printlogo


کد خبر: 204758تاریخ: 1397/10/23 00:00
اخبار

واکنش مجدد بانک مرکزی به شایعات:
مردم نگران نباشند؛ از دارایی سپرده‌گذاران صیانت می‎کنیم
بانک مرکزی از مردم می‌خواهد به شایعات درباره بانک‌ها توجه نکنند و مطمئن باشند این بانک به عنوان نهاد ناظر و متولی بازار پول از حقوق مردم عزیز صیانت کرده و اجازه نخواهد داد هیچ‌گونه آسیبی به دارایی‌های آنها وارد شود. ‌ بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم عزیز توجه دارند که در ماه‌های اخیر به رغم تلاش آمریکا در اعمال فشار اقتصادی و روانی که با استفاده از ابزارهای مختلف پیگیری می‌کند، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری ارکان نظام و بویژه حمایت روسای محترم قوای سه‌گانه توانسته است ثبات نسبی را در بازار ارز ایجاد کرده و ثبات بازار پول را تداوم بخشد. بدیهی است این اقدامات، آنهایی را که به اخلال بازار و آشفتگی اقتصاد دل بسته بودند، به سمت انتشار شایعات متعدد خصوصاً درباره بانک‌ها برای ایجاد تزلزل در بین مردم واداشته است. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مردم عزیز می‌خواهد به شایعات درباره بانک‌ها توجه نداشته باشند و مطمئن باشند بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر و متولی بازار پول از حقوق مردم عزیز صیانت کرده و اجازه هیچ‌گونه آسیب به دارایی‌های آنها را نخواهد داد.


 افزایش قیمت بهانه مناسبی برای حفظ صنعت خودروسازی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان با توجیهاتی مانند حفظ صنعت خودروسازی که در طول سالیان گذشته مورد حمایت دولت نیز بوده است افزایش قیمت خودرو را به جامعه تحمیل کرد.
محسن کوهکن‌ریزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:  در هر قراردادی که منعقد می‌شود ممکن است به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، سودی که طرف متعهد به دست می‌آورد کاهش پیدا کند یا به صفر برسد، حال این سوال مطرح می‌شود آیا تولیدکننده می‌تواند برای جبران این زیان با افزایش قیمت، طرف مقابل را مجبور به پرداخت پول بیشتری کند؟ مسلما جواب منفی است، چرا که در صورتی که قیمت مواد اولیه کاهش پیدا کند تولیدکنندگان از قیمتی که در قرارداد توافق شده مبلغی کسر نمی‌کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه زمانی که شرایط ارائه خدمات و تحویل کالا در قراردادها مشخص می‌شود هیچ یک از طرفین نمی‌توانند از اجرای مسؤولیت شانه خالی کنند، اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز یا هر واحد تولیدی دیگری می‌توانند شرایط اقتصادی آینده را تا حدودی پیش‌بینی  کرده و پس از در نظر گرفتن تمام شرایط و احتمالات آینده حرکت کنند.

خریداران خودروهای سنگین  از سایپادیزل دوباره تجمع کردند
رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری، دیروز برای چندمین بار با تجمع مقابل سایپا دیزل، خواستار تعیین زمان دقیق تحویل خودروهای خود از این شرکت خودروسازی شدند. به گزارش فارس، تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری که در طرح پیش‌فروش و نوسازی ناوگان فرسوده در سال 95 شرکت کرده و با گذشت بیش از 18 ماه تاخیر، هنوز موفق به تحویل گرفتن خودرو‌های ولوو از شرکت سایپادیزل نشده‌اند، دیروز مقابل این خودروسازی تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار مشخص شدن زمان تحویل خودروهای خود شدند.


پیش‌بینی کاهش ۴۴ درصدی سود شرکت‌های دولتی در سال ۹۸
بررسی لایحه بودجه نشان می‌دهد، ضمن یک دهم شدن سود ابرازی بانک مرکزی، سود شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه سال ۹۸ با کاهش ۴۴ درصدی مواجه شده است. به گزارش تسنیم، بررسی بودجه شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد، سال آینده سود ابرازی شرکت‌های دولتی با افت 44 درصدی از 6/19 هزار میلیارد تومان به 11 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت. بر این اساس سال آینده شرکت مادر تخصصی نفت 3/4 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد که این رقم حدود 40 درصد کل سود دریافتی شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهد. همچنین سود بانک مرکزی از 10هزار میلیارد تومان به 3/1 هزار میلیارد تومان کاهش خواهد یافت. در واقع سود پرداختی بانک مرکزی تقریبا یک دهم خواهد شد. همچنین در لایحه بودجه 98 برخلاف لایحه سال جاری، درآمدی از محل سود شرکت مادر تخصصی مدیریت و تولید نیروی برق ایران و همچنین شرکت گاز استان تهران لحاظ نشده است.


Page Generated in 0/0059 sec