printlogo


کد خبر: 204983تاریخ: 1397/10/26 00:00
روز گذشته به همت قرارگاه‌های عملیاتی سپاه انجام شد
افتتاح 5400 پروژه محرومیت‌زدایی
سرلشکر جعفری: باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار قرار دهیم

گروه سیاسی: روز گذشته تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی و محروم کشور توسط فرمانده کل سپاه پاسداران به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»،  ۵۴۰۰ پروژه عمرانی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار پروژه غیرعمرانی مانند تهیه جهیزیه در مناطق مرزی و محروم کشور که توسط نیروی زمینی سپاه انجام شده است، صبح دیروز توسط سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.
احداث و تجهیز خانه‌های روستایی،  مدرسه و مراکز آموزشی،  درمانگاه،  مسجد و تجهیز و بازسازی آنها،  ساخت راه‌های روستایی در مناطق صعب‌العبور و کم‌برخوردار، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک، اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی از جمله اقداماتی است که قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در اقصی نقاط کشور انجام داده است.
این پروژه‌ها توسط قرارگاه‌های قدس، ثامن‌الائمه، کربلا، حمزه سیدالشهدا، مدینه و قرارگاه نجف‌اشرف نیروی زمینی سپاه ساخته شده و به بهره‌برداری رسیدند.
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم که در مجتمع الغدیر و به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه امروز با اقتداری بی‌نظیر برای دفاع از انقلاب اسلامی و برقراری امنیت در سخت‌ترین شرایط و مناطق شمال غرب و جنوب شرق تلاش می‌کند، این درحالی است که دشمنان برای گسترش ناامنی در این مناطق سرمایه‌گذاری بسیاری کرده‌اند.
وی افزود: استفاده از مردم برای تامین امنیت، محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال، رویکرد نیروی زمینی سپاه در مناطق مرزی و محروم کشور است، اگرچه ماموریت اصلی سپاه برقراری امنیت است اما سپاه برخلاف سایر نیروهای مسلح جهان، مردم را محور کار خود قرار داده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به استفاده از نیروهای مردمی برای برقراری امنیت در مناطق مرزی گفت: امروز حدود ۲۰ هزار بسیجی در تامین امنیت مرزها فعالیت دارند.
سرلشکر جعفری محرومیت‌زدایی را مساله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: اگرچه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز تلاش‌های بسیاری انجام شده و بر اساس اعلام بانک جهانی فاصله میان غنی و فقیر بسیار کاهش یافته است اما هنوز محرومیت‌هایی وجود دارد که یکی از دلایل آن رشد طبقه متوسط است که به چشم می‌آید، پس باید برای برطرف کردن آن تلاش همه‌جانبه‌ای شود.
فرمانده کل سپاه ملاک‌های توسعه در جهان را نادرست خواند و گفت: ما باید به جای توسعه با ملاک‌های غربی به توسعه اسلامی برسیم و با سرعت مضاعف مشکلات مردم را برطرف کنیم.
کمک سپاه به دولت
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش اقدامات سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی را کمک به دولت خواند. وی در این باره خاطرنشان کرد: آنچه توسط نیروی زمینی سپاه و بسیج در مناطق مرزی و محروم کشور انجام می‌گیرد کمک به دولت است و برای سرعت بیشتر آن باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار دهیم. سپاه باید به عنوان بلندگوی صدای مردم، از مسؤولان مطالبه‌گری کند یا با استفاده از رسانه‌ها، صدای مردم را به گوش مسؤولان برساند.
سرلشکر جعفری بودجه سپاه در محرومیت‌زدایی را محدود دانست و گفت: سپاه از بودجه خود برای محرومیت‌زدایی اختصاص می‌دهد. در این مسیر باید به دستگاه‌های اجرایی کمک کرد تا اشتغال و ایجاد شرایط برای فروش محصولات تولیدی مردم گسترش یابد. ان‌شاءالله شاهد توسعه پایدار در مناطق محروم خواهیم بود.
وی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی گفت: از ۱۲ بهمن امسال و به مناسبت 40 سالگی انقلاب،۴۰ هزار پروژه عمرانی برای محرومیت‌زدایی در سراسر کشور آغاز می‌شود که امیدواریم ظرف ۴ تا ۶ ماه آماده بهره‌برداری شود.
فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران گفت: اگر به ظرفیت‌های داخلی و استفاده از پتانسیل موجود در کشور توجه شود قطعا می‌توان در این مرحله نیز موفق بود.
وی افزود: در 40 سالگی انقلاب اسلامی دشمنان همه توان خود را برای جلوگیری از انعکاس پیشرفت کشور به‌کار گرفته‌اند تا نشان دهند کشور با مشکل روبه‌رو شده اما خدا همواره با ما است و هر روز شاهد پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و شکست توطئه‌های دشمنان انقلاب هستیم.
سرلشکر جعفری گفت: اگرچه امروز یک جنگ همه‌جانبه برای جلوگیری از انعکاس پیشرفت‌های انقلاب اسلامی وجود دارد اما برخی ضعف‌ها در رسانه‌های داخلی برای انعکاس این پیشرفت‌ها و مسائل مدیریتی نیز وجود دارد.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: با وجود برخی کاستی‌ها، امروز امنیت، اقتدار، آرامش مردم و امید به آینده در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و با تغییر رویکرد اقدامات بسیج بیش از پیش شاهد شکوفایی و رشد انقلاب اسلامی ایران خواهیم بود.
محرومیت‌زدایی عامل ایجاد امنیت است
در حاشیه این مراسم فرمانده نیروی زمینی سپاه محرومیت‌زدایی را عامل ایجاد امنیت توصیف و عامل اصلی برخی ناامنی‌ها در برخی مناطق را محرومیت اعلام کرد.
  به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی که توسط قرارگاه‌های عملیاتی سپاه در مناطق محروم کشور به اجرا درآمده است، بودیم.
سردار پاکپور اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه به موازات و همپای ایجاد امنیت پایدار در مناطق ماموریتی، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را در این مناطق دنبال می‌کند.
وی افزود: علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم مردمی در ایجاد امنیت منطقه، واحد مهندسی نیروی زمینی سپاه نیز مباحث محرومیت‌زدایی از قبیل احداث خانه، راه روستایی، مراکز درمانی، پل و ... را به‌طور هدفمند به انجام رسانده است؛ همچنین پروژه‌های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در کنار پروژه‌های عمرانی به انجام رسید و امروز شاهد افتتاح ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار و مرزی کشور هستیم.
سردار پاکپور با تاکید بر اینکه محرومیت‌زدایی امنیت ایجاد می‌کند، گفت: عامل اصلی برخی ناامنی‌ها در برخی مناطق محرومیت بوده و دولت باید با تمام قوا پای کار بیاید تا با شکل‌گیری یک عزم همگانی، محرومیت به طور کامل رفع شود.
افتتاح نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه محرومیت‌زدایی
روز گذشته همچنین نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.
در این نمایشگاه اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در راستای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم مرزی کشور به نمایش گذاشته شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec