printlogo


کد خبر: 204999تاریخ: 1397/10/27 00:00
واکنش فرمانده کل سپاه به تهدیدات نتانیاهو: ایران مستشاران و سلاح‌هایش را در سوریه حفظ خواهد کرد
در سوریه می‌مانیم
بترسید از روزی که موشک‌‌های نقطه‌زن ایران غرش‌کنان بر سرتان فرود آید

«ایران در سوریه می‌ماند. ایران نه‌تنها نیروهای انسانی خود را در سوریه حفظ خواهد کرد، بلکه تجهیزات نظامی خود را نیز در این کشور نگه خواهد داشت». این را فرمانده کل سپاه پاسداران در جواب تهدیدات اخیر نخست‌وزیر صهیونیست‌ها مبنی بر ضرورت خروج ایران از سوریه گفته است.
به گزارش «وطن‌امروز»، با تسریع پیروزی‌‌های جبهه مقاومت در سوریه، رژیم صهیونیستی اقدامات فراوانی را برای جلوگیری از تثبیت حضور ایران در مرزهای خود آغاز کرد. در کنار حملات محدود نظامی به مقرهای نظامی و پادگان‌‌های ارتش سوریه، آنها در بعد دیپلماتیک نیز تلاش زیادی کرده‌‌اند تا به ایران برای خروج از سوریه فشار وارد شود. با این حال اما تاکنون صهیونیست‌ها در این‌باره به توفیقی دست پیدا نکرده‌‌‌اند. سفرهای متعدد نتانیاهو به روسیه همواره با بی‌اعتنایی یا پاسخ‌‌های منفی پوتین درباره تداوم حضور ایران در سوریه مواجه شده است. در آخرین نوبت نیز رئیس‌جمهور روسیه صراحتا به این مقام صهیونیست اعلام کرد که روس‌ها درباره حضور نظامی ایران نمی‌توانند دخالت کنند و این موضوع مربوط به تصمیم دولت سوریه و جمهوری اسلامی ایران است. حالا اما به بهانه اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو که گفته بود ایران باید سریع‌تر خاک سوریه را ترک کند، فرمانده سپاه فرصت را مغتنم دید تا موضع رسمی ایران درباره حضور در خاک سوریه را به صورت صریح و آنی اعلام کند. فرمانده کل سپاه در همین رابطه گفت تمام ظرفیت‌‌های نیروی انسانی اعم از مستشاران نظامی و نیروهای انقلابی و همین‌طور استعداد سخت‌افزاری ایران در سوریه حفظ خواهد شد.
به گزارش سپاه‌نیوز، در پی اظهارات تهدید‌آمیز اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه چنانچه ایران نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند، اسرائیل به حملات خود علیه مواضع ایران ادامه خواهد داد، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مضحک و خنده‌دار دانستن این تهدید و  تاکید بر اراده جمهوری اسلامی مبنی بر حفظ آنچه در سوریه دارد، اظهار داشت: هم تمام مستشاران نظامی و انقلابی و هم تجهیزات و سلاح‌هایی را که برای آموزش و توانمند‌‌سازی مبارزان مقاومت  اسلامی و حمایت از مردم مظلوم سوریه، در این کشور اسلامی داریم حفظ خواهیم کرد. وی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، افزود: اگر وی گفته باشد «ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد» منظورشان این بوده که ایران یگان نظامی در سوریه ندارد و شما خوب می‌دانید که اقتدار و ابهت یگان‌‌های نظامی ایران به حدی است که اگر حضور حتی یکی از آنها را در سوریه ببینید، از ترس قالب تهی خواهید کرد. سرلشکر جعفری تاکید کرد: مطمئن باشید این تهدید مضحک شما را هیچ به حساب نمی‌آوریم؛ بدانید اگر برابر برخی اقدامات مذبوحانه شما صبر پیشه می‌کنیم، حکمتی بزرگ در آن نهفته است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بی‌شک شما در آینده‌ای نه‌چندان دور به مصلحت و صبر انقلابی ما پی خواهید برد، تصریح کرد: فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می‌کنید! بترسید از روزی که موشک‌‌های نقطه‌زن ایران غرش‌کنان بر سرتان فرود ‌‌‌‌‌‌‌‌آید و انتقام همه خون‌‌های به ناحق ریخته مسلمانان مظلوم منطقه را از شما بگیرد.
همانطور که گفته شد، اظهارات سرلشکر جعفری در پاسخ به اظهارات روز سه‌شنبه نتانیاهو علیه ایران مطرح شد. بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه ۲۵ دی‌ماه گفت چنانچه ایران به‌سرعت از سوریه بیرون نرود، ارتش اسرائیل همچنان به حملات خود علیه مواضع این کشور در سوریه ادامه خواهد داد. او در جریان مراسمی در تل‌آویو گفت: «دیروز شنیدم که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته، ایران هیچ حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها به آنها مشاوره می‌دهد. پس بگذارید به آنها توصیه کنم هر چه زودتر از آنجا [سوریه] بیرون بروید، چون ما به سیاست محکم خود برای حمله، همانطور که وعده داده بودیم و در حال انجام آن هستیم، بدون تردید و بی‌رحمانه ادامه خواهیم داد». با توجه به اظهارات سرلشکر جعفری، به نظر می‌رسد اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سنجیده، دقیق و در قالب استراتژی ثابت ایران در قبال رژیم صهیونیستی نبوده است.  اظهارات خارج از چارچوب وزارت امور خارجه در قبال رژیم صهیونیستی، پیش از این در برخی مواضع و اظهارات محمدجواد ظریف هم مشاهده شده بود.


Page Generated in 0/0312 sec