printlogo


کد خبر: 204937تاریخ: 1397/10/26 00:00
اخبار

پیش‌فروش ۲۰ هزار خودروی‌ ایران‌خودرو با قیمت جدید
با وجود افزایش قیمت‌ محصولات ایران‌خودرو، این شرکت در نخستین روز پیش‌فروش 4 محصول خود۲۰ هزار خودرو فروخت.  به گزارش تسنیم، ایران‌خودرو بلافاصله پس از دریافت مجوز افزایش قیمت‌ها پیش‌فروش 4 محصول خود را آغاز کرد. گفتنی است در این طرح پیش‌فروش، خودروهای پژو 405 GLXوSLX، پژو پارس دوگانه‌سوز، سمند ال‌ایکس EF7 پایه گازسوز و بنزینی، پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 که مورد تقاضای بسیاری از متقاضیان بوده برای ثبت‌نام ارائه شده است. شروع تحویل خودروهای این طرح از مردادماه 98 به بعد خواهد بود.


بهانه‌جویی اروپایی‌ها ادامه دارد
اتحادیه اروپایی میزبانی SPV را نپذیرفت
«در جلساتی که پس از خروج آمریکا از برجام در اروپا شرکت کرده‌ام، باید به صراحت گفت با SPV (کانال ارتباط مالی اتحادیه اروپایی با ایران) اتفاقی نخواهد افتاد و همه‌چیز درباره آن یعنی هیچ!» فریال مستوفی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان این مطلب در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار داشت: هیچ کشوری در اتحادیه اروپایی، هنوز میزبانی SPV را نپذیرفته است و هیچ کشوری هم هنوز نمی‌داند با چه مکانیزیمی باید SPV را اجرایی کند، بنابراین همه شرکت‌های بزرگ اروپایی هم می‌دانند که نمی‌توانند با ایران کار کنند، پس SPV (کانال ارتباط مالی اتحادیه اروپایی با ایران) یعنی هیچ!  وی درباره همکاری کونلون بانک نیز گفت: سفری به چین و هنگ‌کنگ داشتم و در جلسه‌ای که بانک‌های چینی و نیز سایناشور در آن حضور داشتند، شرکت کردم. باید بگویم بانک کونلون، بانکی است که خود در تحریم است؛ اگرچه بیش از 70 درصد سهام آن، متعلق به شرکت نفت چینی است و 60درصد کار آن به دلار انجام می‌شود، به همین دلیل به بانک کونلون تکلیف شده با ایران کار  نکند. تنها موردی که کونلون با ایران کار خواهد کرد آن است که همه معاملاتی که تا 30 اکتبر با این بانک انجام شده است، ادامه یافته و این هم تمام خواهد شد. وی ادامه داد: پس از این هم، کونلون تمام طرح‌های فولاد و پتروشیمی را نیز متوقف خواهد کرد و قرار است تنها درباره مسائل بشردوستانه یعنی دارو و غذا، کار با ایران را ادامه دهد.


سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد
سهم هر خانوار از بسته حمایتی  100 تا 300 هزار تومان
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتبار ۱۴۵۰میلیارد تومانی بسته حمایتی کارگران مشمول تأمین اجتماعی را به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرد. محمدباقر نوبخت در ابلاغیه‌ای به سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعتبار 1450 میلیارد تومانی بسته حمایتی کارگران مشمول تأمین اجتماعی را به سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: در اجرای بسته معیشتی ویژه موضوع بند ب مصوبه 101532 شورای عالی هماهنگی اقتصادی و دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه موضوع تصویب‌نامه مورخ 28 آبان‌ماه 97 هیات وزیران، بدین‌وسیله تخصیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌مبلغ 1450 میلیارد ریال از محل منابع حاصل از مابه‌التفاوت تسعیر قیمت خوراک و سوخت کارخانجات پتروشیمی، فولادی و پالایشگاه‌ها تعیین می‌گردد تا به‌منظور تأمین کمک جبرانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی بابت حمایت غذایی از خانوارهای کم‌درآمد تعیین شود. سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است تا براساس اطلاعات هویتی مشمولان که درآمد آنها کمتر از 3 میلیون تومان است و اطلاعات آنها توسط وزارت کار به آن سازمان ارسال می‌گردد معادل ریالی سبد حمایتی غذایی را (یک تا 3 میلیون ریال) به حساب مشمولان واریز کند.


تعیین محل دقیق گسل‌های  شهر تهران
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از روشن شدن محل دقیق قرار گرفتن گسل‌های تهران خبر داد.  محمد شکرچی‌زاده با بیان این مطلب از تهیه محل دقیق گسل در شهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و با اشاره به مقاوم نبودن بیمارستان‌ها در برابر زلزله گفت: زلزله استان کرمانشاه نشان داد بیمارستان‌ها در برابر زلزله رفتار مناسبی ندارند و نه‌تنها نتوانسته‌اند به مداوای مصدومان زلزله بپردازند، بلکه مجبور شدند مصدومان را از بیمارستان جابه‌جا کنند.


Page Generated in 0/0056 sec