printlogo


کد خبر: 204727تاریخ: 1397/10/22 00:00
اخبار

آغاز فروش نفت ایران به کره و ژاپن
منابع آگاه صنعتی اعلام کردند: شرکت کره‌ای و ژاپنی از اواخر این ماه خرید نفت از ایران را آغاز می‌کنند. به گزارش فارس‌، رئیس شرکت کره‌ای SK اینوویشن اعلام کرد شرکت نفتی کره‌جنوبی در نظر دارد تا اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه از ایران نفت خریداری کند. در ماه نوامبر کره‌جنوبی معافیت 6 ماهه از تحریم‌های نفتی آمریکا دریافت کرد که به موجب آن می‌توانست نفت از ایران خریداری کند اما این کشور از سپتامبر تاکنون از ایران نفت خریداری نکرده است. منابع صنعتی اعلام کردند کره‌جنوبی و ژاپن از اوایل سال 2019 میلادی واردات نفت ایران را آغاز می‌کنند. کره‌جنوبی می‌تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت از  ایران خریداری کند که بیشتر شامل میعانات گازی و نفت فوق‌العاده سبک خواهد بود.


نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران:
ثبت‌سفارش بازرگانان را به جنون رسانده است
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران نوشت: مشکلات ثبت‌سفارش برای واردات، بازرگانان را به حد جنون رسانده است؛ آنها امکان ثبت‌سفارش واردات در برابر صادرات ندارند. پدرام سطانی با ارسال پیامی در صفحه مجازی خود نوشت: «مشکلات ثبت‌سفارش واردات بازرگانان را به حدجنون رسانده است. بازرگانان امکان ثبت‌سفارش واردات در برابر صادرات ندارند. سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها، بازرگانان را با مرکز پاسکاری می‌کنند. سلیقه بیداد می‌کند، شفاف‌سازی به حداقل رسیده، روابط بر ضوابط غلبه یافته و ناکارآمدی به اوج رسیده. وای بر ما!» در همین حال دیگر نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران بر این باور است که در شرایط فعلی صادرکنندگان می‌توانند به عنوان بازوی اقتصادی کشور عمل کرده و بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های پیش‌رو را برطرف کنند. محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: شرط اصلی این اتفاق، اعتماد به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه است. موضوعاتی همچون بازگشت ارز حاصل از صادرات بخشی از همین نگاه است. صادرکنندگان بزرگ تا امروز تلاش کرده‌اند ارز خود را به ایران بازگردانند زیرا سرمایه و کار و کارخانه‌های‌شان اینجاست و از این پس نیز همین رویه را ادامه خواهند داد. انصاری ادامه داد: دولت باید به صادرکنندگان به چشم یک لشکر اقتصادی نگاه کند؛ لشکری که8 هزار نفر نیرو دارد و هر یک از آنها به طور جداگانه و در حوزه خاص فعالیت خود توانایی‌هایی داشته و بازارهایی دارند که برای حفظ آمار صادراتی کشور در این دوره نقشی مهم ایفا می‌کند.


قطارهای پرسرعت رجا از حرکت ایستاد
مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا ضمن اعلام نیاز ۳۰ میلیون یورویی جهت آغاز به کار مجدد فعالیت قطارهای پرسرعت (ترن‌ست‌ها)، نسبت به وضعیت اورژانسی و نامناسب قطارهای حومه‌ای هشدار داد. محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت قطارهای پرسرعت اظهار کرد: از 2 ماه قبل نسبت به توقف فروش بلیت قطارهای پرسرعت از ۱۵ دی‌ماه سال جاری هشدار داده بودیم و این موضوع به راه‌آهن اعلام و به صورت بخشنامه ارائه شد، چراکه امکان فعالیت این قطارها با توجه به هزینه‌های بسیار بالای تعمیر و نگهداری و نبود بودجه کافی و لازم امکان‌پذیر نبود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ نمونه قطار پرسرعت در کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این ۱۰۰‌دستگاه قطار پرسرعت بر اساس استانداردهای بین‌المللی فعالیت می‌کنند و سوخت آنها با گوگرد پایین و موتور آنها یورو ۴ است. رجا از 3‌سال قبل نسبت به هزینه‌های تعمیر و نگهداری آنها هشدار داده بود اما متاسفانه اقدامی در این راستا انجام نشد. باید بدانید که بعد از طی مسافت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتری گیربکس این قطارها باید اورهال شود که هزینه‌ای ۱۰۰‌هزار یورویی در بر خواهد داشت و با توجه به اینکه کیفیت برخی تست‌ها در داخل کشور پایین است، بهترین حالت این بود که اورهال توسط کشور سازنده انجام شود. مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا با تاکید بر اینکه در صورت فعالیت مجدد ترن‌ست‌ها باید حدود ۳۰‌میلیون یورو ارز دولتی که به کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد مدنظر قرار گیرد، بیان کرد: در دهه ۸۰ به رجا یارانه تعلق می‌گرفت اما متاسفانه از سال ۱۳۸۸ به بعد یارانه رجا قطع شده است. وی افزود: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده نمی‌تواند زیان رجا را در این رابطه پرداخت کند.


Page Generated in 0/0238 sec