printlogo


کد خبر: 205201تاریخ: 1397/11/1 00:00
اخبار

2 خبر از جشنواره فیلم فجر
بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (یکشنبه) آغاز شد و بیشتر بلیت‌ها به فروش رسید. به گزارش «وطن امروز»، فروش بلیت‌های سینما‌های مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از روز گذشته آغاز شد و استقبال بالای مخاطبان موجب شد اغلب بلیت‌های سینماهای اصلی شهر تهران در همان ساعات اولیه به فروش برسد. فروش بلیت‌ها ساعت ۲۲ امروز (دوشنبه) به پایان می‌رسد و با توجه به فروش بیشتر بلیت‌ها، باید دید ظرفیت افزایش پیدا می‌کند یا نه. گفتنی است زمان دریافت حضوری بلیت‌ها پنجم و ششم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت خواهد بود. خبر دیگر از جشنواره فجر امسال اینکه محمدعلی قنبری، مسؤول اتحادیه شیشه و آینه تهران در واکنش به انتقاداتی که به ساخت سیمرغ جشنواره در خارج از کشور مطرح می‌شود، گفت: حرف‌های دبیر جشنواره درست است، برای ساخت این سیمرغ‌ها دستگاه‌های مخصوصی لازم است که باید وارد کرد اما نکته این است که برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست برای ساخت 100 یا حتی 200 نمونه از آن در طول یک سال این دستگاه‌ها را وارد کند. او با بیان اینکه این محدودیت تنها مربوط به سیمرغ‌های جشنواره نیست، گفت: موارد مشابه دیگری هم هست که مجبوریم از خارج از کشور وارد کنیم، چون نمی‌توان برای یک پروژه‌ای که محدود به چند عدد تندیس یا کالایی خاص است اقدام به خرید دستگاه‌های گران کرد.


احتمال تغییر سرگروه‌های سینمایی در سال 98
با وجود آغاز رایزنی‌ها برای ترکیب فیلم‌های اکران نوروز ۹۸،‌ احتمال تغییر سرگروه‌های سینمایی در آیین‌نامه اکران ۹۸ بعد از بررسی نهایی از سوی شورای صنفی اکران وجود دارد. به گزارش مهر، با نزدیک شدن به پایان سال ۹۷ و موعد انتخاب فیلم‌ها برای مهم‌ترین و پرفروش‌ترین فصل اکران سال یعنی اکران نوروز ۹۸، کارگردانانی که آثارشان آماده اکران است، رایزنی‌هایی را برای قرار گرفتن در جدول اکران نوروزی آغاز کرده‌اند. در این شرایط بحث ترکیب سرگروه‌های سینمایی در آیین‌نامه اکران سال آینده حائز اهمیت است. بویژه که با افزایش تعداد سینماهای استاندارد در شهر تهران، احتمال تغییر یا افزایش سرگروه‌های سینمایی در سال آینده وجود دارد. انتخاب سرگروه‌های سینمایی نیازمند داشتن شرایطی است که هر سال از سوی شورای صنفی اکران احراز و در آیین‌نامه اکران سال درج می‌شود. برای این منظور راندمان یک سال فعالیت سرگروه‌های فعلی هم بررسی می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی درباره ترکیب سرگروه‌ها انجام شود. شرایط جغرافیایی، بررسی عملکرد در زمینه جذب مخاطب، کارنامه اکران آثار در سال ۹۷ و کیفیت سالن سینمایی از جمله شرایط لازم برای انتخاب یک سرگروه است. یکی دیگر از مسائل مهم هم این است که سرگروه موردنظر تا چه اندازه براساس سیاست‌ها و ارزش‌ها فیلم‌ها را اکران کرده باشد. اینکه یک سرگروه در طول سال گونه‌های مختلف سینمایی از جمله دفاع‌مقدس، کمدی و اجتماعی را در جدول خود داشته باشد، ‌ پارامتر بسیار مهمی است.


سرنوشت برنامه‌ استعدادیابی تلویزیون چه شد؟
تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «هنرپیشه» با تایید توقف تولید این مسابقه از برگزاری جلسات و ادامه مذاکرات با مدیران تلویزیون برای ازسرگیری تولید این مجموعه خبر داد. به گزارش مهر، محمدمهدی عسگرپور درباره توقف تولید برنامه «هنرپیشه» که قرار بود از شبکه نسیم روی آنتن برود، بیان کرد: حدود یک سال است که ما در حال طراحی، برنامه‌ریزی، پیش‌تولید و تولید این پروژه بودیم اما حدود 2 هفته است تولید کار متوقف شده است. این کارگردان سینما و تلویزیون درباره این پروژه که تیزرهای فراخوان آن نیز از شبکه نسیم پخش شده بود و از سر گرفتن تولید آن اظهار کرد: فعلا در حال برگزاری جلساتی با مدیران صداوسیما هستیم تا بتوانیم تولید این پروژه را از سر گیریم. برنامه «هنرپیشه» در شبکه نسیم بیش از یک ماه است برای شرکت‌کنندگان خود فراخوان داده و قرار بود زمستان امسال روی آنتن برود.


Page Generated in 0/0054 sec