر: 204704تاریخ: 1397/10/22 00:00
‌ توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سیستان و بلوچستان انجام شد
اجرای ۲۲۶۰ ‌طرح ‌محرومیت‌زدایی

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت: تاکنون توسط بنیاد برکت در سیستان‌وبلوچستان ۲ هزار و ۲۶۰ طرح با اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان اجرا شده است. به گزارش تسنیم، امیرحسین مدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان تشکیل شد، اظهار داشت: آتش‌سوزی در پیش‌دبستانی اسوه حسنه و فوت چند دانش‌آموز در این آتش‌سوزی قلب همه را در کشور جریحه‌دار کرد و با توجه به اینکه قرار شد هلال‌احمر کار تامین وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس سیستان و بلوچستان را در این منطقه دنبال کند، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای کمک‌رسانی به این مجموعه وارد شد. مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت تاکنون برای محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان اقدامات گسترده‌ای در قالب 2 هزار و 260 طرح با ارزش 210 میلیارد تومان در 3 حوزه امور توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی و سلامت و سایر خدمات حوزه اجتماعی انجام داده است. وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون در سیستان و بلوچستان 134 پروژه مدرسه را شروع کرده است، تصریح کرد: این مدارس 641 کلاس دارند که تاکنون 90 مدرسه به آموزش‌وپرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس تحویل داده شده و 40 مدرسه نیز در دست ساخت است. وی خاطرنشان کرد: مدارسی که تاکنون از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده مجهز به سیستم گرمایشی روز است که با توجه به ظرفیت این منطقه و عدم وجود گاز در آن، سیستم‌هایی طراحی شده که بتواند پاسخگوی این موضوع باشد.
مدنی عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام 55 پروژه مسجدسازی داشته که 50 مسجد را تحویل و در اختیار مردم قرار داده، همچنین 5 مسجد دیگر را در دست احداث دارد. وی ساخت هزار و 920 واحد مسکونی برای محرومان، احداث 88 مرکز بهداشت، خدمات بیمه‌ای به 19 هزار و 600 یتیم، توزیع 400 جهیزیه، توزیع 11 هزار بسته لوازم‌تحریر و 10 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای نیازمندان را ازجمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
سیستان و بلوچستان5 هزار مدرسه تخریبی دارد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۵ هزار و ۱۸۹ مدرسه در سیستان و بلوچستان تخریبی و نیازمند بازسازی است. علیرضا راشکی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در حال حاضر 8 هزار و 905 کلاس درس استان که 46 درصد را در برمی‌گیرد مستحکم است، همچنین 5 هزار و 189 مدرسه در سیستان و بلوچستان تخریبی و نیازمند بازسازی است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع در کل کشور 62 درصد کلاس‌های مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است که در سیستان و بلوچستان این رقم معادل 54 درصد است. وی ادامه داد: درباره وسایل گرمایشی مدارس از سال 1392 تقریبا 11 هزار و 100کلاس ناایمن در استان شناسایی و برنامه استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی آنها راه‌اندازی شده است که در این مدت 708 بخاری تابشی و یکهزار و 631 سیستم حرارت مرکزی از نوع پکیج گازوئیلی در مدارس نصب شده است.  راشکی با بیان اینکه در مجموع 2 هزار و 339 کلاس، شرایط ایمن دارند، تصریح کرد: 8 هزار و 680 کلاس شرایط خوبی ندارد که تجهیز این مدارس بر عهده استانداری، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و هلال‌احمر قرار گرفته و در نخستین‌ قدم هلال‌احمر با طرح ققنوس 520 بخاری تابشی در مدارس نصب خواهد کرد.


Page Generated in 0/0066 sec