printlogo


کد خبر: 205116تاریخ: 1397/10/29 00:00
یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها
بازنده‌ها و برند‌ه‌ها

نادر نامدار: مرحله گروهی جام ملت‎های آسیا به پایان رسید و تکلیف تیم‎های صعودکننده به مرحله یک‌هشتم نهایی روشن شد. ۱۶ تیمی که به این مرحله رسیده‌اند اگر چه باید از این صعود خوشحال باشند اما قرعه‌ای که نصیب بعضی از آنها شده می‌تواند باعث حذف زودهنگام و ناکامی آنها شود و البته بعضی تیم‌ها هم قرعه‌های مناسبی دارند و می‌توانند تا حدودی از صعود به جمع ۸ تیم پایانی مطمئن باشند.
بازنده‌ها یا ژاپن یا عربستان و البته قرقیزستان و ازبکستان
باخت ۲-صفر عربستان به قطر باعث شد سعودی‌ها در رده دوم گروه خود قرار بگیرند و طبق شرایط جدول در مرحله یک‌هشتم نهایی حریف ژاپن شوند. این اتفاق شاید برای ژاپنی‌ها هم اتفاق بدی بود. هر دو تیم از مدعیان اصلی قهرمانی هستند و در جام‌جهانی هم نمایش‌های قابل قبولی داشتند اما با برخورد در مرحله یک‌هشتم نهایی، یکی از این دو تیم مدعی، حتی به جمع ۸ تیم مرحله یک‌چهارم نهایی هم نخواهد رسید و این برای تیم بازنده این بازی یک ناکامی بزرگ خواهد بود.
قرقیزستان هم اگرچه در اولین حضورش در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا با کمی خوش‌شانسی موفق به صعود از مرحله گروهی شد اما به حکم جدول، باید در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف میزبان برود. البته با توجه به سوم شدن در گروه، قرقیزها در مرحله یک‌هشتم با یکی از سرگروه‌ها روبه‌رو می‌شدند و شاید برای آنها فرقی نداشت که مقابل کدام سرگروه قرار بگیرند اما رویارویی با میزبان جام ملت‌ها شاید کار آنها را سخت‌تر کرده باشد.
ازبکستان هم با وجود نمایش‌های خوبی که در این تورنمنت داشته، در یک‌هشتم نهایی باید مقابل استرالیا قرار بگیرد. بی‌شک شاگردان هکتور کوپر ترجیح می‌دادند حریف بعدی‌شان از این گروه اردن باشد اما باخت روز اول کانگوروها به اردن، ازبک‌ها را هم متضرر کرد و آنها حالا باید مقابل استرالیا به میدان بروند و طبیعتا آنها روی کاغذ شانس کمتری برای صعود به مرحله بعد دارند.
برنده‌ها امارات خوش‌شانس و اردن لایق
بی‌شک بهترین قرعه مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها نصیب امارات میزبان شده است. آنها در این مرحله به مصاف قرقیزستان خواهند رفت؛ تیمی که برای نخستین‌بار در مرحله نهایی جام ملت‌ها حضور داشته و در همین اولین حضور، با چاشنی خوش‌شانسی به مرحله یک‌هشتم نهایی هم صعود کرده است. امارات با کسب فقط ۵ امتیاز، آن هم به لطف داوری در بازی اول مقابل بحرین، ضعیف‌ترین سرگروه گروه‌های ششگانه بود و بازی‌های این تیم هرگز چنگی به دل نزد اما شاگردان زاکرونی با بهره‌مندی از امتیاز میزبانی و قرعه مناسب، این فرصت را دارند که با پیروزی بر ضعیف‌ترین تیم مرحله یک‌هشتم نهایی، به جمع ۸ تیم برتر این مسابقات راه پیدا کنند.
اردن دیگر تیمی است که در مرحله یک‌هشتم نهایی با قرعه‌ای مناسب روبه‌رو شده است. این تیم باید به مصاف ویتنامی برود که فقط و فقط به خاطر یک کارت زرد کمتر از لبنان، توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند. البته اردنی‌ها با نمایش‌های خوب خود در مرحله گروهی و بویژه پیروزی بر استرالیا نشان دادند استحقاق حضور در مراحل پایانی این جام را هم دارند و شاید این قرعه خوب کمترین پاداش آنها برای نمایش‌های خوب این تیم باشد.


Page Generated in 0/0049 sec