printlogo


کد خبر: 204985تاریخ: 1397/10/26 00:00
مصاف حساس ایران و عراق برای تعیین تیم نخست گروه D جام ملت ها
صدر و دیگر هیچ

تیم‌ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل یمن و ویتنام صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا قطعی کرد و اکنون در نخستین دوئل جدی جام باید به مصاف تیم ملی عراق برود. عراقی‌ها هم مثل ایران صعود کرده‌اند و به ظاهر این مسابقه هیچ حساسیتی ندارد و هر دو تیم با خیال آسوده خود را برای مرحله بعدی آماده می‌کنند اما صدرنشین گروه مسیری هموارتر برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی دارد و باید به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها برود.
کارلوس کی‌روش قطعا بهتر از هر کس دیگر می‌داند صعود به عنوان صدرنشین اعتماد به نفس تیمش را دوچندان می‌کند. او بارها گفته تیم مغروری نیستیم و خاضعانه وارد مسابقات شده‌ایم.
اکنون 11 سردار ایرانی با هدایت کی‌روش عزم خود را جزم کرده‌اند تا با پیروزی در نخستین نبرد جدی جام هفدهم به سوی قهرمانی یورش ببرند. شاید همه فوتبال‌دوستان ایرانی دوست داشته باشند تیم‌ملی با یک بازی سراسر هجومی تیم عراق را شکست دهد اما منطق کی‌روش بر احساساتش غلبه دارد و با تیزهوشی تیم‌ملی ایران را به مصاف عراق می‌فرستد، زیرا ملی‌پوشان ایرانی با یک مساوی هم به عنوان صدرنشین صعود خواهند کرد و سرمربی کاربلد فوتبال ایران نمی‌خواهد دستش را مقابل حریفان رو کند. او در هر مسابقه با توجه به توانایی‌های حریف، ترکیب متفاوتی برای تیم‌ملی در نظر می‌گیرد.
در حال حاضر 2 بازیکن کلیدی عراقی یعنی بشار رسن (بازیکن پرسپولیس) و طارق همام (بازیکن استقلال) فوتبال ایران را بخوبی می‌شناسند. «مهند مهدی» دیگر مهره تاثیرگذار عراق است که در تیم آتالانتا در مسابقات سری آ فوتبال ایتالیا حضور دارد؛ با این حال تیم‌ملی ایران پر از ستاره‌های توانا و باکیفیت است که از لیگ برتر انگلیس تا لیگ روسیه و قطر مشغول بازی‌اند. روی کاغذ ما برنده این مسابقه هستیم به شرطی که «روشن ایرماتوف» داور ازبکستانی  مثل روزهای اوجش قضاوت کند و دچار اشتباه‌های عجیب و غریب نشود.
مربی عراقی: ایران به دنبال انتقام از عراق است
یک مربی عراقی معتقد است تیم‌ملی ایران به دنبال انتقام در بازی امروز مقابل  عراق است. حسن احمد، مربی تیم النفط عراق گفت: ایران در این بازی می‌آید تا انتقام شکست‌هایش از عراق در دوره گذشته را بگیرد. وی افزود: بسیاری از کارشناسان فوتبال آسیا این دیدار را فینال زودهنگام معرفی کردند و با توجه به حساسیت این دیدار به نظرم بازی مساوی می‌شود.
حربه عراقی‌ها برای بازی با ایران لو رفت
طی روزهای گذشته کادر فنی تیم‌ملی فوتبال عراق برای بازی با ایران حربه‌هایی داشت که البته سرمربی تیم‌ملی ایران دست سرمربی حریف را خواند.
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق بعد از 4 سال در جام ملت‌های آسیا دوباره قرار است تکرار شود اما این دیدار با آن مسابقه متفاوت خواهد بود.
شاگردان کارلوس کی‌روش طی روزها اخیر درباره بازی با عراق زیر بار بازی انتقامی نرفته و هر کدام به نوعی اعلام کردند فقط برای فوتبال بازی کردن به زمین می‌روند و به بازی 4 سال قبل توجه زیادی ندارند. شاید تنها در میکسدزون بازی با ویتنام بود که چند بازیکن درباره بازی انتقامی حرف‌هایی زدند اما از بعد از بازی با ویتنام خبری از پاسخ و کری‌خوانی نبود؛ اینکه چرا این اتفاق رخ داده، خودش جای سوال دارد؟
ظاهرا در یکی، دو روز اخیر کی‌روش دست سرمربی عراق و حربه‌هایش را خوانده است و به همین دلیل اجازه نداده بازیکنان و کادر فنی‌اش در این باره موضعی بگیرند و شاید تنها خود او باشد که پاسخی قاطع به این جنگ روانی بدهد.
بعد از مصاحبه‌ای که کاتانچ درباره نقاط ضعف و قوت ایران انجام داد، روز گذشته خبرنگار تلویزیون عراق با حضور در محل تمرین تیم‌ملی سعی داشت از بازیکنان تیم‌ملی سوالاتی را بپرسد که البته فرصت پرسش پیدا نکرد. در ادامه این خبرنگار عراقی که مشخص بود با هدف شیطنت به تمرین تیم‌ملی آمده است، خطاب به اوسیانو کروز گفت: تیم‌ملی عراق قطعا برنده بازی با ایران است؛ نظر شما درباره این موضوع چیست؟ که مربی تیم‌ملی در واکنشی جالب گفت: درست می‌گویید! عراق باید این بازی را ببرد، چون تیم خوبی است و همه از این تیم انتظار دارند برنده بازی با ایران باشد!
وی حتی قصد داشت با عوامل اجرایی تیم‌ملی فوتبال ایران هم مصاحبه کند که البته با پاسخ منفی روبه‌رو شد. عراقی‌ها چند روز قبل به بازیکنانشان اعلام کردند ایرانی‌ها مدعی شده‌اند عراق را با تعداد گل‌های زیاد می‌برند و با این روش تصمیم گرفتند بازیکنان‌شان را تحریک کنند اما وقتی روز گذشته با هدف گرفتن مصاحبه از بازیکنان ایران به محل تمرین آمدند، دست خالی برگشتند.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی که خودش استاد جنگ روانی است، فعلا بازی بیرون از زمین را از کاتانچ برده و اجازه هیچ‌گونه اظهار نظر با چاشنی کری‌خوانی را به بازیکنان و کادرش نداده تا به این شکل به استقبال بازی امروز برود.
تاج: تیم‌ملی برای شکست عراق به میدان می‌رود
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تیم‌ملی برای کسب پیروزی مقابل عراق به میدان می‌رود، گفت: تعهدات‌مان به بازیکنان را قبل از این دیدار پرداخت می‌کنیم.
مهدی تاج در حاشیه جلسه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تیم‌ملی پیش از دیدار مقابل عراق اظهار کرد: تمام بازیکنان تیم‌ملی در وضعیت خوبی قرار دارند و عملکرد تیم‌ملی نیز تاکنون خیلی خوب بوده است. خوشبختانه مردم و کارشناسان از عملکرد تیم‌ملی رضایت دارند و فکر می‌کنم تیم‌ملی در ادامه کار نیز بهترین نمایش را مقابل عراق خواهد داشت و برای پیروزی به میدان خواهد رفت.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: قطعا دیدار مقابل عراق برای تعیین سرگروه اهمیت زیادی برای ما دارد و هر 2 تیم برای برد به میدان می‌آیند اما در مجموع ارزیابی مثبتی نسبت به ایران در این دیدار وجود دارد و بازیکنان ما در ادامه نمایش خوب خود قطعا برای برد به میدان می‌روند.
وی با بیان اینکه ایران بیشترین بخت را برای صعود به مرحله بعد به عنوان تیم نخست دارد، گفت: تعهداتی نسبت به بازیکنان و کادر فنی تیم‌ملی داریم و قصد داریم پیش از دیدار مقابل عراق پاداش تیم را پرداخت کنیم تا با انگیزه مضاعف در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف عراق بروند.


Page Generated in 0/0145 sec