printlogo


کد خبر: 205052تاریخ: 1397/10/27 00:00
سینما

ادغام «رسانه‌های تصویری» در دیگر زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی
بنا بر حکم سرپرست سازمان سینمایی، ادغام وظایف موسسه رسانه‌های تصویری با دیگر موسسات سازمان سینمایی در دستور کار مدیرعامل این موسسه قرار گرفت. به‌گزارش «وطن‌امروز»، حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه جامع این سازمان، حکمی را صادر کرد. سرپرست سازمان سینمایی به مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری ماموریت داد ظرف مدت ۶ ماه نسبت به انجام تشریفات قانونی ادغام وظایف موسسه رسانه‌های تصویری در یک یا ۲ موسسه دیگر وابسته به سازمان اقدام کند.

توافق برای ادامه اکران فیلم‌ها همزمان با جشنواره فجر
سخنگوی شورای صنفی نمایش از توافق نهایی صاحبان آثار در حال اکران برای ادامه نمایش در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر خبر داد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به فیلم‌هایی که در طول برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نوبت اکران عمومی دارند، گفت: برخی از فیلم‌هایی که قرارداد آنها در شورای صنفی نمایش در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر به ثبت رسیده است، روال عادی خود را طی می‌کنند. سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه مساله چگونگی اکران عمومی فیلم‌ها در طول برگزاری جشنواره از جمله مواردی است که مربوط به صاحب اثر و سرگروه سینمایی است، تاکید کرد: در واقع می‌توان گفت بسیاری از فیلم‌های مورد نظر با سرگروه خود در قرارداد به این نتیجه رسیده‌اند که جشنواره فیلم فجر در محاسبه تعداد روزهای نمایش فیلم مدنظر قرار گیرد، یعنی سینماهای چندسالنه که در جشنواره نیز حضور دارند، فیلم مورد نظر را در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر، اکران عمومی می‌کنند.

اعلام برگزیدگان بخش کوتاه داستانی «40 سال 40 فیلم»
اسامی 8 فیلمنامه‌‌ برگزیده مرحله اول بخش کوتاه داستانی مسابقه «چهل سال چهل فیلم» اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، هیات داوران بخش کوتاه داستانی مسابقه «چهل سال چهل فیلم»، پس از بررسی ۲۱ فیلمنامه منتخب بخش مسابقه، 8 فیلمنامه را برای بررسی سوابق هنری فیلمساز به شورای تولید معرفی کردند. آچمز (مجتبی قاسمی)، بر باد (مهدی بوستانی شهربابکی) بنهور (بابک کشن- سیاوش چاوشی)، دا (فرود عوض‌پور)، کاویار (فهیمه سلیمانی)، قایم‌موشک (زهرا خمسه)، مادر (محسن جهانی) و یک گوشه پرنور (مجتبی اسپنانی) به عنوان آثار راه‌یافته به این بخش انتخاب شدند.


Page Generated in 0/0055 sec