printlogo


کد خبر: 205232تاریخ: 1397/11/1 00:00
اخبار

ستاره قطری در یک قدمی شکستن رکورد دایی
مهاجم تیم‌ملی قطر در صورت زدن یک گل دیگر به رکورد گلزنی علی دایی خواهد رسید.
به نقل از سایت AFC، «المعز علی»، مهاجم تیم‌ملی فوتبال قطر تاکنون در جام ملت‌ها توانسته است ۷ گل به ثمر برساند. او با این تعداد گل توانسته است به رکورد ۷ گل‌زده «بهتاش فریبا» و «چوی سون هو» مهاجم کره دست یابد که در جام ملت‌های ۱۹۸۰ در یک دوره جام ملت‌ها ۷ گل به ثمر رسانده بودند.  رکورد بیشترین گل‌زده در یک تورنمت جام ملت‌ها، مربوط به علی دایی است که توانسته است در جام ملت‌های 19۹۶ که آن دوره هم در امارات برگزار شد،  گل به ثمر برساند و حالا در صورتی که او بتواند یک گل دیگر در این جام به ثمر برساند، به رکورد علی دایی خواهد رسید. تیم‌ملی فوتبال قطر که به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی جام ملت‌ها شده است، در مرحله بعد به مصاف تیم‌ملی فوتبال عراق خواهد رفت. همچنین رکورد بیشترین گل‌زده در جام ملت‌ها نیز در اختیار علی دایی است که توانسته است ۱۴ گل در این رقابت‌ها به ثمر برساند.

وداع تلخ فدرر از تنیس اپن استرالیا
تنیسور سوییسی با شکست برابر استفانوس سیتسیپاس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی تنیس اپن استرالیا باز ماند. بازی‌های روز هفتم تنیس اپن استرالیا با حذف راجر فدرر به پایان رسید. مدافع عنوان قهرمانی با نتیجه ۳ بر یک مغلوب استفانوس سیتسیپاس شد. مرد شماره 3 جهان در ست نخست به سختی تنیسور یونانی را ۷ بر ۶ شکست داد اما در ست دوم با نتیجه مشابه مغلوب شد. سیتسیپاس در ادامه توانست ۷ بر ۵ پیروز شود. برتری این تنیسور ادامه داشت و در یک رقابت جذاب ۷ بر ۶ مرد شماره 3 جهان را شکست داد و به یک چهارم نهایی صعود کرد. پیش از این دیدار روبرتو بائوتیستا در یک رقابت نزدیک توانست ۳ بر ۲ مارین چیلیچ را شکست دهد و به یک چهارم نهایی صعود کند. تنیسور اسپانیایی در ست نخست ۷ بر ۶ شکست خورد اما در ادامه جبران کرد و ست دوم و سوم را با نتیجه ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ به نفع خود تمام کرد. چیلیچ در ست چهارم ۶ بر ۴ پیروز شد تا برنده در ست پنجم مشخص شود. در نهایت بائوتیستا با پیروزی ۶ بر ۴ پیروز این دیدار شد.

شجاعیان و تبریزی در آستانه محرومیت
باشگاه ماشین‌سازی تبریز که بر سر انتقال داریوش شجاعیان به استقلال از این باشگاه طلبکار است و مدت‌ها از تاریخ وصول آن گذشته، همچنان پیگیر وصول مبلغ مورد مطالبه‌ اش  از این باشگاه است. باشگاه تبریزی مدت‌هاست این پرونده را به کمیته تعیین وضعیت بازیکن فرستاده و در انتظار صدور رای از سوی این کمیته است. احتمال اینکه در صورت عدم وصول مطالبات ماشین‌سازی داریوش شجاعیان از سوی کمیته تعیین وضعیت با محرومیت بابت همراهی کردن استقلال مواجه شود وجود دارد. مرتضی تبریزی نیز وضعیتی مشابه دارد و این بازیکن هم با خطر محرومیت از همراهی استقلال برای نیم‌فصل دوم مواجه است.

غلبه ویتنام بر اردن
شگفتی اول
ویتنام در ضربات پنالتی با غلبه بر اردن موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صعود کند. تیم‌ملی اردن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 امارات در ورزشگاه آل‌مکتوم به مصاف ویتنام رفت. قضاوت این دیدار برعهده علیرضا فغانی و 2 کمک داور ایرانی بود. در نیمه اول بازی دو تیم بیشتر همدیگر را محک زدند اما اردن چند موقعیت برای گلزنی داشت. اردنی‌ها در نهایت یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه به دست آوردند که «بها عبدالرحمن سلیمان» با یک شوت استثنایی دروازه ویتنام  را باز کرد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع اردن به پایان برسد. در نیمه دوم ویتنام متحول شده بود و نشان داد به دنبال پیروزی و بازگشت به بازی است که خیلی زود هم به نتیجه رسید و «کونگ فیونگ» در دقیقه 51 گل تساوی را برای ویتنام زد. در ادامه نیز تا حدودی بازی دست ویتنام بود اما در نهایت بازی با تساوی یک- یک در 90 دقیقه قانونی به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه هم توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی این ویتنامی‌ها بودند که موفق ظاهر شدند و با پیروزی 4 بر 2 جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به‌دست آوردند.
در دیگر دیدار روز گذشته چین موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد تایلند بگذرد. چینی‌ها با این برد به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کردند و باید برابر ایران قرار بگیرند.
 


Page Generated in 0/0067 sec