printlogo


کد خبر: 204912تاریخ: 1397/10/25 00:00
آوای شهر

استاندار تهران اعلام کرد
مخالفت با پولی شدن  تونل‌های پایتخت
استاندار تهران با هرگونه افزایش هزینه و اخذ عوارض جدید برای شهروندان از جمله پولی شدن تونل‌ها مخالفت کرد. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی درباره اخذ عوارض از تونل‌های شهری توسط شهرداری تهران گفت: شهرداری باید بداند هرگونه اخذ عوارض برای سال جاری منتفی است و برای سال آینده در صورت اعمال چنین تصمیمی و اخذ عوارض از مردم باید موضوع در کمیته تخصصی استانداری تهران مطرح شود و شهرداری تهران دلایل و دفاعیات خود را مطرح کند تا در نهایت در این کمیته تصمیم‌گیری انجام شود و موضوع به تایید استانداری تهران برسد. وی افزود: استانداری تهران به هیچ وجه چنین درخواستی مبنی بر اخذ عوارض از تونل‌های شهری از شهرداری تهران نداشته و به صورت کلی اگر این عوارض وضع شود، خلاف قانون است و ما نسبت به جلوگیری از این موضوع اقدام خواهیم کرد. وی گفت: بی‌تردید مرجع تشخیص این موضوع و تعیین عوارض استانداری تهران است و تنها پس از تایید استانداری این موضوع قابلیت اجرا خواهد داشت. استاندار تهران در تشریح نظر شخصی خود مبنی بر اخذ این عوارض گفت: هرگونه تعیین عوارضی در چنین شرایطی که افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم هیچ دلیل و توجیه منطقی ندارد.

شهادت یک آتش‌نشان  در عملیات اطفای حریق
جزئیات برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید سیداحسان جامعی (آتش‌نشان ایستگاه ۶۳ آتش‌نشانی تهران) اعلام شد. به گزارش تسنیم، «سیداحسان جامعی» آتش‌نشان فداکار ایستگاه 63 آتش‌نشانی تهران عصر روز یکشنبه گذشته در جریان عملیات اطفای حریق به شهادت رسید. وی برای اطفای حریق سوله مسقف 300 متری واقع در جاده خاوران (شهرک صنعتی بهارستان) به محل حادثه اعزام شده بود که به هنگام جابه‌جایی تجهیزات بر اثر برخورد نردبان با برق فشار‌ قوی دچار برق‌گرفتگی شدید شد و متأسفانه پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. شهید جامعی متولد سال 1366، متأهل و صاحب یک فرزند دختر خردسال بود. وی آذر سال 1388 به استخدام آتش‌نشانی تهران درآمد و در ایستگاه 63 واقع در شهرک صنعتی خاوران انجام وظیفه می‌کرد. مراسم تشییع پیکر این شهید امروز سه‌شنبه (25 دی 97) ساعت 8 صبح از مقابل ایستگاه یک آتش‌نشانی تهران، واقع در میدان حسن‌آباد برگزار می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت خبر داد
آغاز مرمت سردر تاریخی  پلیس آگاهی
رئیس پلیس پایتخت از آغاز مرمت و بازسازی سردر تاریخی پلیس آگاهی پایتخت و عمارت کلاه‌فرنگی در این مجموعه خبر داد.
سردار حسین رحیمی در این‌باره به ایسنا گفت: به دنبال بازدیدی که شهردار قبلی تهران از مجموعه پلیس آگاهی تهران داشت، این آمادگی از سوی پلیس اعلام شد که می‌توان ساختمان کلاه‌فرنگی را که در محوطه داخلی پلیس آگاهی تهران قرار گرفته به موزه پلیس تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه سردر ورودی پلیس آگاهی نیز سردری تاریخی و دارای ارزش است، گفت:  این سردر نیز به نوعی به یکی از نمادهای پلیس آگاهی در کشور  بدل شده و لازم بود تدابیر لازم برای حفظ و مرمت آن انجام شود.
رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس خود را موظف به حمایت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی می‌داند، خاطرنشان کرد: در همین راستا با هماهنگی‌های انجام‌شده و تحت نظر کارشناسان، عملیات مرمت و بازسازی سردر پلیس آگاهی پایتخت و نیز ساختمان کلاه‌فرنگی در این مجموعه آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم با همراهی دستگاه‌های مربوط هرچه سریع‌تر آن را به اتمام برسانیم.
 


Page Generated in 0/0053 sec