printlogo


کد خبر: 205200تاریخ: 1397/11/1 00:00
اخبار

گرامیداشت شهید حسین قشقایی در تئاتر شهر
انقلاب اسلامی ایران بدون هنرمندان روایت نمی‌شود
مراسم نکوداشت شهید حسین قشقایی با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده شهید قشقایی و جمعی از هنرمندان برگزار شد. به گزارش فارس، در این مراسم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: انقلاب سال ۵۷ نمی‌تواند بدون نقش هنرمندان روایت شود و ما نیازمندیم که بدانیم هنرمندان در این آفرینش چطور در رستاخیز انقلابی ما نقش داشتند اما در عین حال همه در یک مسیر حرکت کردند که ایران آباد، آزاد و مستقل باشد. شهید قشقایی یکی از این مجموعه عظیم هنرمندانی بود که از او یاد کردیم. از دوستانی که بانی این مجلس شدند تا به این بهانه به نقش هنرمندان و رسانه و فرهنگ بپردازیم، سپاسگزاری می‌کنم. قطب‌الدین صادقی، هنرمند و کارگردان تئاتر نیز در ارتباط با شخصیت شهید قشقایی گفت: او از آن دست هنرمندانی است که خوشبختی را در فرد جست‌وجو نمی‌کند و خود و زندگانی را با جامعه گره می‌زند. ما شخصیت تئاتری زیاد داریم اما برخی سمبل و نماد می‌شوند و ارزش نمادین این شهید در این است که در یک دوره بحرانی کاری کرده که ارزش تقدیر دارد. سپس حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران نیز در سخنانی با بیان اینکه جامعه انسانی در اندازه‌ای از عقلانیت قرار می‌گیرد که قیامش اقامه قسط باشد، اظهار کرد: کسانی که نگاه و قلمی دارند و تئاتری که کار می‌کنند و فیلمی که می‌سازند در مسیر تعالی جامعه است، کاری در راستای قامت شهدا انجام داده‌اند. این هنر انسان‌ساز و شهید‌‌پرور است. در ادامه ندا ثابتی، نویسنده کتاب «جلوه جمال» که در ارتباط با شخصیت شهید حسین قشقایی است، عنوان کرد: درخواست یک نمایش و نمایشنامه درباره شهید قشقایی را دارم و علتش هم برای معرفی بیشتر شهید به مردم است. در پایان این برنامه از خانواده شهید قشقایی تقدیر شد.


«پارادایس» بعد از 4 سال  به سینما می‌آید
فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی از ۳ بهمن روی پرده می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، نخستین پوستر فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی که پس از گذشت ۴ سال از تولید از چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه روی پرده می‌رود با طراحی حمیدرضا اسحاقی (گروه تبلیغاتی آلبوم) رونمایی شد. فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی عطشانی که در سال ۱۳۹۴ در کشورهای آلمان، اسپانیا و ایران فیلمبرداری شده است از روز چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه در گروه سینمایی زندگی اکران عمومی می‌شود. مهران رجبی، جواد عزتی، محمدعلی نجفیان و سامان صفاری‌بخشی از بازیگران این اثر سینمایی هستند.


کنایه صریح بازیگر کهنه‌کار به ترامپ
جین فوندا، بازیگر کهنه‌کار هالیوود پس از اینکه سروصدای ترامپ برای کشیدن دیوار در مرز آمریکا و مکزیک بالا گرفت، در شوی شبانه جیمی کیمل ظاهر شد و جواب ترامپ را داد. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این بازیگر کهنه‌کار در سخنانی اظهار کرد: «ما مردم آمریکا نیاز به یک دیوار خوب داریم که کاخ سفید را از تحقیقات مولر جدا کند و این تحقیقات راه خودش را ادامه بدهد. هر یک از ما این حق را داریم که بدانیم نتیجه این تحقیقات چه بوده و اگر قانونی وجود دارد به بعضی‌ها این اجازه را بدهد که در نتیجه این تحقیقات دست ببرند، ما باید این قانون را عوض کنیم». این در حالی است که در روزهای اخیر کمیته سنا مانع دخالت ویلیام بار، دادستان کل در جریان تحقیقات رابرت مولر درباره انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و نقش روسیه در آن شده بود. همین عمل منجر به اعتراض برخی چهره‌های حقوقی به ترامپ برای پنهان کردن نتایج بررسی این پرونده شد.
 


Page Generated in 0/0069 sec