printlogo


کد خبر: 204756تاریخ: 1397/10/23 00:00
زمان اعتبار ثبت‌سفارش کالا به ۶ ماه افزایش یافت

معاون امور صنایع وزارت صنعت از افزایش زمان ثبت‌سفارش کالا از ۳ ماه به ۶ ماه خبر داد. به گزارش تسنیم، فرشاد مقیمی در نشست هم‌اندیشی خود با تشکل‌های تخصصی صنعت دخانیات با اشاره به نشست مشترک وزارت صمت با گمرک اعلام کرد: بر اساس توافق انجام شده، زمان ثبت‌سفارش کالا از 3 ماه به 6 ماه افزایش یافته است. وی افزود: با افزایش زمان اعتبار ثبت‌سفارش کالا، مشکلاتی نظیر روند طولانی ترخیص کالا و احتمال ابطال ثبت‌سفارش کاهش خواهد یافت.
مقیمی همچنین از تمدید ثبت‌سفارش به صورت سیستمی خبر داد و گفت: بتازگی تمهیداتی برای تمدید ثبت‌سفارش از طریق سامانه در نظر‌ گرفته شده است که نیازی به مراجعه حضوری افراد نخواهد داشت. وی همچنین درباره خام‌فروشی و صادرات تنباکو با توجه به نیاز داخلی نیز گفت: در صورتی که تولیدکنندگان داخلی به مواد اولیه برای تولید محصولات دخانی نیازمند باشند و میزان تولید فراتر از نیاز داخلی نباشد تدابیری برای‌ واردات و صادرات تنباکو در نظر گرفته خواهد شد.
وی در ادامه توانمندسازی و حمایت از تولید داخلی را از برنامه‌های مهم وزارت صنعت توصیف کرد و گفت: تشکل‌های تخصصی نظیر صنعت دخانیات در کنار سایر صنایع با احصای مشکلات و چالش‌های صنعت و ارائه راهکارهای اجرایی نقش تعیین‌کننده‌ای در بهبود فضای کسب و کار بویژه تولید خواهند داشت.
 


Page Generated in 0/0048 sec