printlogo


کد خبر: 204778تاریخ: 1397/10/23 00:00
اخبار

سرداران شهید لشکر «۴۱ ثارالله» روی صحنه می‌آیند
کورش زارعی قصد دارد اثری را با قصه‌ای مستند درباره سرداران شهید لشکر «۴۱ ثارالله» روی صحنه ببرد. به گزارش مهر،  کورش زارعی، کارگردان تئاتر و رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره جدیدترین فعالیت خود در عرصه کارگردانی تئاتر، گفت: مرتضی شاه‌کرم در حال نگارش نمایشنامه‌ای است که تا اواسط هفته جاری به پایان می‌رسد. این نمایش با موضوع سرداران شهید تولید و اجرا خواهد شد. هنوز نامی قطعی برای این نمایش انتخاب نشده است ولی دارای قصه‌ای مستند است و به سرداران شهید لشکر «۴۱ ثارالله» می‌پردازد؛ سردارانی که در عملیات‌‌های مهمی چون والفجر ۸ و کربلای ۴ و ۵ تأثیرگذار بودند. در واقع روی صحنه و با قصه‌ای مستند شاهد حضور این سرداران شهید و زندگی و رشادت‌‌های آنها خواهیم بود. زارعی درباره زمان اجرای این اثر نمایشی، بیان کرد: این نمایش قرار است روز ۹ اسفند در کنگره شهدای کرمان اجرا شود. ما ۴۵ روز فرصت داریم این نمایش را که کاری نسبتا بزرگ است، برای اجرا در شهر کرمان آماده کنیم. برنامه‌ریزی ما این است که در بهار سال ۹۸ نیز نمایش را در شهر تهران روی صحنه ببریم، البته به دلیل اینکه در اجرای نمایش از جلوه‌‌های ویژه استفاده خواهیم کرد نیاز به سالنی بزرگ برای اجرا داریم. این کارگردان تئاتر در پایان با اشاره به ۱۲ نقش اصلی در این اثر نمایشی، درباره گروه بازیگری مدنظر یادآور شد: گروه بازیگران این نمایش تلفیقی از هنرمندان تئاتر و همچنین بازیگران سینما و تلویزیون است که سابقه‌ای تئاتری دارند. در حال حاضر با هنرمندانی چون برزو ارجمند، عبدالرضا اکبری و پندار اکبری مذاکراتی انجام داده‌ایم.


«مینو» فردا به ایستگاه آخر می‌رسد
پخش مجموعه تلویزیونی «مینو» دوشنبه ۲۴ دی‌ماه به اتمام می‌رسد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه تلویزیونی «مینو» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه‌کنندگی مهدی همایونفر،  (24 دی‌ماه) به ایستگاه پایانی می‌رسد. البته تا چهارشنبه 26 دی‌ماه، بازپخش 2 قسمت پایانی روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. پشت صحنه این مجموعه تلویزیونی هم احتمالاً روز جمعه پخش خواهد شد. گفتنی است سریال تلویزیونی «مینو» درامی عاشقانه است که با آغاز حمله رژیم بعث عراق به ایران همراه می‌شود و روایتی متفاوت از مقاومت مردم آبادان، خرمشهر و... را در روزهای ابتدایی 8 سال دفاع‌مقدس به تصویر می‌کشد.


دورخیز «آکوامن» برای کلوپ میلیاردی‌ها
با استقبال از فیلم ابرقهرمانی «آکوامن»‌ در بازار داخلی آمریکا و بازار بین‌المللی انتظار می‌رود این فیلم بتواند مجموع فروشش در سطح جهانی را تا یکشنبه به مرز یک میلیارد دلار برساند. به گزارش مهر به نقل از فوربس، در حالی که «آکوامن» فروشش را در بازار داخلی آمریکا از مرز ۲۷۰ میلیون دلار عبور داده و انتظار می‌رود چهارمین تعطیلات آخر هفته‌اش را با رسیدن به رقم ۲۸۹ میلیون دلار به پایان ببرد و در شرایطی که در بازار جهانی در مجموع تا روز گذشته ۹۸۰ میلیون دلار فروش داشته، انتظار می‌رود این فیلم زودتر از آنچه تصورش می‌رفت به فروش یک میلیارد دلاری دست یابد. به این ترتیب این فیلم تا پایان هفته (یکشنبه) که ۲۴ روز از اکرانش می‌گذرد، به این حد از موفقیت دست خواهد یافت. «آکوامن» محصولی از کمپانی برادران وارنر و دی‌سی، تنها پنجشنبه و جمعه با فروش 4/85 میلیون دلار دیگر در بازار بین‌المللی، پیش رفت. این پیش از آن است که ایتالیا این فیلم را به مناسبت سال نو در سینماهایش به نمایش درآورد و ژاپن نیز قرار است از ۸ فوریه میزبان این فیلم شود. در همین حال، چین از جمله کشورهایی است که به نمایش فیلم ادامه می‌دهد و تا اوایل فوریه میزبان آن در سینماهایش خواهد بود. تاکنون 4/260 میلیون دلار از فروش این فیلم در چین به‌دست آمده و فیلم را به ششمین فیلم پرفروش خارجی تاریخ چین بدل کرده است.


Page Generated in 0/0054 sec