printlogo


کد خبر: 205041تاریخ: 1397/10/27 00:00
چهارگوشه

هشدار توئیتری البرادعی
 مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تلاش برخی طرف‌ها در مصر برای تغییر قانون اساسی هشدار داد و گفت، قانون اساسی باید تضمین‌کننده حقوق مردم و آزادی آنها باشد. محمد البرادعی روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت: در رژیم‌های سرکوبگر، حاکم قانون اساسی را از بین می‌برد. وی افزود: از زمان انقلاب در مصر تلاش‌های زیادی انجام شده تا قانون اساسی ابزاری برای سیطره بر دیگران باشد و نه تضمین‌کننده حقوق مردم و آزادی‌های آنها و این تلاش‌ها همچنان در جریان است. اخیرا برخی نویسندگان در رسانه‌‌های مصر خواستار انجام تغییراتی در قانون اساسی این کشور و افزایش دوره ریاست‌جمهوری شده‌اند که این خود باعث بحث و جدل زیادی در مصر شده است.

تداوم سرکوب انقلابیون در بحرین
مزدوران امنیتی رژیم آل‌‌خلیفه همچنان به سرکوب وحشیانه تظاهرات مردمی در مناطق مختلف بحرین ادامه می‌دهند. تلویزیون المیادین در این‌باره گزارش داد نیروهای امنیتی بحرین سه‌شنبه به تظاهرات مردمی در شهر العکر بحرین یورش بردند. نیروهای امنیتی بحرین برای سرکوب این اعتراضات به سوی مردم گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند که استفاده از این نوع سلاح در جهان ممنوع شده است. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم‌‌های بحرین و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آنها شعارهایی برای دعوت به سرنگونی نظام حاکم نوشته شده بود. مناطق مختلف بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد انقلاب مردمی ضد رژیم آل‌خلیفه است. معترضان خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

حمله‌ای تروریستی به هتلی در کنیا
یکی از هتل‌های لوکس غرب نایروبی، پایتخت کنیا هدف حمله عناصر گروه تروریستی الشباب قرار گرفت. این حادثه با 2 انفجار در فضای باز دوسیت هتل آغاز شد و سپس مهاجمان وارد ساختمان آن شدند. براساس آمارهای اولیه، شمار تلفات ۱۵ تن اعلام شده بود. ۱۱ کنیایی، یک آمریکایی و یک شهروند بریتانیایی جزو تلفات هستند و هنوز هویت 2 قربانی دیگر مشخص نیست.


Page Generated in 0/0064 sec