printlogo


کد خبر: 205112تاریخ: 1397/10/29 00:00
برای کی‌روش و حاشیه های اظهارات جنجالی اش
بگذار دل‌مان برایت تنگ شود

کمتر از 24 ساعت؛ این تمام زمانی بود که حق داشتیم بابت صعود به عنوان تیم نخست جشن بگیریم، چرا که باز هم کی‌روش ورق‌‌‌هایی برای شوک به فوتبال ایران در جیبش داشت و آن را رو کرد تا شیرینی صعود بماسد به سق فوتبال ما.
مرد پرتغالی در اظهاراتی جنجالی باز هم علیه سرمربی پرسپولیس صحبت‌هایی را مطرح کرد تا نشان دهد در آخرین روزهای حضورش در ایران به صلحی که خودش خواستارش شده بود، مومن نیست. او از همه طلب آرامش کرد اما در سکوت محض، این صدای خودش بود که آرامش را از تیم ما ربود.
کی‌روش تنها 24 ساعت بعد از صعود در مصاحبه‌ای عجیب از نبود نان در سفره برخی از‌ ما ایرانی‌ها سخن گفت تا حاشیه‌های تیم‌ملی همچنان ادامه‌دار باشد. در اینکه به‌واسطه سیاست‌‌های دولت، اوضاع اقتصادی‌مان چندان مطلوب نیست، حرفی نیست اما شنیدن این حرف‌ها از کی‌روش که پولش همیشه فراهم بوده و پاداش‌های فراوانی را از فدراسیون فوتبال ایران گرفته، با هر ترجمه‌ای قابل قبول نیست. او برای اینکه هواداران دیگر تیم‌ها را علیه برانکو و تیمش بسیج کند ناشیانه در حال یارگیری در فضای مجازی است و می‌گوید چرا باید پرسپولیس با بلیت درجه یک به ژاپن برود؟ سوالی عجیب و باورنکردنی. در صورتی که تیم‌‌های حرفه‌ای برای اینکه بدن بازیکنان‌شان دچار شوک نشود، پرواز را چارتر می‌گیرند تا بازیکنان 20 ساعت در فرودگاه معطل نشوند اما کی‌روش مدعی است که باید برانکو و تیمش با بلیت معمولی می‌رفتند! کاش همه این حرف‌ها فتوشاپ بود.
انتظار داشتیم حالا که سرمربی پرتغالی قرار است با کلمبیا قرارداد ببندد، دست‌کم روزهای واپسین حضورش در تیم‌ملی را بدون جنگ و دعوا به پایان برساند. بگذارد آرامش و صلح در میان تیم و هواداران جاری شود اما گویا نان کارلوس در جنگ با این و آن است. تو گویی در این دم آخر چیزی به برانکو نگوید تا آخر عمر حسرتش را روزانه، روزی 3 وعده
می‌خورد.
آنچه پس از 8 سال حضور کی‌روش در ایران انتظار می‌رود قهرمانی در جام ملت‌هاست و اگر در این دوره با توجه به قرعه نسبتا آسان، قهرمان نشویم پس چه زمانی و کجا قرار است این طلسم بشکند؟ چندان بی‌راه نیست اگر ادعا کنیم قهرمان شدن تیم‌ملی برای خیلی‌ها هم‌سنگ همان نان شبی است که به‌زعم کی‌روش، بود و نبودش در گرو نوع بلیت هواپیمای تیم برانکو به خاور دور است. اصولا فدراسیون ما سالانه مبلغ 5/2 میلیون یورو برای کی‌روش هزینه کرد تا همانگونه که 2 صعود متوالی به جام‌جهانی داشتیم، اینک سهمی هم از قهرمانی در جام ملت‌ها ببریم. تیمی که 4 سال به‌واسطه عملکرد کی‌روش رنک اول آسیا را از آن خود کرد اصولا چرا شانس قهرمانی‌‌‌‌اش باید کمتر از 3 مدعی دیگر (کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا) باشد؟
کاش کی‌روش همه ناگفته‌هایش را می‌گذاشت در روز آخر جام. چه به قهرمانی‌مان منجر می‌شد چه در هر مرحله‌ای حذف می‌شدیم.
بهتر نبود حالا که مسرور از صعود آسان تیم‌ملی به مرحله حذفی هستیم جملاتی امیدوار‌کننده‌‌‌‌‌‌تر از دهان سرمربی‌مان می‌شنیدیم؟
سوال این است؛ این همه حمله رگباری علیه برانکو و وزیر چه کمکی به وضعیت فعلی تیم‌ملی می‌کند؟
کاش یکی خودش را به او برساند و آرام در گوشش نجوا کند: کمی آرام‌تر قدم‌های آخرت را بردار. چه ایرادی دارد خروجت از ایران تلاقی پیدا کند با یک جام ارزشمند؟ اجازه ندادی که دوستانت تا آخر همانگونه آتشین هوادارت باقی بمانند اما دست‌کم کاری کن دل‌مان برایت تنگ شود.
نه برانکو، نه وزرای ورزش و نه هیچ‌کدام از روسای فدراسیون فوتبال ایران، هیچکس اینجا قادر به خراب کردن محبوبیتت نبود جز خودت. انصافا فقط یک مرد بزرگ می‌تواند اینچنین نمودار عشق را از کمر خم کند و فوج فوج هوادار و هواخواه را به زمین سفت پشیمانی بیندازد.

 

آنچه کی روش گفت
کدام ایرانی را می‌شناسید که این روزها آرزویی جز قهرمانی تیم‌ملی فوتبال کشورش را در جام ملت‌های آسیا نداشته باشد؟ بدون شک این بزرگ‌ترین آرزوی مشترک همه ایرانی‌هاست. از این رو وظیفه رسانه‌هاست تا در این مقطع بیشترین حمایت را در جهت کاهش تولید حاشیه برای تیم‌ملی داشته باشند. با این وجود کارلوس کی‌روش روش دیگری را انتخاب کرد و در کمال تعجب روز پنجشنبه شاهد مصاحبه عجیب او بودیم. کی‌روش در بخشی از صحبت‌هایش گفت: مطلبی که آن موقع نمی‌دانستم این بود که ماندنم کاملا برخلاف دیدگاه وزارت ورزش بوده است. من نمی‌دانستم آقای تاج در آن برهه از جناب آقای وزیر دستورات خاص گرفته‌اند که این قرارداد را تمدید نکنند. کی‌روش تلویحا مدعی شد مسؤول تفرقه در فوتبال وزیر است و ادامه داد: در آخر فقط یک واقعیت وجود دارد؛ خواسته وزیر که نمی‌خواهد کی‌روش اینجا باشد. هیج وقت از ما حمایت نشد. تمام برنامه آماده‌سازی ما انجام نشد. به نظرم اگر تفرقه در فوتبال ایران به وجود آمد مسؤولش ایشان است. تمام باشگاه‌ها جز یک باشگاه گلایه دارند. چه شخصی، چه رسانه‌ای به برخی‌ها کمک می‌کند. ایشان به افرادی مثل آقای مسعودی کمک می‌کند. افرادی که هیچ گاه به تیم‌ملی کمک نکردند. افرادی که دیدگاه‌هایی را به صورت دروغ مطرح کردند. داستان‌هایی درباره آقای میک مک درموت، الکساندر لوپز و بازی با آرژانتین مطرح شد که مشخص است از کدام سطح بود. آن باشگاه و آن مربی همه تحت فرمان چه شخصی هستند مشخص است. ما اینجا افرادی داریم که شرایط این را ندارند که حتی غذا برای خوردن داشته باشند ولی این اجازه را به آنها می‌دهند تا با فرست کلاس به ژاپن بروند و برگردند. یک مطلب وجود دارد که انجام می‌دهیم. تا پایان جام ملت‌ها برای هواداران فوتبال ایران می‌جنگیم اما زمان این است که افرادی که در 2 سال گذشته روی احترام و وجاهت تیم‌ملی پا گذاشتند
مشخص شوند. با این وجود کی‌روش روز جمعه مجددا مصاحبه‌ای را انجام داد که در این یکی برخلاف صحبت‌‌های پنجشنبه فقط به فوتبال پرداخت و در قسمتی از آن گفت: هم‌اکنون و زمان حال برای من همه چیز است. اگر ما بهترین تیم‌ها را به چالش نکشیم نمی‌توانیم به قهرمانی برسیم. ما در این جام حضور نداریم که حریفان خود را انتخاب کنیم، ما اینجا هستیم تا بهترین عملکردمان را مقابل تمام حریفان به نمایش بگذاریم، بدون در نظر گرفتن حریف مقابل‌مان. ما با فروتنی و بدون غرور در مسیر مقابل حرکت می‌کنیم. ما تا آخر برای رسیدن به هدف‌مان خواهیم جنگید و این به‌خاطر مردم ایران و خدمت به آنهاست.
 


Page Generated in 0/0147 sec