printlogo


کد خبر: 205114تاریخ: 1397/10/29 00:00
عربستان در سیاسی‌ترین بازی جام به قطر باخت
سقوط سعودی

یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با برتری توأم با صدرنشینی قطر مقابل عربستان به پایان رسید. در ادامه دور سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2 دیدار به صورت همزمان برای مشخص شدن تکلیف نهایی گروه E برگزار شد. المعز علی عبدالله 2 گل (46 و 80) برای عنابی‌ها به ثمر رساند تا موجبات صدرنشینی کشورش را فراهم آورد. در حساس‌ترین دیدار جام پنجشنبه‌شب 2 تیم عربستان و قطر برای مشخص شدن تیم صدرنشین به مصاف هم رفتند که درنهایت این دیدار پرحاشیه با نتیجه 2 بر صفر به سود قطر خاتمه یافت. در نیمه اول بویژه مابین دقایق 35 تا پایان نیمه اول قطر با حملاتی که از جناح چپ خود طرح‌‌ریزی می‌کرد دروازه عربستان را تهدید کرد و یک پنالتی به‌دست آورد که توسط الهایدوس هدر رفت و درست 5 دقیقه بعد عنابی‌ها توسط المعز علی عبدالله به گل رسیدند و نیمه اول را با برد پشت‌سر گذاشتند. در نیمه دوم باز هم این قطر بود که بهتر بازی می‌کرد و روی یک ضربه کرنر به گل دوم دست یافت اما با اشتباه فاحش داور این گل مردود اعلام شد. در ادامه عربستان که میل چندانی برای مصاف مقابل ژاپن نداشت به آب و آتش زد تا دروازه قطر را باز کند اما این‌بار هم دروازه خود را گشوده دید و در نهایت جدال صدرنشینی را واگذار کرد و به عنوان تیم دوم مسیر صعود را پیش گرفت.
ادعای سعودی‌ها؛ قطر یک تیم خارجی است!
 کارشناس تلویزیون سعودی اسپورت پس از شکست عربستان مقابل قطر بیش از آنکه به تحلیل ورزشی این بازی بپردازد با مطرح کردن مسائل غیر ورزشی به دنبال کمرنگ کردن این نتیجه بود. کارشناس تلویزیون سعودی اسپورت درباره پیروزی قطر مقابل عربستان در این مرحله گفت: «این اتفاقات در فوتبال عادی است و ممکن است هر تیمی مقابل یک تیم دیگر در یک بازی پیروز شود اما از شادی و رفتارهای طرف مقابل تعجب می‌کنم». او ادامه داد: «قطری‌ها که افتخاری در فوتبال ندارند و اکثر اعضای این تیم را بازیکنان خارجی شکل می‌دهند. شما اگر میان بازیکنان آنها بروید می‌بینید که عربی صحبت نمی‌کنند چون بیشتر آنها خارجی هستند. حالا معنی این شادی چیست؟ آنها اصلا یک تیم آسیایی نیستند و حالا عجیب است بعد از پیروزی مقابل تیمی مثل عربستان اینچنین خوشحالی می‌کنند. قطر در این مسابقات هیچ موفقیتی به دست نمی‌آورد».
لبنان 4- کره‌شمالی یک در دیگر بازی این گروه لبنان 1-4 از سد کره شمالی گذشت. فلیکس ملکی (27) ال حلوه (66 و 97) و حسن ماتوک (80) برای لبنان گلزنی کردند.
لبنان که در بازی مقابل عربستان نمایش خوبی داشت و در مصاف مقابل قطر هم عملکرد چندان بدی نداشت در سومین دیدار خود کره‌شمالی را با نتیجه پرگل 4 بر یک شکست داد اما به دلیل یک گل زده کمتر نسبت به عمان از صعود باز ماند.
 


Page Generated in 0/0109 sec