printlogo


کد خبر: 205236تاریخ: 1397/11/1 00:00
صعود ایران به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با پیروزی 2 بر صفر مقابل عمان
شیرین‌تر از مسقطی

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با نتیجه 2 بر صفر از سد عمان گذشت و به دور بعد صعود کرد.
بعد از حذف ناباورانه اردن مقابل ویتنام این التهاب به وجود آمد که عمان هم برابر ایران شبی سخت و هولناک را پدید می‌آورد اما عملکرد بی‌نقص بازیکنان ما بویژه بیرانوند موجب شد تیم‌ ملی کشورمان با نتیجه 2 بر صفر از سد این تیم بگذرد. مصافی که با شوک در همان دقیقه یک برای ما آغاز شد اما پنالتی‌ای که مجید حسینی به حریف تقدیم کرد با واکنش تاریخی بیرانوند مهار شد تا از همان ابتدای بازی، مقابل هر نوع شگفتی‌آفرینی گرفته شود. بعد از مهار پنالتی رفته رفته بازیکنان ما کنترل توپ و میدان را در اختیار گرفتند و پیرو همین برتری و  روی تیزهوشی جهانبخش موفق شدیم گل نخست را به ثمر برسانیم. توپ‌ربایی او بر اثر اشتباه مدافع عمان، نخستین گل ما را خلق کرد. اما این پایان کار برای ما  در نیمه نخست نبود، چرا که در ادامه مهدی طارمی تیم ما را صاحب یک پنالتی کرد و برخلاف عمانی‌ها اشکان دژاگه براحتی دروازه حریف را گشود تا  تیم‌ ملی با کنترل حریف در ادامه بازی، نتیجه را با همین 2 گل به سود خودش به پایان برساند. تیم‌ ملی چین حریف ما برای رسیدن به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا است؛ نبردی که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.
کی‌روش به برانکو رسید
با این پیروزی شاگردان کی‌روش طلسم ۱۵ساله تیم‌ ملی  را شکستند. ایران از جام ملت‌های ۲۰۰۴ که با هدایت برانکو ایوانکوویچ به مقام سوم رسید، نتوانسته بود در مرحله حذفی به پیروزی برسد و به این ترتیب طلسم ۱۵ ساله نبردن تیم‌ ملی در مرحله حذفی شکسته شد. تیم ‌ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۰۷ در ضربات پنالتی مقابل کره‌جنوبی شکست خورد، در جام ملت‌های ۲۰۱۱ هم دوباره مقابل کره‌جنوبی و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و در نهایت در جام ملت‌های ۲۰۱۵ در ضربات پنالتی مقابل عراق شکست خورد تا در کسب پیروزی در مرحله حذفی ناکام باشد. البته جام ملت‌های ۲۰۱۹ نخستین جام ملت‌هایی است که مراحل حذفی آن از دور یک هشتم نهایی آغاز می‌شود و دوره‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱5 مراحل حذفی از دور یک چهارم نهایی آغاز می‌شد.
گل جهانبخش هنر کمک داور بود
کارشناس داوری فوتبال ایران عملکرد داور مسابقه ایران ـ عمان را خوب اعلام کرد. حسین عسگری درباره عملکرد داور بازی ایران مقابل عمان د‌ر نیمه اول گفت: بازی‌های مراحل حذفی حساسیت‌ زیادی دارد و اتفاقات و حوادث آنها را سخت‌تر می‌کند، با این حال داور بازی ایران مقابل عمان عملکرد خوبی داشت. او با توجه به تجر‌به بالا و مسابقات زیادی که سوت‌ زده بو‌د، توانست بازی ر‌ا خیلی خوب کنترل کند. عسگری درباره گل اول ایران که توسط جهانبخش به ثمر رسید گفت: این گل د‌ر واقع هنر کار کمک‌داور مسابقه بو‌د. د‌ر این صحنه کمک‌داور وظیفه‌اش ر‌ا بخوبی انجام داد. جهانبخش د‌ر موقعیت آفساید قرار داشت ا‌ما چو‌ن مدافع حریف بر‌ا‌ی کنترل و دفع توپ دخالت کر‌د و نتوانست این کار ر‌ا بدرستی انجام دهد، گل جهانبخش سالم بو‌د و نمی‌تواند آفساید با‌شد.کارشناس داوری فوتبال ایران درباره سرنگونی مهدی طارمی د‌ر محوطه جریمه عمان که منجر به گرفتن پنالتی بر‌ا‌ی ایران شد، گفت: آن پنالتی د‌ر واقع حرفه‌ای‌گری بازیکن ما بو‌د. این هوش بازیکن است که طوری بازی می‌کند تا داور مجاب شو‌د پنالتی بگیرد. طارمی دفاع حریف ر‌ا د‌ر آن صحنه مجبور به انجام خطا کر‌د و این یکی از مهارت‌های این بازیکن است.


Page Generated in 0/0064 sec