printlogo


کد خبر: 205014تاریخ: 1397/10/27 00:00
اخبار

تخفیف ویژه بیمه ثالث برای خانم‌‌های راننده‌
بیمه شخص ثالث از سال آینده به‌طور آزمایشی به جای خودرو به راننده داده می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم‌خطر بودن راننده، از سال 1398 بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده تعلق خواهد گرفت. وی ادامه داد: خانم یا آقا بودن، جوان یا پیر بودن و پرخطر و کم‌خطر بودن راننده در این مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هایی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد. با توجه به اینکه خانم‌ها مرتب‌تر رانندگی می‌کنند، در سال آینده که بیمه شخص ثالث راننده‌محور می‌شود، خانم‌ها تخفیفات ویژه بیمه‌ای دریافت می‌کنند. وی افزود: راننده‌محور بودن بیمه شخص ثالث یعنی خودرو بیمه دریافت نمی‌کند بلکه خود راننده است که بیمه‌نامه را دریافت می‌کند.


مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت:
درآمدهای نفتی بودجه 98 به دست نمی‌آید
از آنجا که وزارت نفت و شرکت ملی نفت برای فروش نفت به معافیت‌های آمریکا بسنده کرده‌اند، در این صورت درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه محقق نمی‌شود. محمدعلی خطیبی، مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با مهر، افزود: اگر مسؤولان وزارت نفت به مقداری که آمریکا مجوز داده است اکتفا کنند و تلاشی خارج از این چارچوب برای صادرات انجام ندهند،در این صورت فروش روزانه 5/1 میلیون بشکه نفت محقق نمی‌‏شود و در حد ۸۰۰-۷۰۰ هزار بشکه صادرات خواهیم داشت. خطیبی با اشاره به کسری بودجه دولت در سال ۹۸ درباره میزان تحقق درآمدهای نفتی گفت: قیمت تعیین‌شده در بودجه ۵۴‌دلار است که قیمت ۵۰ دلار است. وی درباره موقتی یا دائمی بودن معافیت‏‌های آمریکا اظهار داشت: معافیتی که از سوی آمریکا در نظر گرفته شده، برای ۶ ماه است. اگر چنانچه این معافیت را تمدید نکنند، وضع خوبی نخواهیم داشت. خطیبی تاکید کرد: وزارت نفت نباید منتظر این مجوزها باشد. جنگ اقتصادی همین است که ما به چارچوب‏‌هایی که دشمن تعیین می‏‌کند خیلی قانع نباشیم، خودمان چارچوب تعیین کنیم، خودمان هدف‌‏گذاری کنیم، خودمان اهدافی را که در نظر گرفتیم، محقق کنیم در غیر این‏صورت ماحصل کار به نتایجی که دشمن می‏‌خواهد منتهی می‏‌شود. وی یادآور شد: در تحریم‌‏های قبلی میزان صادرات نفت ایران در هر بازه‌ زمانی را ۲۰ درصد کم می‌کردند تا به صفر برسانند. عملکرد ما نه تنها کم نشد بلکه در آن برهه توانستیم صادرات را ۲ برابر کنیم. این تجربیات و سوابق را داریم و با استفاده از آنها می‏‌توانیم در این چارچوب‏‌ها عمل کنیم. وی درباره فروش در قالب خارج از مجوزهای تحریمی تصریح کرد: با عرضه نفت در بورس می‌توان به ظرفیت صادرات نفت کشور اضافه کرد.


مدیر عامل سایپا:
پراید 6 هزار دلار است!
قیمت تمام‌شده پراید از قیمت فروش آن بالاتر است به‌طوری که قیمت کارخانه‌ای هر دستگاه از این خودرو 2 هزار دلار است. محمدرضا سروش، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: سایپا براساس گزارش‌ها تا پیش از سال ۱۳۹۰ حدود 3 هزار میلیارد تومان سود توزیع کرده است. وی ادامه داد: هرگاه درآمدهای نفتی و ارزی کشور خوب بوده روی واردات خودرو تاثیر داشته و واردات بخوبی انجام شده است و هر زمان محدودیت‌های منابع داشتیم به صنعت خودرو توجه بیشتری شده است. وی اضافه کرد: در حال حاضر سهم دولت بسیار کم است. در واقع در سایپا ۱۷ درصد و در ایران‌خودرو ۱۵ درصد سهم متعلق به دولت است. وی تصریح کرد: کارخانه برای تولید محصول پراید 2 هزار دلار می‌گیرد در بازار هم قیمت این محصول ۳۲۰۰ دلار است. در اصل پراید یک محصول 6 هزار دلاری است که اگر با دیگر محصولات هم قیمت مقایسه شود، از حداقل کیفیت قابل قبول برخوردار است. وی ادامه داد: پراید تولیدی امروز اگرچه از لحاظ ظاهری شبیه به پراید اولیه است ولی از لحاظ مشخصات فنی، موتوری و امکانات با پراید قبلی متفاوت است. متاسفانه سیاست قیمت‌گذاری دستوری منجر به زیان‌دهی شرکت شده است. به‌ گفته سروش، شرکت‌های خودروسازی از سال ۱۳۹۱ تحت فشار قیمت‌گذاری‌های دستوری قرار گرفته‌اند و قدرت تحرک‌شان گرفته شده که باعث زیان‌دهی نیز شده است.


Page Generated in 0/0059 sec