printlogo


کد خبر: 204705تاریخ: 1397/10/22 00:00
افتتاح آزادراه چهارخطه شهرکرد- لردگان در سال آینده

معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام مطالعات ساخت آزادراه لردگان به ایذه، گفت: ساخت این آزادراه به دلیل ترافیک بالا صرفه اقتصادی دارد. حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه مطالعات ساخت آزادراه لردگان به ایذه توسط کارشناسان وزارتخانه راه در حال انجام است، گفت: پس از انجام این مرحله با انتخاب سرمایه‌گذار عملیات احداث این پروژه عمرانی آغاز می‌شود. معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در کشور آزادراه‌ها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود، افزود: هزینه ساخت این محورها با گرفتن عوارض مستهلک می‌شود. وی با اشاره به اینکه ترافیک خودروها از اصفهان به خوزستان از ورودی‌های شرقی استان هدایت می‌شود، اضافه کرد: این ترافیک به بروجن منتقل و سپس از لردگان به سمت ایذه خارج می‌شود. مقصودی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی از اصفهان تا لردگان تقریباً چهارخطه هستند، ادامه داد: به طور مثال جاده‌های سفیددشت-زرین‌شهر، بروجن- مبارکه، بروجن-دهاقان و اصفهان به شهرکرد چهارخطه و دیگر مسیرها نیز در حال چهارخطه شدن هستند ولی محور لردگان به کارون 3 و 4 دوخطه است.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر 30  تا 35  هزار خودرو از این محور عبور می‌کنند، گفت: ترافیک این مسیر روزانه در حال افزایش است و با این تردد صرفه اقتصادی برای احداث آزادراه دارد. وی با اشاره به اینکه عملیات احداث آزادراه چهارخطه شهرکرد- بروجن- لردگان در سال‌های گذشته آغاز شده است، افزود: طول این مسیر 150 کیلومتر است که 100 کیلومتر از بروجن به لردگان و 50 کیلومتر از شهرکرد به بروجن است. مقصودی با بیان اینکه از عملیات باند دوم شهرکرد به بروجن 12 کیلومتر باقی مانده است، اضافه کرد: از عملیات ساخت باند دوم محور بروجن به لردگان نیز 80 کیلومتر احداث شده است.  معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، آزادسازی اراضی شخصی و انتخاب پیمانکار در برخی نقاط را از جمله مراحل پایانی این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون 120 میلیارد تومان در عملیات ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل به 250 میلیارد تومان نیاز دارد. وی  گفت: احداث دو تونل بزرگ در گردنه کره‌بس و ساخت پل روی رودخانه این منطقه از جمله عملیات پرهزینه این محور هستند. مقصودی افزود: بر اساس قراردادهای موجود عملیات ساخت این محور در سال 98 به پایان می‌رسد.


Page Generated in 0/0033 sec