printlogo


کد خبر: 205029تاریخ: 1397/10/27 00:00
اخبار

روایت تلویزیون از محدودیت‌های آلمان برای تاجر دوستدار فلسطین
نادر طالب‌زاده در جدیدترین برنامه تلویزیونی «عصر» میزبان یورگن گراسمن، فعال حقوق بشری آلمانی است. به گزارش «وطن امروز»، یورگن گراسمن فعال سیاسی- اجتماعی آلمانی و رئیس بنیاد جمعیت دفاع از قدس است. او بیشتر با فعالیت‌های حقوق بشری خود در حمایت از مردم فلسطین شناخته می‌شود و بارها اقدام به برپایی تظاهرات و تجمع علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در خیابان‌های برلین کرده است. این بنیاد حدود 20 سال سابقه فعالیت در حمایت از حقوق مردم فلسطین را در کارنامه خود دارد. گراسمن البته یک تاجر و بازرگان بخش خصوصی در کشورش است که بارها مسؤولان آلمانی حساب‌های بانکی‌اش را به علت حمایت‌هایش از فلسطین مسدود کرده‌اند. بازگویی واقعیت‌های موجود درباره هولوکاست از طریق سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها و اعلامیه‌ها و نیز تشریح جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، رویکرد اصلی گراسمن در سال‌های اخیر بوده است؛ رویکردی که سبب شده دولت آلمان او را بشدت تحت فشار قرار داده و فعالیت اعضای خانواده‌اش را نیز محدود کند. برنامه تلویزیونی «عصر» با اجرای نادر طالب‌زاده پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه افق و جمعه‌ها بعد از خبر ۱۴ از شبکه یک پخش می‌شود.

تغییر واحد پول ملی سوژه «۳۶۰ درجه» شد
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای تغییر واحد پول ملی و حذف ۴ صفر از آن می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، رونمایی بانک مرکزی از اسکناس‌های جدید ۵۰ هزار تومانی، بار دیگر پروژه حذف صفر از پول ملی را کلید زد. این قسمت  از برنامه «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف این ماجرا پرداخته و در گفت‌وگو با کارشناسان اقتصادی، مزایا و معایب این طرح جنجالی را بررسی می‌کند. «۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


تصویب ساختار نمایشگاه کتاب 32
شورای سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساختار این دوره از نمایشگاه کتاب را تصویب کرد. به گزارش فارس، سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ریاست محسن جوادی رئیس شورا و معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد و اعضای شورا روز گذشته در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ایوب دهقانکار، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره تغییرات ایجاد شده در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: در این جلسه ساختار نمایشگاه مورد بحث و تبادل‌نظر میان اعضا قرار گرفت و در پایان ساختار جدید نمایشگاه به تصویب رسید. در ساختار جدید تعداد کمیته‌ها از ۱۲ به 8 کمیته کاهش پیدا کرد و همچنین تعدادی از بخش‌ها و کارگروه‌ها در یکدیگر ادغام شدند. ضمنا مقرر شد در جلسه آینده شورا، شیوه واگذاری و تفکیک وظایف میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنف نشر بررسی شود.

سوره مهر خاطرات غلامعلی سپهری را منتشر می‌کند
انتشارات سوره مهر خاطرات شفاهی غلامعلی سپهری را منتشر می‌کند. به گزارش میزان، مریم شیدا، نویسنده کتاب «از سربازی تا سرداری» درباره این اثر گفت: کار تحقیق و پژوهش کتاب «از سربازی تا سرداری» توسط نقیبی‌نژاد انجام شده است و من بازآفرینی این کتاب را برعهده داشته‌ام. وی از کسانی است که حضور فعال در جبهه داشته و از موسسان توپخانه جبهه بوده است. در حقیقت غلامعلی سپهری فرماندهی راه‎اندازی گروه توپخانه ۴۲ یونس(ع) که بعد‌ها به نام گروه توپخانه ۵۶ یونس(ع) تغییر نام یافت را بر عهده داشت. وی با بیان اینکه قرار است این کتاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر شود، گفت: احتمال دارد کتاب «از سربازی تا سرداری» طی چند ماه آینده منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به علاقه‌مندان عرضه شود.


Page Generated in 0/0074 sec