printlogo


کد خبر: 204747تاریخ: 1397/10/23 00:00
تیم‌ملی فوتبال ایران با 2 گل از سد ویتنام گذشت
صعود ساده
صعود بی دردسر شاگردان کی‌روش به مرحله حذفی جام ملت‌ها؛این تیم فقط با جام آرام می‌گیرد

مطابق انتظار و همان که منتظرش بودیم؛ برد راحت و ساده با 2 گل سردار آزمون مقابل ویتنام. در ۵ دقیقه ابتدایی شاگردان کی‌روش برتری نسبی بر حریف خود داشتند و توپ و میدان در اختیار تیم‌ملی بود. در دقیقه ۱۰ توپ ارسالی اشکان دژآگه از روی نقطه کرنر با برخورد به سر طارمی مقابل وحید امیری قرار گرفت که کنترل نامطمئن این بازیکن باعث شد این موقعیت از دست برود. در ادامه حرکت اشکان دژآگه با پاس زیبای این بازیکن، قدوس را با دروازه‌بان ویتنام در موقعیت تک به تک قرار داد که واکنش «دانگ وان» باعث شد توپ به کرنر برود. بازیکنان ایران در دقیقه ۲۰ باز هم با حرکت زیبای دژآگه به سوی دروازه ویتنام حمله بردند که دفع توپ بموقع بازیکنان ویتنام مانع از گلزنی وحید امیری شد. حرکت بازیکنان ایران از سمت راست با وریا غفوری ادامه پیدا کرد که کنترل سینه طارمی و شوت محکم این بازیکن با برخورد به مدافع ویتنام راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد. کرنر بازیکنان ایران در یک رفت و برگشت به سردار آزمون رسید که شوت محکم این بازیکن از زاویه بسته با واکنش دانگ وان باز هم به کرنر رفت. حرکت ترکیبی بازیکنان ایران در دقیقه ۳۶ توپ را به امیری رساند و پاس در عرض او با شوت سرضرب سردار آزمون از کنار دروازه به بیرون رفت. فرار زیبای سامان قدوس با سانتر فوق‌العاده این بازیکن از سمت راست همراه شد که آزمون با ضربه سر نخستین گل تیم‌ملی را در دقیقه 38 به ثمر رساند. نیمه نخست با برتری یک گله تیم‌ملی ایران به پایان رسید.
تیم‌ملی ایران در ابتدای نیمه دوم هم بازی را در اختیار داشت اما ضد حملات خطرناک بازیکنان ویتنام خط دفاع تیم‌ملی را دچار مشکل کرد. در یکی از ضد حملات ویتنام، مهاجم این تیم با بیرانوند تک به تک شد که واکنش بیرانوند مانع از گل اول حریف شد. در دقیقه ۵۳ شوت زیبای قدوس با واکنش ناقص دانگ وان همراه شد که طارمی در ریباند توپ را به آسمان فرستاد. بازی تا حدود دقیقه ۶۵ آرام دنبال شد و تیم‌ملی نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه ویتنام ایجاد کند و همین باعث شد کی‌روش، احمد نوراللهی و مهدی ترابی را به جای وحید امیری و مهدی طارمی به زمین بفرستد. در دقیقه 70 حرکت زیبای ترابی با پاس این بازیکن به آزمون همراه شد که مهاجم تیم‌ملی با از پیش رو برداشتن 2 نفر توپ را با پای چپ وارد دروازه ویتنام کرد تا گل دوم خودش و ایران را به ثمر برساند. در ادامه خطای حاج‌صفی، ویتنام را در موقعیت خوبی صاحب ضربه ایستگاهی کرد اما شوت بازیکن ویتنام را بیرانوند براحتی در اختیار گرفت. حمله بازیکنان ویتنام در دقایق پایانی و اشتباه غفوری و نوراللهی توپ را به گویان رساند که ضربه فنی این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت، فرصت دیگری روی دروازه‌ها ایجاد نشد تا تیم‌ملی با ۶ امتیاز به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا صعود کند.
بهترین خط دفاع و حمله جام از آن ایران
تیم‌ملی فوتبال ایران پس از برد پرگل برابر یمن، با شکست دادن ویتنام به دومین برد قاطع خود در جام هفدهم دست یافت. نکته جالب اینکه ایران هم اکنون با 7 گل زده بهترین خط حمله جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد و بعد از این تیم چین 5 گله است و تیم‌های هند و عربستان با 4 گل زده در رده بعدی هستند که البته در این بین عربستان فقط یک بازی انجام داده است. از سوی دیگر ایران در بازی با ویتنام هم گلی دریافت نکرد تا در بین تیم‌هایی که 2 بازی انجام داده‌اند در کنار اردن و کره‌جنوبی قرار بگیرد که تا  کنون گلی دریافت نکرده‌اند. تیم‌ملی ایران با ارائه فوتبالی منسجم هم در دفاع و هم در حمله نشان داده است می‌تواند یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی باشد، البته اگر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی رخ ندهد.
 


Page Generated in 0/0053 sec