printlogo


کد خبر: 205274تاریخ: 1397/11/2 00:00
اخبار

 خط فقر در تهران؛ 4592000 تومان
برای یک خانوار ۴ نفره در کشور خط فقر چیزی حدود ۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است اما این رقم در تهران متفاوت خواهد بود و چیزی حدود ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان است. به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق با اشاره به تورم ۳۶ درصدی سال آینده گفت: بر اساس بودجه 98، سال آینده شاهد تورم نقطه به نقطه حدود 50‌درصدی و تورم سالانه 36‌درصدی خواهیم بود. وی درباره خط فقر در سال آینده و اینکه چه تعداد از مردم تهران و دیگر نقاط کشور چنین درآمدی دارند، افزود: خیلی از مردم، کمتر از این رقم درآمد دارند و این بر اساس آمار و ارقام استخراج شده از بودجه 98 است.


پوری‌حسینی: نگفته‌اند ممنوع‌الخروجم
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی به شرکت گروه مپنا، از ممنوع‌الخروجی خود اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هیچ محاکمه‌ای در کار نبوده و تا الان هیچ مقام قضایی با من در این باره تماس نگرفته است. میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: اینکه برخی نمایندگان مجلس اظهار می‌کنند من ممنوع‌الخروج هستم باید عرض کنم تا یکم بهمن نه یک مقام قضایی با من تماس گرفته، نه احضاری صورت گرفته، نه محاکمه‌ای در کار بوده و نه اساسا کسی به من گفته که ممنوع‌الخروج هستم. نمی‌دانم آقایان بر چه اساسی اظهار می‌کنند «ممنوع‌الخروج هستم». وی با بیان اینکه قصد خروج از کشور را ندارم، افزود: اگر شکایتی علیه کسی مطرح شود بازپرس ورود کرده و به فرد اعلام می‌کند و اگر احساس کرد که فردی باید ممنوع‌الخروج شود به او اطلاع می‌دهد. پوری‌حسینی در ادامه واگذاری آلومینیوم المهدی به گروه مپنا را تایید کرد و گفت: قرارداد این واگذاری امضا شده و در حال حاضر در حال برطرف کردن برخی کسری‌های اسناد مالی هستند که درنهایت روز چهارشنبه آلومینیوم المهدی را تحویل می‌گیرند. وی تصریح کرد: شرکت فروآلیاژ گنو به دلیل اینکه نتوانست بخشی از تعهدات خود را انجام دهد، طبق قانون کنار گذاشته شد و شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) جایگزین آن شد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد
تولید مدل‌های نمونه رمزارز ملی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید مدل‌های نمونه رمزارز ملی در کشور خبر داد و افزود: می‌توان از زیرساخت بلاک‌چین برای ایجاد یک پیام‌رسان بانکی استفاده کرد. محمدجواد آذری‌جهرمی درباره رمزارزها با تاکید بر ضرورت قانونگذاری ارزهای رمزنگار در ایران گفت: امروز پدیده ارزهای رمزنگار یکی از مسائل مهم است و دولت‌ها برای استفاده از مزایا و کاهش معایب آن تصمیم به قانونگذاری و مطالعه آن گرفته‌اند و در ایران نیز اقدامات پژوهشی متعددی انجام شده و بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار حوزه ارزی کشور، نهاد تصمیم‌گیر در زمینه رمزارزها به شمار می‌رود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بانک مرکزی تصمیم‌گیرنده نهایی در حوزه رمز ارزهاست و سایر دستگاه‌ها صرفا پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند و در صورت نیاز اقداماتی را برای کمک و تسهیل انجام می‌دهند. آذری‌جهرمی با بیان اینکه رمزارز ملی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند، اظهار داشت: برخی دولت‌ها به منظور استفاده از مزایای رمزارزها به دنبال تولید و طراحی رمزارز ملی برای استفاده از رمزارز به عنوان پول رایج کشور یا تبادلات بین‌بانکی و تسهیل تجارت می‌روند که این نمونه رمزارز توسط بانک مرکزی بر پایه ریال طراحی شده و می‌تواند به اقتصاد کشور و تسهیل روابط بین‌بانکی ایران کمک کند. وی افزود: مدل‌های نمونه ارز رمزنگاری شده ملی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور طراحی و تولید شده که در اختیار بانک مرکزی برای بررسی قرار گرفته و این نهاد به عنوان تصمیم‌گیر باید آنها را تعیین‌تکلیف کند. وزیر ارتباطات تاکید کرد: فناوری بلاک‌چین یک واقعیت است که انقلابی بزرگ را در زیرساخت‌ها و حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند؛ اعتقاد دارم با توجه به اینکه محدودیت‌هایی در حوزه پیام‌رسان بین‌بانکی با توجه به فشارهای دولت ایالات متحده آمریکا ایجاد شده، می‌توان از زیرساخت بلاک‌چین برای ایجاد یک پیام‌رسان بانکی استفاده کرد و رمزارزها می‌توانند در تسهیل مبادلات پولی نقش مهمی ایفا کنند.

 


Page Generated in 0/0056 sec