printlogo


کد خبر: 204780تاریخ: 1397/10/23 00:00
صعود بی دردسر شاگردان کی‌روش به مرحله حذفی جام ملت ها
این تیم فقط با جام آرام می‌گیرد

زهره فلاح‌زاده: تیم‌ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا توانست با
2 گل تیم ویتنام را شکست دهد و با ۶ امتیاز، ۷ گل ‌زده و بدون گل خورده، صعود خود را به مرحله بعدی رقابت‌ها مسجل کند. حالا ایران در دیدار سوم با خیالی آسوده به مصاف تیم عراق خواهد رفت و چه بسا با یک امتیاز آن بازی به عنوان صدرنشین صعود کند و راه آسان‌تری را برای رسیدن به فینال آسیا در پیش داشته باشد.
تغییر دکور ایران
در دیدار دیروز ترکیب تیم کی‌روش دستخوش تغییراتی شده بود؛ سامان قدوس، وریا غفوری و محمدحسین کنعانی‌زادگان به جای مهدی ترابی، رامین رضاییان و مجید حسینی در ترکیب ایران قرار گرفتند؛ ترکیبی که علاوه بر مستحکم کردن خط دفاعی، خط حمله ایران را هم هجومی‌تر کرد. حضور قدوس پشت 2 مهاجم تیم (آزمون و طارمی) نشان داد کارلوس کی‌روش خوب می‌دانست گل زدن به ویتنامی که 2 گل به عراق ‌زده بود، به آسانی گلزنی به یمن نخواهد بود. هر سه بازیکنی که در دیدار با ویتنام جایگزین بازیکنان دیدار با یمن شده بودند، نقش خود را بخوبی ایفا کردند. سامان قدوس که پاس گل اول را داد و وریا غفوری هم در دفاع راست عملکرد مثبتی داشت، البته از پوشش‌دهی خط دفاعی ایران توسط کنعانی‌زادگان هم نباید غافل شد.
دبل سردار آزمون و ناراحتی‌اش از تعویض
سردار آزمون که بسیاری از کارشناسان آسیایی او را یکی از شانس‌های آقای گلی می‌دانند در دیدار برابر ویتنام هر 2 گل ایران را به ثمر رساند که اگر کمی در ضربات آخرش دقت بیشتری می‌کرد، چه بسا هت‌تریک هم می‌کرد. البته این بازیکن پس از تعویض، نتوانست ناراحتی خود را از این بابت پنهان کند. او شاید گمان می‌کرد می‌تواند مرد 3 گله ایران در این دیدار باشد. سردار هنگام تعویض عصبی بود و با اوقات تلخی روی نیمکت نشست. آزمون با 3 گلی که در این دو دیدار ایران زد در کنار علی جباری و علی کریمی در رده چهارم مشترک بهترین گلزنان ایران در تاریخ این رقابت‌ها قرار گرفت. مهدی طارمی، بازیکنی که در دیدار اول ایران 2 گل را وارد دروازه یمنی‌ها کرده بود، دیروز عملکرد موفقی نداشت و بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشت و در نیمه دوم تعویض شد.
صعود بی‌دردسر به مرحله حذفی
همین بازی ناب را از تیم‌ملی کشورمان انتظار داشتیم. توقع‌مان از تیم کی‌روش همین بازی شناور و هجومی بود. همین که با ۷ گل و بدون گل خورده مقتدرانه صعودمان به مرحله بعد را مسجل کنیم. تیم ایران در 2 دیدار گذشته خود از سبک دفاعی تمام دیدارهای قبلی خود دور شده و یک سبک جدید بازی را از آن شاهد هستیم. دیگر قرار نیست یک گل به قطر، فلسطین و... بزنیم، قرار است با حمله‌های پرتعداد نفس بدبدن‌ها و چغرهای ناشناخته آسیایی را در سینه‌های‌شان حبس کنیم. ما ایران هستیم با پشتوانه 3 قهرمانی در آسیا و صدرنشین محض رنکینگ آسیا و می‌خواهیم باز هم قهرمان شویم.


Page Generated in 0/0055 sec