printlogo


کد خبر: 204762تاریخ: 1397/10/23 00:00
اخبار

جانشین رئیس پلیس راهور تهران خبر داد
تشدید برخورد پلیس با خودرو‌های پلاک مخدوش
جانشین رئیس پلیس راهور تهران گفت: برخورد با همه تخلفات به‌صورت روزانه انجام می‌شود و پلاک مخدوش نیز یکی از مواردی است که پیش از این نیز با آن برخورد می‌شده ولی به علت اولویتی که احساس شد، از هفته گذشته طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش آغاز شده است. به گزارش میزان، سرهنگ حسن عابدی اظهار داشت: مصادیق این تخلف شامل مواردی همچون استفاده از پلاک زیر سپر یا پشت شیشه، استفاده از طلق روی پلاک، همچنین ناخوانا بودن پلاک، مخدوش کردن پلاک یا استفاده از پلاک‌های غیرمجاز از جمله تعمیر است که از روز گذشته، برخورد با اینگونه موارد تشدید شده است. وی با اشاره به اینکه در ورودی‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تخلفاتی از این دست وجود دارد، اظهار کرد: در روز‌های اخیر شاهد بارندگی‌هایی بودیم و برخی شهروندان عمداً یا سهواً نسبت به پاک‌سازی و تمیز کردن پلاک خودروی خود اقدام نمی‌کنند که این موضوع باعث ناخوانا بودن پلاک می‌شود. گفتنی است عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلف مطابق قانون برخورد می‌کنند. عابدی با یادآوری اینکه دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر فعالند، گفت: ممکن است برخی شهروندان تصور کنند با پوشش پلاک می‌توانند از این دوربین‌ها رد شوند و تخلف‌شان نیز پیگیری نشود، در صورتی که بسیاری از مواردی که وسیله نقلیه از دوربین رد شده و پوشش پلاک داشته، با توجه به سیستم موجود مشخص شده که شماره پلاک چه بوده است.  


دام اینستاگرامی برای دختر 17 ساله
رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری پسر جوانی که با فریب دادن یک دختر نوجوان با فیلمبرداری از یک رابطه شوم اقدام به اخاذی میلیونی کرده بود خبر داد.
به گزارش فارس، چندی قبل دختر 17 ساله‌ای با حضور در اداره پلیس فتای تهران از گرفتار شدن در دام سیاه جوانی شیطان‌صفت خبر داد و بر این اساس تیمی از ماموران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند. دختر نوجوان در تحقیقات پلیسی به ماموران گفت: چندی قبل با پسر جوانی که دانیال نام دارد در شبکه اینترنتی اینستاگرام آشنا شدم و هر روز با هم از طریق همین کانال اجتماعی در ارتباط بودیم تا اینکه او پس اعتماد‌سازی پیشنهاد داد همدیگر را ملاقات کنیم. وی افزود: دانیال ابتدا خواست برای دیدنش به خانه‌شان بروم که نپذیرفتم اما اصرارها و چرب‌زبانی‌های پسر جوان باعث شد پیشنهادش را بپذیرم و پای در خانه دانیال گذاشتم. ناهید گفت: پس از اینکه وارد خانه دانیال شدم همه چیز آرام به نظر می‌رسید اما ناگهان پسر جوان شروع به کتک‌کاری من کرد و با تهدید نقشه شومش را به اجرا گذاشت. وقتی به خانه بازگشتم از ترس آبرویم به کسی حرفی نزدم تا اینکه پسر جوان یک فیلم از صحنه‌های شومی که با من داشت را برایم ارسال و تهدید کرد اگر برایش پول تهیه نکنم اقدام به انتشار فیلم در شبکه‌های مجازی می‌کند. دختر نوجوان گفت: می‌ترسیدم به پلیس مراجعه کنم چون دانیال مرا تهدید کرده بود اگر شکایت کنم فیلم را پخش می‌کند، به همین خاطر مجبور شدم النگوی طلایم را به قیمت 7 میلیون تومان بفروشم و پولش را در اختیارش قرار دهم. وی افزود: چند روزی گذشت اما پسر جوان دوباره با تهدید به انتشار فیلم سیاه از من خواست برایش پول تهیه کنم و می‌خواست به این رابطه شیطانی ادامه دهم که دیگر راهی جز کمک از پلیس پیش روی خودم ندیدم.  سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس فتای تهران با توجه به حساسیت موضوع به صورت ویژه عملیات ردیابی پسر جوان را در دستور کار خود قرار دادند و خیلی زود مخفیگاه این جوان 25 ساله شناسایی شد. رئیس پلیس فتای تهران اظهار داشت: ماموران روز 19 دی‌ماه در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری دانیال در مخفیگاهش شدند و پسر جوان در اعترافاتش عنوان کرد روز حادثه، گوشی موبایل را برای اخاذی و ادامه رابطه در خانه جاسازی و از همه اتفاقات فیلمبرداری کرده است. وی خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
 


Page Generated in 0/0113 sec