printlogo


کد خبر: 204911تاریخ: 1397/10/25 00:00
اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد
تکذیب به تعویق افتادن  زمان کنکور ۹۸
 مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: سال‌های قبل کنکور هفته اول تیرماه برگزار می‌شد ولی برنامه‌ریزی‌ها برای زمان برگزاری کنکور از همان ابتدا بر این اساس بود که کنکور ۹۸ در هفته دوم برگزار شود. حسین توکلی به تعویق افتادن یک هفته‌ای زمان کنکور را تکذیب کرد و به میزان گفت: بر اساس تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده، کنکور سال ۹۸، روز‌های پنجشنبه ۱۳ تیر و جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود. سال‌های قبل کنکور هفته اول تیرماه برگزار می‌شد اما  برنامه‌ریزی‌ها برای زمان برگزاری کنکور از همان ابتدا بر این اساس بود که کنکور ۹۸ در هفته دوم برگزار شود. مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: بنا بر برنامه زمانی پیش‌بینی  شده زمان ثبت‌نام در کنکور ۹8 از ۲۴ بهمن ۹۷ آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه ۲ اسفندماه ادامه می‌یابد.

هشدار درباره توفان‌های  پایان دی‌ماه
پدر علم هواشناسی ایران برای روزهای پایانی دی‌ماه جاری، «توفان‌های شدید برف و باران» در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد و گفت: این پدیده هواشناسی را می‌توان یک هشدار ویژه  برای آخر دی‌ماه ۹۷ در نظر گرفت. حسین اردکانی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی کشور در روزهای پایانی دی‌ماه جاری به تسنیم اظهار داشت: بازمانده هوای سردی که از شمال کشورهای اسکاندیناوی به طرف نواحی اروپای مرکزی و دریای سیاه، ترکیه و شرق مدیترانه حرکت کرده است، در آخرین روزهای دی‌ماه به مدت 48 تا 72 ساعت در کشورمان با یک طول موج کوتاه فعال خودنمایی خواهد کرد. وی تصریح کرد: پیامد این هوای سرد، در بیشتر مناطق کشور شاهد «توفان‌های شدید برف و باران» همراه با بادهای سرد با سرعت بیشتر از 80 کیلومتر بر ساعت خواهیم بود. اردکانی متذکر شد: این پدیده هواشناسی را می‌توان یک هشدار مخصوص برای آخر دی‌‌ماه 97 در نظر گرفت و رکوردی برای هواشناسی ایران نیز ثبت خواهد شد.

تدوین سند ملی  تربیت، آموزش و سلامت جنسی
جلسه بررسی سند ملی تربیت، آموزش و سلامت جنسی کشور به ریاست حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر جدید در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته، پس از بحث و بررسی سند ملی تربیت، آموزش و سلامت جنسی کشور، مقرر شد این سند با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و توسط وزارت آموزش‌و‌پرورش در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود. این سند با هدف ارتقای آگاهی، سواد، سلامت جنسی و مواجهه با مخاطرات جنسی بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی تهیه شده است. در این جلسه وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، رئیس شورای فرهنگی - اجتماعی زنان و خانواده و معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت حضور داشتند.


 سلسله نشست‌های موضوعی با عنوان «خانواده پایدار» در حوزه سبک زندگی اسلامی - ایرانی و محوریت روانشناسی خانواده در خانه فرهنگ توحید برگزار می‌شود. در این 4 کارگاه روانشناسی که از ساعت10:30 تا 12 روزهای اول، هشتم و پانزدهم بهمن‌ماه در خانه فرهنگ توحید برگزار می‌شود؛ ندا ‌الله‌دادی، کارشناس ارشد روانشناسی در کنار تعدادی از مادران و دختران علاقه‌مند به مباحث تربیتی و روانشناسی موضوعاتی همچون ارتباط موثر در بین اعضا خانواده، روش‌های کنترل خشم و استرس، ریشه‌های ترس در کودک و عادات رفتاری ناخن جویدن، رفتارهای جنسی کودکان و پدیده کودک‌آزاری را بررسی خواهد کرد.


Page Generated in 0/0062 sec