printlogo


کد خبر: 204860تاریخ: 1397/10/24 00:00
رئیس سازمان اطلاعات دولت مستعفی یمن کشته شد
2019 سال رونمایی از پهپادهای جدید یمنی

گروه بین‌الملل: عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پایگاه العند در استان لحج طی روز جمعه، با توجه به اهمیت و حجم آن و خسارت‌هایی که به مزدوران و متجاوزان زد، قدرت و پیشرفت نیروهای هوایی یمن در ساخت پهپادها را نشان می‌دهد. در این حمله دقیق صالح طماح، رئیس سازمان اطلاعات دولت مستعفی یمن کشته شد. در واقع، هدف‌گیری دقیق پهپادها، گفته‌های منابع یمنی مبنی بر حملات متعدد به کشورهای متجاوز و هدف‌گیری‌های دقیق 2 فرودگاه دوبی و ابوظبی و همچنین مناطق داخلی عربستان سعودی را در واکنش به تجاوز ائتلاف عربی به مناطق مختلف یمن، بخوبی اثبات کرد. در همین راستا، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در صورتی‌ که حملات ائتلاف عربی به یمن ادامه یابد، موشک‌های بالستیک جدیدی در سال جاری میلادی رونمایی خواهیم کرد. ما توانایی ساخت روزانه یک پهپاد را داریم.
یحیی سریع در ادامه افزود: در حالی که نیروهای ما پایبند به صلح هستند، نیروهای ائتلاف متجاوز عربی طی 5 روز اخیر ۵۳۵ بار آتش‌بس را در الحدیده نقض کرده‌اند. وی همچنین تصریح کرد: نیروهای ائتلاف متجاوز عربی طی این 5 روز ۱۳۶ بار به یمن حمله کرده‌اند. یحیی سریع گفت: ما از سازمان ملل می‌خواهیم به وظایف خود برای تحت فشار قرار دادن متجاوزان و مجبور کردن آنها به پایبندی به آتش‌بس در الحدیده عمل کند. وی خاطرنشان کرد: اگر حملات ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان متوقف شود، عملیات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز متوقف خواهد شد. همزمان، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در یک پیام توئیتری مارتین گریفیتس، رئیس کمیته هماهنگی سازمان ملل را مسؤول عدول از روند توافقنامه استکهلم و اتخاذ دستورکار دیگری دانست و نوشت: به نظر می‌رسد این ماموریت فراتر از توانایی‌های اوست. وی گفت: این مساله موجب می‌شود توافقنامه مربوط به استان حدیده پیشرفتی نداشته باشد.  سخنگوی انصارالله تصریح کرد: عدم هیچ‌گونه پیشرفت در روند اجرای توافقنامه استکهلم اساسا به خروج ژنرال پاتریک کامرت از روند توافق و اجرای برنامه‌های دیگر بازمی‌گردد.
 عبدالسلام افزود: مادامی که گریفیتس این مساله را حل نکند، صحبت از دیگر مسائل دشوار خواهد بود. انصارالله و دولت مستعفی یمن در ماه دسامبر به توافقنامه یمنی- یمنی در سوئد درباره آتش‌بس در حدیده و تسهیل ورود کمک‌های انسانی به میلیون‌ها یمنی دست یافتند؛ شبه‌نظامیان وفادار به دولت مستعفی و نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی از زمان امضای این توافقنامه بارها آتش‌بس را نقض کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0058 sec