printlogo


کد خبر: 205178تاریخ: 1397/10/30 00:00
مصاف سرنوشت ساز تیم ملی ایران برای صعود از مرحله یک هشتم نهایی
راه صعود از دریای عمان

تیم ‌ملی فوتبال ایران امشب در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف عمان خواهد رفت. این مسابقه از ساعت ۲۰:۳۰  امشب در ابوظبی امارات برگزار می شود. تیم‌ ملی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به عنوان صدرنشین به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد اما نمی‌توان گفت مقابل آسان‌ترین حریف در این مرحله قرار گرفته است. عمان به خاطر اشتباه داور، بازی را به ژاپن واگذار کرد و  اگر اشتباه داوری نبود شاید به عنوان تیم دوم هم می‌توانست به یک هشتم نهایی صعود کند. عمان در 3 بازی گروهی‌ خود فقط مقابل ژاپن مالکیت توپ کمتری در اختیار داشته است. این تیم در دیدار با ازبکستان هم که ۲ بر یک شکست خورد ۶۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت! اگرچه فوتبال عمان از نظر تاریخی و آماری با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست اما با داشتن گذشته‌ای پرافتخار نمی‌توان حریف را شکست داد و بازیکنان تیم‌ملی باید بیش از گذشته تلاش کنند و خود را به هیچ عنوان مقابل عمان از پیش ‌برنده ندانند. عمان فوتبال رو به رشدی دارد و بازیکنان این تیم انگیزه‌ای دوچندان مقابل تیم اول آسیا دارند. آنها می‌خواهند توانایی‌های‌شان را مقابل نخستین تیم آسیا ثابت کنند، بنابراین با تمام وجود بازی خواهند کرد اما فوتبالیست‌های ایرانی هم مانند سرباز با تمام توان بازی خواهند کرد، زیرا هدف آنها فقط عبور از تیم سرسخت عمان  نیست، بلکه می‌خواهند قهرمان شوند. کی‌روش هم اگر بیش از گذشته تمرکزش را روی تیم و مسائل تاکتیکی بگذارد، قطعا می‌تواند تیم‌ملی را در جام ملت‌ها موفق کند. هرچند در بازی با عراق نمایش‌ تیم‌ملی دلخواه هواداران نبود اما ظاهرا کی‌روش می‌خواست فقط عراق را کنترل کند تا توان اصلی تیم‌ملی را برای مرحله حذفی بگذارد. سرمربی تیم‌ ملی اگر در بازی با عمان هم مثل سایر مواقع دیگر جنگنده ظاهر شود،  قطعا تیم ‌ملی از عمان عبور خواهد کرد و منتظر برنده بازی چین و تایلند خواهیم ماند. مسیر صعود تیم‌ملی تا نیمه‌نهایی هموارتر از همیشه به نظر می‌رسد، به شرطی که خودمان حاشیه‌ساز نشویم و تمرکزمان روی بازی‌ها باشد.
غایب احتمالی بزرگ عمان برابر ایران
به احتمال خیلی زیاد عمان در دیدار حساس برابر تیم‌ملی فوتبال ایران هافبک تاثیرگذار خود را در اختیار نداشته باشد.‌ به نقل از الخلیج، تیم‌ملی فوتبال عمان خود را آماده دیدار حساس برابر ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ می‌کند. این دیدار قرار است امشب برگزار شود. محسن جوهر، یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان عمان به شمار می‌آید که به احتمال خیلی زیاد دیدار برابر تیم‌ملی فوتبال ایران را از دست می‌دهد. این هافبک میانی در دیدار نخست برابر ازبکستان مصدوم شد و به همین خاطر 2 دیدار بعدی برابر ژاپن و ترکمنستان را از دست داد.
این بازیکن کلیدی تیم‌ملی فوتبال عمان بتازگی دویدن را آغاز کرده و کادر پزشکی عمان سخت در تلاش است او را خیلی زود آماده کند اما به نوشته سایت الخلیج، آسیب‌دیدگی این بازیکن جدی است و به احتمال خیلی زیاد به دیدار برابر تیم‌ملی فوتبال ایران هم نمی‌رسد و حتی بعضی از رسانه‌ها نوشتند جام برای این بازیکن به پایان رسیده است و بهبود آسیب‌دیدگی او به چندین هفته زمان نیاز دارد.
اما محمد الشیبه، مدافع عمان که او هم با مصدومیت مواجه شده بود جمعه‌شب در تمرینات بدون مشکل ظاهر شد و به نظر می‌رسد او مشکلی برای دیدار حساس برابر تیم‌ملی ایران ندارد.
فربیک: بازی فوق‌العاده دشواری داریم
سرمربی تیم‌ملی فوتبال عمان عقیده دارد بازی با ایران خاص و ویژه‌ است و آنها تا دقایق آخر خواهند جنگید. پیم فربیک، سرمربی تیم‌ملی فوتبال عمان در نشست خبری پیش از دیدار با تیم‌ملی فوتبال ایران، گفت‌: به مرحله حذفی رقابت‌ها رسیده‌ایم و از اینجا کار سخت می‌شود و هیجان تیم‌ها نیز بالاتر می‌رود. به‌ هر حال ما برابر یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا بازی داریم. ایران 6 ماه پیش در جام‌جهانی در کنار ژاپن فوتبال خوبی بازی کرد و در حال‌ حاضر برابر این تیم در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قرار گرفته‌ایم. باید تاکید کنم که این یک فرصت خاص و ویژه‌ برای بازیکنان عمان است که بتوانند از بازی برابر ایران که تیم خوبی است، استفاده کنند. وی ادامه‌ داد: ایران در 3 بازی اخیر خود در این رقابت‌ها فوتبال خوبی به نمایش گذاشت.
دانش من هم می‌گوید که آنها بازیکنان خوب و با کیفیتی در ترکیب دارند. به هیچ وجه بازی با ایران آسان نیست و کار سختی پیش روی ما است اما می‌خواهیم تا دقایق آخر تمام تلاش‌مان را برابر تیم‌ملی فوتبال ایران انجام دهیم. به نظر من بازی با ایران یک جنگ واقعی است. باید برای این بازی کاملا آماده باشیم. مطمئن هستم که جو ورزشگاه هم در این مسابقه فوق‌العاده‌ خواهد بود. سرمربی تیم‌ملی فوتبال عمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: ما می‌دانیم که یک روز کمتر از ایران استراحت کرده‌ایم و این مساله مهمی است اما می‌خواهیم بدون توجه به این مسائل، تمام تلاش خودمان را انجام دهیم، چون این چیزی نیست که بخواهیم آن را تغییر دهیم. بخوبی با تمام داشته‌های‌مان برای بازی فردا (امروز) آماده شده‌ایم. در تورنمنت‌ها چنین اتفاقی رخ می‌دهد. برخی تیم‌ها 3 روز استراحت می‌کنند، برخی تیم‌ها 4 روز و برخی دیگر از تیم‌ها نیز 5 روز استراحت دارند. ما فقط به آمادگی برای بازی برابر تیم‌ملی ایران چشم دوخته‌ایم و به چیز دیگری توجه نداریم. سرمربی تیم‌ملی فوتبال عمان در ادامه گفت‌: خوشبختانه هیچ بازیکن مصدوم و محرومی برای این دیدار نداریم و با تمام توان برای این بازی آماده شده‌ایم، البته کمی زمان نیاز داشتیم که بازیکنان‌مان ریکاوری شوند که این مساله رخ داد. بازیکنان ایران حرفه‌ای و قدرتمند هستند و سابقه بازی در جام‌جهانی را در کارنامه خود دارند. می‌دانم که بازیکنان تیمم بدون توجه به اینکه چه سرنوشتی در انتظارشان است می‌خواهند از بازی برابر ایران که یکی از قدرت‌های آسیاست لذت ببرند. پیم فربیک در ادامه صحبت‌های خود پیش از دیدار برابر ایران، درباره اشتباه‌های داوری علیه تیمش، اضافه کرد: به‌ هر حال اشتباه‌های داوری جزئی از فوتبال است. طبیعی است که در هر بازی چنین اشتباه‌هایی رخ دهد. به‌ هر حال داور ۹۰ دقیقه یا بیشتر در جریان بازی قرار دارد و نباید یک اشتباه او مسابقه را تحت تاثیر قرار دهد، البته من معتقد هستم که ما در این باره خوش‌شانس نبودیم و اشتباه‌هایی علیه تیم من وجود داشت.


Page Generated in 0/0343 sec