printlogo


کد خبر: 205268تاریخ: 1397/11/2 00:00
اخبار

کاهش بودجه دفاعی امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از کاهش 25 هزار میلیارد تومانی بودجه دفاعی کشور در سال 98 خبر داد و گفت: هیچ کشوری با بودجه نظامی خود شوخی نمی‌کند.
ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با رسا، با ابراز تاسف از مقدار بودجه در نظر گرفته شده بخش دفاعی اعم از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش، حفاظت از مرزها و وزارت دفاع‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ابراز کرد: با توجه به ارقامی که وجود دارد معتقدیم بخش دفاعی کشور بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که باید از طریقی تامین شود. وی با بیان اینکه هیچ کشوری با بودجه نظامی خود شوخی نمی‌کند و اعتبارات آن را کاهش نمی‌دهد، عنوان کرد: کم کردن بودجه نظامی، امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازد، همچنان که سال گذشته اعتبارات نیروهای نظامی ما کم بود و ما شاهد بسیاری از نواقص بودیم.

مقامات دولت توجیه‌گر SPV اروپایی‌ها نباشند
نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه متأسفانه برخی مقامات دولتی توجیه‌گر تعهدات اروپایی‌ها برای راه‌اندازی SPV هستند، گفت: به دلیل همین توجیه‌گری‌ها، اروپایی‌ها هم‌اکنون به جای پاسخگویی متوقع شده‌اند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس گفت: بهتر است دولت مسائل کشور را معطل وعده‌های اروپایی‌ها نکند، چرا که آنها در حال سوءاستفاده از این وضعیت بوده و به دنبال برقراری برجام و پایبندی ایران به صورت 100 درصد به آن هستند. وی گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها به دنبال پرداخت هزینه‌ای بابت برجام به ایران نیستند و آنها با وعده‌های واهی درباره راه‌اندازی SPV به تعهدات خود جامه عمل نمی‌پوشانند. عبادی تصریح کرد: اگر به بهانه‌های واهی اروپایی‌ها برای راه‌اندازی SPV نگاه کنیم متوجه این اقدامات خواهیم شد، ضمن اینکه به نظر می‌رسد برخی دولتمردان نسبت به تأخیر اروپاییان برای راه‌اندازیSPV توجیه‌گر اقدامات آنها هستند و اگر آنها این کار را انجام نمی‌دادند هم‌اکنون اروپایی‌ها طلبکار نبودند. لذا بهتر است دولت و دولتمردان از طریق تریبون‌های خود توجیه‌گر تعهدات اروپایی‌ها درباره SPV نباشند. نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: باید از اروپایی‌ها مطالبه‌گر باشیم نه اینکه توجیه‌گر اقدامات آنها باشیم.


جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی در دزفول
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول جزئیات جدیدی از دستگیری اسماعیل بخشی، مجرم امنیتی را که سعی داشت با همکاری عوامل خارجی اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه را تبدیل به اغتشاشات سیاسی کند، مطرح کرد. ‎محمدی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی در دزفول با بیان اینکه با نیابت قضایی از سوی دادستانی شهرستان شوش و درخواست بازداشت اسماعیل بخشی، دستور جلب این فرد در دادسرای دزفول صادر شد، گفت: این فرد شب گذشته (یکشنبه‌شب) در دزفول با همکاری نیرو‌های امنیتی- انتظامی دستگیر شده است. این مقام قضایی با تکذیب خبر منتشره مبنی بر هجوم نیرو‌های مسلح ناشناس به خانه وی، تصریح کرد: این فرد از صبح روز گذشته متواری شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته و پس از اقدامات موثر عملیاتی دستگیر شد. وی اضافه کرد: این فرد پس از اجرای نیابت به دادسرای شوش اعزام شده است. اسماعیل بخشی، از لیدرهای اصلی تجمعات هفت‌تپه‬ ارتباطاتی با برخی عناصر تشکل‌های چپ با عقبه کمونیستی فعال در داخل و خارج از کشور گرفته بود. سرپل اصلی هدایت تجمعات هفت‌تپه متمایل به آشوبگری در سوئد مستقر است.
 


Page Generated in 0/0051 sec