printlogo


کد خبر: 205218تاریخ: 1397/11/1 00:00
نبض جامعه

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز تأکید کرد
توقف اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال 98
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد در هماهنگی با مجلس، اجرای طرح جریمه‌ ریالی در سال آینده به طور قطع متوقف خواهد شد. سردار موسی کمالی درباره‌ برخی اظهارنظرها درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده و پیگیری مجلس برای بازگرداندن این موضوع به قانون بودجه سال 98 به ایسنا اظهار داشت: لازم است از نمایندگان مجلس که در  تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح این موضوع را پیگیری کردند قدردانی کنم. وی افزود: طبق آخرین هماهنگی‌ها و با توجه به نظرات کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده ادامه نخواهد داشت و امسال آخرین زمان اجرای این طرح است. کمالی افزود: پس از این هر آنچه تحت عنوان گمانه‌زنی درباره‌ احتمال بازگشت طرح جریمه ریالی سربازی به قانون بودجه 98 مطرح شود نادرست است و به هیچ عنوان همانطور که پیش از این نیز گفته شده بود احتمال بازگشت این قانون وجود ندارد.

با شکایت وزارت بهداشت
حسین دهباشی به ۴ ماه حبس محکوم شد
حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغات انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ از محکومیت قطعی خود به ۴ ماه زندان با شکایت وزارت بهداشت خبر داد. به گزارش فارس، حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغات انتخاباتی روحانی در سال ۹۲ از محکومیت قطعی خود به ۴ ماه زندان با شکایت وزارت بهداشت خبر داد. دهباشی در توئیتی نوشته است: اگر از احوال این رفیق‌تان جویا باشید حکم ۴ ماه حبس قطعی به جهت شکایت دولت (وزارت بهداشت) در باب تشویش اذهان عمومی در مرحله تجدیدنظر عیناً تایید و به اجرای احکام ابلاغ شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
کارگران هم سبد کالا می‌گیرند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران حدود ۱۴ میلیون خانوار هستند که آنها هم از بسته حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق مصوبات قانونی و منابع دریافتی از سازمان برنامه و بودجه، همه گروه‌هایی که مشمول دریافت سبد حمایتی دولت و کمک‌هزینه جبرانی بودند، از مزایای مربوط به بسته حمایتی نوبت اول برخوردار شدند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آخرین مبلغی که سازمان برنامه و بودجه درباره بسته‌های حمایتی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داد، ۱۴۵ میلیارد تومان بود. شریعتمداری گفت: افرادی که لیست بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی آمده و در جاهای مختلف مشغول خدمت هستند و درآمدشان ماهانه زیر ۳ میلیون تومان است، حدود 5/6 میلیون خانوار برآورد شده که از این مصوبه دولت بهره‌مند می‌شوند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کارگران بیمه‌شده نیز حدود ۱۴ میلیون خانوار هستند که آنها هم از این طرح بهره‌مند می‌شوند. وی درباره حق مسکن کارگر‌ها نیز خاطرنشان کرد: کمیته دستمزد شورای امنیت کار چند جلسه فنی در این باره داشته اما هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است.

نام‌نویسی
 برای اعزام‌های اسفند عتبات
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد متقاضیان سفر به عتبات عالیات در اسفندماه می‌توانند برای نام‌نویسی اقدام کنند. به گزارش «وطن امروز»، سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  با توجه به نزدیک شدن به اسفند‌ماه، نام‌نویسی از متقاضیان سفر به عتبات در اسفند سال جاری آغاز  شد. متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام جهت تشرف به عتبات عالیات در اسفندماه (اول تا ۲۳ اسفندماه) اقدام کنند. متقاضیان  برای نام‌نویسی می‌توانند به سایت atabatorg.haj.ir یا دفاتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند. اعزام‌های زائران عتبات در اسفندماه به 2 صورت هوایی و زمینی پیش‌بینی شده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec