printlogo


کد خبر: 204754تاریخ: 1397/10/23 00:00
پوشش گازرسانی در ایران به93/6 درصد رسید

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: تاکنون ۱۱۳۹ شهر و ۲۷۳۳۸ روستای ایران گازدار شده‌اند و ۹۷ درصد جمعیت شهری کشور و ۸۲ درصد جمعیت روستایی ایران از پوشش شبکه گاز برخوردارند به‌طوری که از مجموع جمعیت ایران 6/93 درصد از پوشش شبکه گاز برخوردار شده‌اند. به گزارش تسنیم، حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: در سال 57 تنها 45 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ایران تولید می‌کردیم که این رقم در حال حاضر 800 میلیون مترمکعب در روز است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه «طبق قولی که به رئیس‌جمهور داده‌ایم هر روز به 10 روستا گازرسانی می‌شود» گفت: در حالی که طبق بودجه سنواتی کشور در این بخش تنها در طول یک سال می‌توانیم به 3هزار روستا گازرسانی کنیم امسال در 40 ‌سالگی انقلاب، گازرسانی به 5هزار روستای کشور را در دست اقدام داریم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تصریح کرد: تا امروز تمام پول فروش گاز به عراق را به یورو دریافت کرده‌ایم و اینکه عنوان شده از این پس عراقی‌ها می‌خواهند پول خرید گاز از ایران را به دینار پرداخت کنند، باید با بانک مرکزی ایران به توافق برسند و هرآنچه بانک مرکزی در این زمینه مشخص کند، به همان شیوه این پول تسویه خواهد شد.


Page Generated in 0/0060 sec